18. juli 2013

I godt selskab på en dejlig sommerdag

..... blev jeg færdig med 1-års-trøjen til Lillefrø. Det gode selskab vender jeg tilbage til om et øjeblik, først "guld"trøjen til farmors helt eget Lillefrø, der blev et helt år i går, hvilket naturligvis blev fejret på behørig vis :-)


Den er strikket i Silkbloom, der har lagret i nær ved 3 år, tror jeg og farven er næsten som guld. Jeg har valgt at kante med råsilke.  Billedet nedenfor viser hele Slå-om-modellen, men gengiver ikke den blanke silke.


Den blev stort set strikket færdig i godt selskab med Mona i hendes dejlige sommerhus. Vi har kortvarigt arbejdet på samme arbejdsplads for ca. 20 år siden og har så mødt hinanden igen som strikkere her i blogland. Det blev en meget hyggelig eftermiddag, der viste, at vi havde en del andre fælles flader end strik :-) Her er en lille collage fra en dejlig dag. Søster Ulla var også på besøg :-)


Ha' en dejlig weekend derude og tak for alle jeres søde kommentarer :-)

FaktaBoks
Design: Lene Holme Samsøe: Slå-om-trøje fra bogen Sødt & blødt - strik til små prinser og prinsesser.
Garn: Silkbloom - som nu kun findes i "fino" udgave, 45% morbærsilke og 55% soft merino.
Fra lager: Ja, det har lagret virkelig længe ;-) Havde kun 3 nøgler, så de passede perfekt til en babytrøje, nåh, nej - tumlingetrøje ;-)
Anvendt: 150 g
Farve: Jeg synes, det er guld
Købt hos: Garn.dk
Pinde: 3
Str: 1 år
Ny teknik: Ingen
Bemærkninger: Jeg har hæklet blonden i stedet for at strikke den og sy den på efterfølgende, som det foreslås i opskriften. Jeg har hæklet 1 omg. fastmasker, derefter 1 omg. med *1fm, 1lm, spring 1 fm over* med Silkbloom og tilsidst en omgang med råsilken, der består af *3 lm, 1 fm i lm-buen fra forrige omgang*

24 kommentarer:

  1. Sikke en sød lille trøje til farmors lille frø - farven ser smuk ud :)
    Hvor ser det dog dejligt ud der i haven hos Mona - dejligt at mødes :)

    SvarSlet
  2. Intet mindre end guld må der til, når det er til lille frø.
    Søde og anvendelses god trøje du har strikket.

    SvarSlet
  3. Hvor er den skøn, den vil helt sikkert klæde lille frø. Det lyder som en rigtig skøn dag i hyggeligt selskab

    SvarSlet
  4. Hvor er det en sød trøje, prinsessen har fået!

    Det ser dejligt ud hos Mona. Ikke svært at forestile sig, at det var en god dag :-)

    SvarSlet
  5. Sikke en dejlig fødselsdagsgave til lille frø, og selvfølgelig af guld. Dejligt at møde gamle venner :)

    SvarSlet
  6. En rigtig sød trøje til lille frø - jeg synes det er et godt valg med at hækle kanten, så bliver den fin og let og ikke spor "buflet".

    SvarSlet
  7. stort tillykke med lillefrø og sikken en sød trøje :-)

    dagen ser skam også ud til at have været skøn :-)

    SvarSlet
  8. Jeg fatter slet ikke, Lillefrø allerede er fyldt et år, Tillykke med hende.
    Sikke en sød guldtrøje, du har strikket til hende.
    Godt selskab kan man ikke få for meget af

    SvarSlet
  9. Gratulerer til Lillefrø. Og jammen har du strikket en nydelig slå om jakke til henne....i gull!
    Jeg laget nesten en helt lik til Sophia da hun var baby, men jeg laget den i gult. Og hun smilte som en sol hver gang hun hadde den på seg.
    Det er alltid koselig å treffe gamle kjente igjen, og man har så mye å ta igje og snakke om.
    Ønsker deg en riktig god helg, Lene.

    SvarSlet
  10. Kæmpe til lykke til den lille dame, som helt sikkert bliver bedårende i den smukke trøje.

