9. februar 2014

Tankestreg 2

Hvor har jeg dog savnet jer. Næsten 2 måneder er gået uden jeg har fulgt med i noget som helst i blogland. Mere om det senere. Nu er tiden kommet til et comeback :-)

Min absolutte yndlingscardigan siden den første blev færdig i 2011 har været Tankestreg. Jeg har brugt den og bruger den stadig hver eneste uge. Jeg har længe villet lave én i en lysere farve, hvor mønsteret kunne træde lidt tydeligere frem, resultatet ser du her:


Jeg er rigtig godt tilfreds med, at jeg valgte den lyse grå. Desværre er billedet ikke helt optimalt, men jeg har forsøgt at få mønsteret mere frem på det næste billede. Designet taler jo for sig selv. En super anvendelig og velsiddende cardigan, der kan bruges lukket, hvis man er ude og åben og løsthængende indendøre. Den sidder perfekt uanset hvad.


Jeg har strikket den sideløbende med ét eneste andet projekt - et Krakasjal til en veninde, der også snart nærmer sig sin afslutning. Tankestreg er så godt et strikketøj, at jeg slet ikke har haft lyst til at strikke på andet. Sjalet har jeg næsten kun strikket på som passager i bilen, hvor Tankestreg blev lidt for tung.


Og hvad har jeg så lavet i al den tid? Jeg har knoklet med et speciale, der omhandler akupunktur og migræne og dernæst med at opdatere Lene Klitgaard Massage & Akupunktur :-) Nu kan jeg endelig sætte et tilfreds punktum og nyde min hverdag med klinikken uden at skulle bruge alle mine aftener og weekender på studier. Nu kan jeg nøjes med at læse de mange, mange spændende bøger, der altid vil være en del af hverdagen med dette fascinerende fag, ligesom jeg glæder mig til alle konferencerne.


Desværre er det ikke kun specialet, der har drænet kræfterne. Sygdom i nærmeste familie har været og er stadig en betydelig faktor. Det næste stykke tid har jeg derfor behov for at bruge kræfterne på det nære og lokale og bruge mindre tid på at rakke land og rige rundt. Eneste arrangement udenfor Nordjylland bliver Fiberfestivallen i Ry, hvor jeg for længe, længe siden har meldt mig til et par workshops.

Men nu MÅ jeg altså rundt og se, hvad I har bedrevet i al den tid. Hav tålmodighed for det kommer til at tage en del aftener at nå igennem det hele :-) Jeg glæder mig og det føles utrolig godt at kunne blogge et indlæg igen :-)

Faktaboks
Design: Annette Danielsen: Tankestreg, fra Strik en stund
Garn: Højlandsuld og Alpaca
Garn fra lager: Nej, købt til formålet.
Anvendt: 440 g ialt - strikket med 1 tråd af hver
Farve: Lys grå
Købt hos: Garnudsalg.dk
Pinde: 4
Str. M
Ny teknik:  Nej
Bemærkninger: Denne gang strikkede jeg som sagt igennem og det var en fuldstændig salig strikkeoplevelse, hvor jeg blev rigtig glad for mønsteret, hvilket jeg bestemt ikke var første gang, jeg strikkede den. Jeg har lavet et par ekstra knaphuller og brugt perlemorsknapper, så den ikke bliver så tung. Jeg fortrød, at jeg ikke havde valgt 2 tråde uld, men ender alligevel med at være ret begejstret for slutresultatet.

49 kommentarer:

  1. Hej Lene - Tillykke med både din uddannelse og din flotte hjemmeside (var lige inde og kigge). Spændende :o)
    Tankestregen er da bare skøn. Rigtig lækker - dejligt når man har fundet en model, der bare passer på enhver måde.
    Velkommen tilbage i blogland :o)

    SvarSlet
  2. Et stort tillykke med dit speciale!
    Velkommen tilbage - men selvfølgelig skal du bruge energien hos din familie!
    Tankestreg er en skøn trøje. Jeg bruger også min hele tiden. Jeg får helt lyst til en lys også:-)

    SvarSlet
  3. Den ser rigtig anvendelig ud, din nye cardigan. Den ser rigtig flot ud.

