12. juni 2014

Sommer

Jeg skal ikke skrive om vejret, men det er da fantastisk, at solskin og varme vælter ned over os allerede her i juni :-) Jeg har lavet sommerkjole og bøllehat til Lillefrø, der nu sammen med far og mor er flyttet ind i deres nye hus 420 m fra farmor :-) I kan sikkert forestille jer, hvor bredt, jeg smiler ;-)


Som I kan se, har jeg taget udgangspunkt i Else Schellerups Uglekjole foroven, men har strikket nederdelen i glat og sluttet af med en hulmønsterrib. Lillefrø, som vi passende kan give det indianske tilnavn "talende vandfald" er stadig svær at fange på foto, så I får også lige et billede af kjolen uden model.


Jeg har hæklet lommer, fordi Lillefrø elsker at komme småting i dem, det være sig blade eller sten eller insekter, hun finder på sin vej :-) Hun bliver 2 år i juli måned, men hun taler i sætninger på helt op til 7 ord (ja, farmor tæller ord ;-)) og noget af det allermest underholdende er at lytte til hende, når hun "rolleleger" med Lillebror (hendes dukke). Det er ubetaleligt og aldrig har mine ører været så store ;-)


Jeg oplevede ikke, at mine drenge "rollelegede" på den måde, så det er simpelthen så sjovt. Hun får bearbejdet så mange ting fra sin hverdag. Nogle ofte hørte udtryk: "Sæt dig på numsen, Lillebror" og "Kik på mig, Lillebror", "Sov godt min skattemus" ;-) Dukkevognen købte jeg til hende for nylig og hun viger nærmest ikke fra den.


Ja, det blev så et indlæg dryppende af farmor-stolthed, men det skal der vel også være plads til? Det fine turkise armbånd, har hun iøvrigt lånt i min smykkeskuffe, som vi kan bruge mange timer på at kikke i - ligesom Irenes knapkasse er et af de allerstørste hits. Hun  ende som en strikker en dag, hvem af os har ikke elsket at lege med knapper, da vi var små? ;-)

Tusind tak for alle jeres kommentarer til Blomsterkjolen. Nu vil jeg undersøge, hvad I har lavet. Ha´ en dejlig aften derude :-)

Faktaboks:
Design: Mit eget - med udgangspunkt i Else Schellerups Uglekjole. Bøllehat fra Dropsdesign.
Garn: Bomuldsrester fra min røde Anais og sandelig også fra den hvide ;-) I kan se dem allesammen her.
Garn fra lager: Som sagt - RESTER ;-) Jeg brugte rub og stub af den røde.
Anvendt: Knap 100 g
Farve: Det danske flag ;-)
Købt hos: Se under Anais bluserne
Knap: Elefantknap fra Irenes knapkasse
Pinde: 2,5 og hæklenål nr. 3
Str. ca. 2 år, jeg har fiflet en del med maskeantallet, for at den ikke skulle blive for stor og tung.
Ny teknik: Nej.
Bemærkninger:  Den er allerede et hit :-)

39 kommentarer:

  1. Hvor er det skønt at læse et indlæg som efterlader en med et smil på læben over den farmor stolthed som lyser imellem linierne :))

    SvarSlet
  2. Hvor er det et sødt sæt!
    Hun er vel nok blevet stor! Forstår godt, at du er stolt af hende. Små talende vandfald, det er da dejligt:-)
    Jeg vil glæde mig max til at bliver FARMOR:-))

    SvarSlet
  3. Hvor er hun sød! Dejligt, at I nu har endnu kortere afstand, så der kan nydes endnu mere :-)

    Der er noget med små sommerpiger og bøllehatte ;-)

    SvarSlet
  4. Selvfølgelig skal der være plads til farmor stolhed:-) Og hvor er den blevet fin kjolen, kan rigtig godt lide de hæklede lommer.

