5. maj 2014

Siksak uden siksak

Jeg har lavet en ensfarvet siksak-top og dermed bliver der ikke så meget siksakstriber over den - til gengæld bliver der fokus på det helt klassiske lace-mønster. Den er strikket i en varm, klar rød og er netop sendt afsted som værtindegave til min gode kollega og veninde.


Og hvorfor sender jeg en værtindegave? Tjah, fordi den ikke var færdig, da jeg var på besøg! Selvom jeg strikkede, medens vi holdt ERFA-møde, nåede jeg ikke at blive færdig ;-) Nogle vil måske synes, det er lidt kikset med en ufærdig værtindegave og jeg kan kun sige, at dét er det, men jeg er ikke perfekt ;-) Resultatet er jeg totalt tilfreds med, især valget af knapper.


Jeg havde faktisk valgt nogle små muslingeknapper, der havde den helt samme røde farve som toppen, men fandt ud af, at de var lavet af plastic og selvom jeg øver mig på at være tilfreds med min uperfekthed, så synes jeg ikke, der var plads til flere kiks på sådan en enkelt lille top ;-) Så jeg drønede ind til Hønsestrik i Aalborg og fik fat i de fineste perlemorshjerter, som jeg synes klæder toppen og samtidig symboliserer, at jeg er glad for mit nye venskab :-) Det blev et dyrt besøg og jeg kan hermed informere jer om, at Hønsestrik nu har leveret garn til de næste 3-4 sommerprojekter - jeg skulle jo egentlig bare have 3 knapper ;-) Det får I meget mere at vide om i senere indlæg :-)


Her burde jeg nok lige have glattet lidt ud inden fotografering, men jeg kunne ikke se, hvad jeg lavede ude i solskinnet. Mønsteret hører til de klassiske og er dejligt meditativt og jeg har virkelig nydt at strikke den. Der kommer helt sikkert flere. Igen har jeg valgt at strikke en "gammel" model - det ser ud til det bliver nøgleordet for mit strik i 2014 og det gør vel egentlig ikke noget? :-) 

Alpacatrøjen blev færdig i går og ligger til vask. Det er 200 g ren luksus, men mere om det i næste indlæg. Ha´ en dejlig mandag aften, jeg er den, der skal turnere i blogland, inden jeg griber pindene og strikker videre på sidste års sommerprojekt :-)

Faktaboks:
Design: Lene Holme Samsøe: Feminin Strik - SikSak top
Garn: Cotton 8 fra G-B Wolle, 100% bomuld
Garn fra lager: Ja da, glorien skinner ;-) Tidligere brug til denne her
Anvendt: ca. 110g 
Farve: Rød nr. 1030
Købt hos: P&P i Aalborg
Pinde: 2,5
Str. S/M
Ny teknik: Nej.
Bemærkninger:  Meget, meget lækker og meditativ strikkeoplevelse, jeg tror jeg kunne fortsætte det mønster i al evighed. Der kommer helt sikkert flere, sikkert også med striber, selvom jeg er ret begejstret for det ensfarvede udtryk :-)

23 kommentarer:

  1. Igen et stykke lækkert strik fra dine pinde. Hvor er den fin og farven er også god. Ingen er perfekte

    SvarSlet
  2. Dejlig top, og helt skønne knapper. Heldigvis endnu et menneske der ikke er perfekt, sådan skal vi være:-) Glæder mig til alle de kommende projekter, om det er genstrik eller nye. De er garanteret fine.

    SvarSlet
  3. Det er farligt at besøge Hønsestrik, jeg har næsten lige været der...
    Sød top, Lene og velkommen i klubben blandt de uperfekte:-)

    SvarSlet
  4. Wauw. Tror lige jeg skal have kigget lidt på mit lager, måske der er noget, der kan bruges ;-)

    SvarSlet
  5. Den ser fin ud. Jeg har bogen men har aldrig lagt mærke til denne model, den gør sig rigtig godt i rød!

    SvarSlet
  6. Hvor er den smuk, sikke en skøn rød farve ,afventer spændt de næste projekter

    SvarSlet
  7. herligt, at du lige skulle hente knapper og endte med tre sommerprojekter. Så ligner du jo bare mig.
    Din sommertop er blevet smuk og jeg er sikker på at modtageren bliver ekstra glad nu hvor varmen har været forbi og lovet at der er mere hvor den kom fra.