    Tillykke med specialet, det må være en fantastisk følelse at være færdig og at kunne koncentrere sig om det nære -især fordi der jo er nogen der har brug for dig.

    God søndag

    SvarSlet
  4. Du er simpelthen en Ørn med de strikkepinde - virkelig flot stykke arbejde.. Du skal da være velkommen til og kigge forbi på bloggen.

    Tak for en hyggelig aften i torsdags til strikkecafe.

    SvarSlet
  5. Jeg synes at det er fantastisk at du, midt i livet, har taget uddannelse på uddannelse, og startet op for dig selv. Godt gået, og dejligt at se dig i blogland igen.

    SvarSlet
  6. Stort tillykke herfra også. Godt gået som man siger.
    Tankestreg ser helt fantastisk ud. Den er gået min næse forbi men så er der så meget andet som ikke er :-) de står på listen over mulige projekter.

    SvarSlet
  7. Du har også været meget savnet. Endnu en lækker tankestreg. Jeg kan kun tilslutte mig din begejstring. Min bliver også flittig brugt. Til sidst et stort tillykke med dit speciale.

    SvarSlet
  8. Hvor dejligt du er her igen :) og tak for besøget på min blog ;)
    Den ser superlækker ud. Men ja to tråde uld fnugger ikke så meget !
    Tror jeg skal lave den engang :)

    SvarSlet
  9. Hei, jeg kan jo ikke si at jeg har savnet deg så mye fordi jeg har vært borte fra bloggingen selv. Men jeg kan si at jeg nyter å lese blogginnleggene dine. Du forteller så grundig om strikkingen din og har alltid flotte prosjekt å vise frem. Jeg ønsker helbred til den i familien som er syk. Vi blir alltid opptatt når det er noe i nærmeste krets som skjer, men det er fint du er tilbake.
    klem
    ;-)

    SvarSlet
  10. Wow, den er bare lekker, nydelig i lys grå også ;)

    SvarSlet
  11. Tillykke med din uddannelse og din fine hjemmeside. Det er meget spændende. Ærgeligt, at jeg bor så langt væk.
    Tankestreg er bare så fed og farven er bare så lækker. Ikke noget at sige til, at du synes om den.

    SvarSlet
  12. Dejligt at høre fra dig igen og tillykke med dit speciale og din fine hjemmeside.
    Skøn tankestreg du har fået strikket, og du har ret at mønsteret træder mere frem i lyse farver og det er den dejlig tidløs model som du kan bruge i mange år.
    Kedeligt med sygdom i den nærmeste familie, der kommer noget til os alle.

    SvarSlet
  13. Tillykke med overstået speciale,og den lækre tankestreg,Familie først,vi andre skal nok blive hængende og vente på nyt fra dig og dine strikkepinde :))

    SvarSlet
  14. Velkommen tilbake Lene. Hyggelig å høre fra deg igjen, og samtidig gratulerer med utdannelse, og flotte web-sider. Jeg håper dette betyr at du nå kan legge bøkene på hyllen en stund og "bare" konsentrere deg om klinikken din.

    At sykdom i familien tar på en er hevet over enhver tvil. Da er det godt du er flink til å sette grenser for deg selv, og heller retter fokus om de nære ting som du selv sier.

    Tankesteg er et utrolig flott stykke arbeid. Skjønner godt at den forrige ble en favoritt. :)

    SvarSlet
  15. Kære Lene.
    Kæmpe stort tillykke med uddannelse, og med udsigt til en fremtid som er knap så bundet. Hvor er den smuk din nye tankestreg, jeg tror jeg må eje sådan en også.
    Alt godt til dig og din familie, og dejligt at se dig her igen.

    SvarSlet
  16. Dejligt du er tilbage her :)
    Har af og til været på besøg for at kigge efter dig.
    Tillykke med dit speciale. Alt tager jo tid.