    SvarSlet
  5. Hvis du ikke var stolt over sådan en skøn pige, var du da et skarn :-)
    Jeg er grøn af misundelse over, du nu har hende så tæt på, selvom du nu skal til at tænke lidt over, hvad du siger ;-)

    SvarSlet
  6. Selvfølgelig er der plads til farmorstolthed og glæde. Hvis mine børn flyttede så tæt på vill jeg aldrig kunne andet end smile med hele hovedet :)
    Piger er så fantastiske til de rollelege - vores den ældste lærte os at vi rettede lige rigeligt på hende - sid pænt - hold ind over - ak ja, af børn og fulde folk ....
    Skøn skøn kjole og barnebarn :)

    SvarSlet
  7. God ide med lommer til interesante ting. Og dejligt med bedstemor-stolthed. Det kan man ikke få for meget af. Og det er sjovt, som der er forskel på pige og drengelege. (Jeg er altså mest glad for pige-legene :-/)

    SvarSlet
  8. Jeg har 2 piger og en "efternøler-dreng", men det er først med børnebørnene, jeg har lagt rigtig mærke til de genetiske forskelle....
    Det er måske, at jeg som småbørnsforælder ikke har tiden og som mormor kan jeg bare kigge og reflektere.
    Det kan også være, vi bliver klogere med alderen - eller noget ;-)

    SvarSlet
  9. Hvor er hun da bare skøn :-) og helt enige med de øvrige kommentatorer- og hvor er det dog bare skønt for jer alle at være så tæt på hinanden, tillykke med det;-)

    SvarSlet
  10. Der kan simpelthen ikke gå for meget farmor i den. Det er bare herligt med en dejlig pige i en lige så dejlig sommerkjole fra farmors hånd.

    SvarSlet
  11. Din farmorglæde er smittende. Det er da bare herligt med sådan en skøn unge lige i nærheden.
    Jeg mindes også nogle af de sjove udtryk og talemåder vores unger leverede.... Livets krydderi!

    SvarSlet
  12. 420meter, det kunne ikke blive bedre. Jeg klapper i mine smaa haender. Herligt saet. En hel lille roedhaette.Og saa leger hun med dukker , skoent. Det er noget mine piger aldrig har gjort og det var ellers ikke dukker der manglede i deres legekasser. Farmorstolthed??? Nix. Det er opdatering til alle os blogtanter med tendens til opadgaaende mundvige og skoggerlatter og som beder om mere mere mere.........

    SvarSlet
  13. Du rider på den røde bølge ser jeg:)) Aldeles nydelig rød kjole under her...og alt kler den smukke!
    Sannelig har du all grunn til å være stolt..både av ditt lille frø og av det flotte kjoleantrekket!
    Morsomt når de spiller roller, og det utvikler jo både den ene og den andre egenskapen:)
    Misunner deg den nære avstand til ditt barnebarn..
    Nyt junidagene og den søte lille piken, klem fra meg:)

    SvarSlet
  14. Jeg kan se for meg smilet.:) (420 meter..)Klart du er stolt over den lille, skulle bare mangle.

    For en nydelig sommerkjole. Den aner meg at hun må være en av de mest velkledde barna på hele Jylland. - Og for en flott dukkevogn.Ikke rart hun pludrer og er fornøyd. Den må jo være alle små pikers drøm.

    SvarSlet
  15. Sikke dejligt at læse om glæden ved familien. Hun er så sød og fin i sin nye kjole.

    SvarSlet
  16. Jeg er lidt bagefter, så også lige et par kommentarer til blomsterkjolen, for sjældent har jeg set den på så smuk en model. Jeg vil fortælle Karen Noe at hun med fordel kan bruge dig til at promovere sine modeller.
    Lillefrø er meget sød i sin nye kjole, og det er en nydelse at have tid til at opleve sine børnebørns udvikling. Når jeg ikke ser Iris så tit, skal lige lige lure på, hvad hun nu kan, når vi er sammen, og så tager jeg lige det hele forfra med lillegutten, som tager livet fra den lette side, spise og sove.

    SvarSlet
  17. Det er sådan en dejlig aldre hun har. Fin kjole du har komponeret.

    SvarSlet
  18. En skulle skrive ned alt disse små gullkorn :)) En kan jo le seg ihjel mange ganger :)) Vi har også hatt unormalt mye sol og varme i Bergen, så nyt det . Hilsen Beth

    SvarSlet
  19. Hvor er det altså skønt at læse et indlæg der i den grad oser af KÆRLIGHED!! :-D

    Rigtig sød kjole og skøn lillefrø!