    Det er ikke meget garn, til sådan en top så det må jeg vist se at få puttet ind i mellem mandens bluse og jeg trænger til at slappe af.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  8. Er du ikke perfekt?? Heldigvis, så ville du være den første perfekte, jeg har mødt.
    Hønsestrik er et farligt sted at tage hen, men det er da godt, du fik den søde knap til den smukke top

    SvarSlet
  9. Ikke spor kikset ! Din veninde er sikkert enig med mig i, at det ikke gør noget at skulle vente, hvis man venter på noget godt ;o) Den er rigtig fin, den top. Og nu kommer (forhåbentlig) snart den perfekte årstid til at den kan komme i brug.
    Det kan være vildt farligt at gå i hønsestrik. Sidst skulle jeg købe et enkelt ngl garn, og kom ud med garn til en kjole ;o)

    SvarSlet
  10. Så fin,
    heldig er hun som får den :)

    SvarSlet
  11. Den var værd at vente på :-) flot top og en skøn farve...jeg har også bogen men ikke bemærket den...måske....;-) så kan sommeren bare komme an...uha ja fristelser er der nok af når man skal købe een knap;-)

    SvarSlet
  12. Jeg er sikker på, at værtinden synes, at gaven var værd at vente på. Hvor er den fin.

    SvarSlet
  13. Sikken flot værtindegave, den er da helt bestemt værd at vente på. Og det mønster er nemlig dejligt at strikke, og giver et helt særligt udtryk og kan bruges til så mange ting.
    Kender godt det med at man bare lige skal have nogle knapper, det er farligt, men så glæder jeg mig da til at se hvad du har købt ind til, og om du laver Arvingen eller Slægtningen.

    SvarSlet
  14. Den topp er nydelig, Lene. Og hun er jammen heldig, hun du gir den til. Knappene var prikken over i' en. Man skal ikke gå for simple knapper når det er eksklusive plagg man har brukt tid på å lage.
    Om detver en " gammel" modell, har det ingenting å si. Det er noen ganger de gamle klassiske som er best. Og hvis man gjør en liten personlig vri på dem, kan man forandre uttrykket. Du sløyfer stripene, og med det, så ble det et annet uttrykk.
    Jeg gleder meg sååååå til å se din stripete eventyrgenser! Min blir et must have denne sommeren, på kalde kvelder.
    Jeg er spent på ditt fargevalg, men regner med det er noe blått i den.......;)
    Ha en herlig dag. Klem

    SvarSlet
  15. Og nu ved jeg hvem strikkeheksen er in live :-) for det var mig dun "kun" købte knapper af igår . Hyggeligt. Og rigtig flot top. Den skal jeg også kigge nærmere på.

    SvarSlet
  16. Fine detaljer! Skøn top til sommer.
    Det er så skønt at have et meditativt strik ind imellem alle udfordringerne.

    SvarSlet
  17. Gudhvorfin den er. Godt du fik lidt med til dig selv, fra butikken.

    SvarSlet
  18. Piiift den er flot. Heldig værtinde, hun giver nok mad en anden gang :-)
    Toppen minder meget om en gammel Isager model

    SvarSlet
  19. Skøn sommerbluse i en god farve. Fine knapper du har fundet. Vil ønske jeg kunne bruge en sådan top, men mine "farmorarme" er ikke til det:-))

    SvarSlet
  20. Skøn sommerbluse i en god farve. Fine knapper du har fundet. Vil ønske jeg kunne bruge en sådan top, men mine "farmorarme" er ikke til det:-))

    SvarSlet
  21. Ahh. denne var søt, vertinnen angrer nok ikke på å måtte vente på denne gaven :)
    Ha en fin onsdag, klem fra Beth

    SvarSlet
  22. Den er da bare superfin :)

    SvarSlet
  23. Jamen, sådan kan det gå......ind efter tre små knapper - ud af butikken med de små knapper OG en stor pose garn!

    Jeg glæder mig til at se dine sommerprojekter!

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.