    Det er en dejlig cardigan, et smukt mønster, så den har heller ikke været helt kedelig at strikke :)
    Tro det eller ej : Min kjole er færdig og den blev SÅ dejlig.
    Mange hilsener
    Ingrid
    Samsø

    SvarSlet
  17. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  18. Den er kanonflot også i den farve !

    strikkeglade hilsner
    Angelika

    SvarSlet
  19. Hold da op hvor er den lækker!Det må ha været et kæmpe arbejde! Men det er da bestemt det hele værd. Den kunne jeg også godt bruge!

    SvarSlet
  20. Hei Lene
    Velkommen tilbake til bloggland , og gratulerer så mye med ferdig utdannelse. Både min mor og Sønnen lider av sterk migrene ( sønnen har auramigrene) hadde vi bodd i nærheten, skulle vi tatt et besøk med dem.
    Din Tankestreg er flott!!! Det er også den forrige du strikket . Det er fint med et strikketøy som man gleder over, og får brukt mye. Jeg er igang med en flortynn genser, som strax er ferdig..........så kan jeg starte på noe nytt, og samtidig bli ferdig med det andre som er pinnene, kremt.
    Å ha noensinne den nærmeste familie som er syk, er ikke hyggelig. Man gjør så godt man kan for å gjøre det beste. Jeg sender litt positiv energi til dere........
    Så håper jeg vi kanskje sees i Århus til sommeren?
    Klem

    SvarSlet
  21. Hjertelig tillykke med specialet, hvor er det flot, at du har gennemført det, det er godt gået.

    Sygdom er en svær ting, især når den rammer de nærmeste. Jeg sender masser af positiv energi og et cyberknus i din retning.

    Trøjen er vildt lækker, den må altså på mine pinde en dag.

    SvarSlet
  22. Den er så flot (og en af de trøjer,jeg mangler). Faktisk har jeg kasseret min ene Eng...noget med at den blev lidt sveden på brændeovnen + var godt og grundigt slidt;-)

    SvarSlet
  23. Hov, det gik lige lidt hurtigt. Men altså eftersom jeg kun har en Eng tilbage, så kan der jo blive plads en Tankestreg i garderoben.

    SvarSlet
  24. Stort tillykke med specialet og hjemmesiden .
    Det er sejt gået.
    Sikke en skøn cardigan, dem kommer lige på listen.

    SvarSlet
  25. Kæmpe til lykke med veloverståede studier og speciale. Du er også savnet, så det er rigtig dejligt igen at se dit smukke og inspirerende strik. Den cardigan skal vist også være min. (Har heldigvis købt bogen for længe siden)

    SvarSlet
  26. Det er søreme godt gået, Lene, et stort tillykke med specialet.
    Tankestreg er rigtig flot, den fortjener, man kan se det smukke mønster

    SvarSlet
  27. Det er da utroligt, hvad du kan nå og overkomme. Tillykke med det hele.
    Meget flot strik du levere, til skue.

    SvarSlet
  28. Kære Lene,
    Hvor er den flot. Fik aldrig begyndt igen på den jeg trævlede op og kan godt se, hvad du mener med at strikke i en lysere farve. Tillykke med at du nu endelig er nået igennem Projekt Uddannelse. Jeg bøjer mig i støvet for din flid! Nu er der tid til dig selv og familien, og det er godt! Du var savnet idag, men vi ses jo nok engang. Mange knus!

    SvarSlet
  29. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  30. Tillykke med dit speciale og hjemmeside :-) en flot jakke/cardigan - at man får lyst til at strikke så stort et projekt mere end en gang...imponerende ;-) fint med mønstret i lysere farver. Og at den også er velsiddende er endnu et plus til den!!

    SvarSlet
  31. Velkommen tilbage på bloggen.
    Jeg er vild med din udgave af tankesteg, du strikker den med en meget flot "finish". Tankesteg er kommet på min to-do liste.

    Hjertelig tillykke med uddannelsen og held og lykke med klinikken fremover.