    SvarSlet
  20. Så nydelig liten tulle i den fineste kjole og hatt. Ja, det er koselig å ha barnebarna rundt seg. Jeg kan egentlig bare kikke over kanten så kan jeg se barnebarna løpe rundt omkring. Men det er fint med de som bor fra hverandre også, de kan reise på besøk. ;-)

    SvarSlet
  21. Farmorstolthed er da virkelig på sin plads for, hvor er hun bare nuttet i kjolen! Skønt, at de nu bor så tæt på.

    SvarSlet
  22. Kært barn i en fin kjole. 2 årige er virkelige underholdende og kan være enormt stædige. Sjovt lille E er også igang med at opdage rollelege.

    SvarSlet
  23. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet
  24. Bliver helt glad over at læse dette indlæg, kan tydeligt mærke stoltheden, og hvor er det en sød kjole til det talende vandfald, håber det holder, for sådan en havde jeg også, men det stoppede i teenage årene. Nu skal alt slæbes ud af hende, man får ikke noget at vide hvis ikke man spørger.

    SvarSlet
  25. Farmor stolthed får absolut kun varme smil frem. Hvor lyder det skønt, og hvor er I heldige begge to..med hinanden. Skøn, skøn kjole, og godt tænkt med lommerne.

    SvarSlet
  26. Hvor er hun bare sød i sin fine nye kjole af farmors eget design :o) - og kær med sin lillebror dukke. Kan godt forstå dine ører bliver lange - for det giver et godt indblik i hendes livsverden :o)

    SvarSlet
  27. Meget fin sommerkjole og den lille model er supersød:-)

    SvarSlet
  28. Sikken sød kjole og hat.....fantastisk sommersæt til farmor-pigen :-)

    SvarSlet
  29. Hei Lene
    Så fin kjole med hatt til barnebarnet ditt. Hun er altså så søt. Og det er virkelig noen gullkorn de små kan komme med iblant. Kanskje du må skrive dem ned i en liten bok?
    Siste natt her i KBH. I morgen reiser jeg hjem. Men jegvhadde dine strikkesøstre i Århus på lørdag, og vi fikk litt tid sammen i solen, mens vi strikket.

    SvarSlet
  30. Hun er da bare skøn. ;-) og jo - du må gerne prale og være farmor stolt. Og kjole og hue er kære til pigen

    SvarSlet
  31. Søt - deilig er kjolen og så fint å være bestemor :-))) Klem fra meg.
    Ha en fin ønsdag. Hilsen fra Viola.

    SvarSlet
  32. nårrrhhh, det var da en ualmindeligt söd kjole hun fik. og OMG! hvor er hun blevet stor, og bedårende smuk.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  33. Hei;)
    Nydelig kjole til den lille gullklumpen din;)
    I går fikk jeg mønster fra Karen Noe design. Lady Love og Ballongkjole i dominotern. Gleder meg masse til å starte på Ballongkjolen ;) Men først skal jeg strikke ferdig mitt rosa ullprosjekt.
    Bare så glad for at jeg oppdaget bloggen din;)Neste uke tar vi etter planen turen til Kolding og utstilling på Designskolen der;)
    Fin uke til deg;)

    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlet
  34. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  35. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  36. Forstår dig så godt og så er det jo dejlige billeder af Lillefrø i fin kjole.

    SvarSlet
  37. Super sød og fin kjole til lille pigen. I rigtig tøsse farver. Farmors stolthed, kan nu godt forstå dig. Hun ser også så sød og fin ud.

    SvarSlet
  38. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet
  39. Begge dine røde kjoler er blevet SÅ fine. Hun er så skøn - dit dejlige barnebarn.
    Jeg kigger på Lise og ser dine billeder, og tænker på hvor hurtigt tiden går!
    Jeg nyder nu stadig hvert minut.

    Din røde kjole er også blevet super flot. Det er en skøn model. Og den røde farve passer perfekt til dig. Desværre har jeg lidt fortrudt farvevalget til begge mine. Jeg overvejer en sort eller en marineblå - for det er altså et skønt blomstermønster.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.