    SvarSlet
  11. Hjertelig hjertelig tillykke til Lillefroe. Allerede et aar??? Sig mig, kan vi ikke saette tiden paa pauseknap, for nu gaar det alt for staerkt.
    Raasilke paa guldfarve der har behoerigt lagret som en god vin, strikket i godt selskab naar Danmark er dejligst og foraeret til det syvende vidunder, dét kan man kalde en succes. Herligt.
    Undskyld min eufori, men jeg har lige faaet at vide at vi kan komme hjem i aar paa ferie, saa jeg kan ikke faa armene ned.
    Nej, dyrlaegen var ikke den samme,en pige denne gang, saa stadig ingen Clooney i horisonten haha.

    SvarSlet
  12. Dejligt med sådanne hygge strikkedage
    og en lille fin trøje til "guldklumpen" kan næsten ikke være mere passende.
    Tak for besøg på bloggen! :o)
    Mange hilsener
    Ingrid

    SvarSlet
  13. hej Lene. Hvor blev den trøje altså bare skøn. Det var noget rigtig lækkert garn - og færdig og med hæklet bort er den bestemt ikke blevet ringere (end da jeg så den).
    Også jeg siger tak for godt selskab :o)
    Det var rigtig hyggeligt at have dig på besøg - det må vi gøre om en anden gang. Hvor ser roserne fine ud i den vase :o)

    SvarSlet
  14. Den er blevet rigtig fin, er sikker på den kommer til at bringe lykke

    SvarSlet
  15. Meget, meget fin trøje til Lillefrø.

    I ser rigtig ud til at hygge jer. Er den danske sommer ikke bare pragtfuld i år :-)

    SvarSlet
  16. Tillykke med det lille frø, som nu på forunderlig vis allerede har et helt år på bagen.
    Trøjen er en rigtig sød og garanteret blød og lækker lille sag i en skøn garnkvalitet. Kun det bedste er godt nok til farmors øjesten, kan jeg forestille mig.

    Det er sjovt at opdage, gamle venner og bekendtskaber i helt nye sammenhænge. Det ser dejligt ud ved Monas sommerhus.

    SvarSlet
  17. Først tillykke med lillepigen, det er stort at fylde et år. Tænk en udvikling hun har gennemgået her det første år.
    Og hvor er det dejligt at genoptage en forbindelse fra før i tiden. Jeg har været i sommerhus med en kollega fra den første skole jeg var ansat på. Hun rejste i 1979 og jeg i 1981! og dog så er vi lyslevende og havde meget at snakke om.

    SvarSlet
  18. Hvor er det bare en fin trøje - og det er en super god model! Den er SÅ piget og anvendelig.
    og meget fin i guld :-)

    SvarSlet
  19. Er der allerede gået et år, siden Lillefrø kom til verden. Flot lille trøje du har strikket til hende.

    SvarSlet
  20. Smuk, smuk 1-årstrøje. Stort tillykke med hende. Forstår nu heller ikke helt, at hun allerede er blevet 1 år!

    SvarSlet
  21. Flot trøje du har strikket, garnet er bare så lækkert blødt.
    Lyder som en rigtig hyggelig dag i godt selskab du har haft, skønt med sådanne stunder.

    SvarSlet
  22. Jeg har også haft den glæde, at besøge Mona og Ulla i sommerhuset - så hyggeligt!!
    Dejlig trøje du har lavet.

    Jeg når desværre ikke at følge med i blogland for tiden, knokler på med at producere til butikken, hvor det går forrygende. Så glasværkstedet har ventet lidt, men i dag skal ovnen i gang...

    SvarSlet
  23. Herlig har du strikket jakken - veldig søt og så deilig garnet. En storfin gave med første fødselsdagen. Ha det herlig alle sammen. Riktig fine sommerdager jeg ønsker deg. Klem fra Viola.

    SvarSlet
  24. Hvor er det en fin trøje til lille frø - en rigtig prinsessetrøje.En rigtig god ide med de hæklede kanter, meget nememere end at strikke og sy på bagefter.

    Tillykke med dit lille barnebarn.

    Endelig kom det gode vejr - God sommer:-)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.