    SvarSlet
  32. smuk smuk strik :) og stort tillyke med speciale og hjemmeside :)

    SvarSlet
  33. Der roeg en sten fra skuldrene hva??? Tillykke tillykke, hvor er det bare flot. Og fin hjemmeside hvor man genkender dit pragtfulde livsgivende smil. Jeg er helt stolt.

    Hvor er din tankestreg blevet flot i graa. Jeg faar helt lyst til at faa een paa pindene.
    Krydser fingre for at den naermeste familie kommer sig hurtigt.

    SvarSlet
  34. Nydelig arbeid, som alltid. Og du inspirerer veldig, denne flotte cardigan har jeg også lyst til å strikke.

    SvarSlet
  35. Stort tillykke med specialet ;-) dejlig at se du er tilbage.
    Tankestreg er rigtig flot og mønsteret kommer flot frem, lige som du ønskede.
    God bedring til familien.

    SvarSlet
  36. Jamen Lene, du har sandelig også været savnet, så dejligt at høre fra dig igen. Flot at du er nået så langt, det har virkelig krævet disciplin.
    Du så godt ud i den første Tankestreg, så det gør du sikkert også i den næsten. Jakken er i hvert fald flot. Håber at du trods alt har haft tid til at nyde lille (bølle)frø. Jeg har lige besøgt min, og hun er ved at være en lille frækkert.

    SvarSlet
  37. Tillykke med specialet, sad helt og faldt i staver da jeg læste på din hjemmeside, bare jeg boede lidt tættere på dig.
    Og Tankestreg sad jeg lige og kiggede på den anden dag, om der også skulle blive en nr. 2 af den, for kunne heller ikke slippe den da jeg først var startet. Har givet min væk, så måske en dag.
    Din er virkelig flot, og som du siger skøn at have på, kan godt lide den neutrale farve, den passer bare til alt.

    SvarSlet
  38. dejligt at höre fra dig igen, og sikke dog en flot tröje du starter op med efter pausen. til lykke med fremgangen på karrierfronten.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  39. Hvor er den flot, den er egentlig på min to do-liste, men jeg havde glemt den. Tak for erindringen og så lige en gang til: den ser skøn ud.

    SvarSlet
  40. Hej Lene længe siden ! Hvor er Tankestregen blevet flot, og lillefrø er da godt nok bare skøn !
    Eller vil jeg bare sende mange varme tanker til dig og dine nærmeste. Knus til dig !

    Ps Glemte lige at ønske dig tillykke med det hele !!

    SvarSlet
  41. Så flot trøje. Og pas godt på dig selv og din familie.

    SvarSlet
  42. Først et stort tillykke med uddannelsen/specialet og den indbydende hjemmeside! Meget spændende behandlingsformer du tilbyder!

    Og så: endnu en smuk Tankestreg; hvor er den altså bare flot. Og skyld i, at jeg igen må flytte rundt på min strikke-prioriteringsliste :-)

    Jeg sender mange tanker til dig og ønsker dig og din familie alt det bedste i en svær tid!

    SvarSlet
  43. Det er vel nok et dejligt stykke strik. Dejligt, at du er tilbage på bloggen.

    SvarSlet
  44. Tillykke med eksamen - og Tankestreg. Hvor er den bare flot!

    SvarSlet
  45. Utrolig dejligt at du er tilbage på bloggen igen. Det er så flot at du har gennemført din uddannelse - og med meget flotte karakterer - samtidig med at du har etableret egen virksomhed.

    Det er faktisk ret passende med "en tankestreg" som markering af hele det forløb. Og en utrolig flot tankestreg.

    SvarSlet
  46. Utrolig flot tankestreg du har strikket. Dejligt du er tilbage igen.
    Kan godt forstå du må tage dig af de nære og vente med at tage afsted til forskellige strikkeevents. Håber vi mødes igen engang.

    SvarSlet
  47. Hvor er den altså bare fed og kan godt forstå du synes det er et musthave.. sidder og får samme tanke og tænker, at den må jeg have på to do listen for den ser da super lækker ud :-)

    SvarSlet
  48. Tillykke med uddannelsen!

    Hvor er den flot din tankestreg!

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.