6. september 2015

Medens vi stadig venter

.... på lillesøster, kan jeg lige poste min seneste kreation til Lillefrø - en rigtig lækker børnehavetrøje.


Det er Lene Holme Samsøes Rajas Raglan som jeg længe har haft på to-do-listen. Det er en enkel og meget anvendelig model - super til børnehaven og leg i det fri her i september-oktober. Jeg elsker den vaflede og vamsede struktur der opstår alene ved at strikke 2 pinde glat mellem 2 pinde rib. Desværre er Lillefrø ikke inden for rækkevidde i dag, så I må nøjes med at se den uden model.


Garnet er virkelig lækkert og den færdige trøje er helt ufatteligt blød. Jeg har lavet en enkelt ændring - hulmønster-raglan i stedet for almindelig raglan - der handler det jo bare om at strikke omslagene ret i stedet for drejet ret. Jeg synes, det giver sådan en smuk finish og et piget touch til den dejlige blå farve :-)

I næste uge bliver vores hjem igen "et rigtigt hjem" - vi får en ny killing i huset, Bibi - så der er meget godt i vente. Ha en dejlig søndag derude - jeg vil ud på en lang tur i det smukke septembervejr :-)

Design: Lene Holme Samsøe: Rajas Raglan fra bogen Børnestrik på pinde 3,5 - 4
Garn: Blackhill Cashsilk Once: 60% silke, 28% uld, 12% cashmere
Garn fra lager: Købt i forårets strikkecafe - så det har da lagret lidt ;-)
Anvendt: 126 g - knap 6 bundter
Farve: Smuk lys blå - farve 204
Købt hos: Garnudsalg
Pinde: 3,5 og 4
Str. 4 år
Ny teknik: Nej.
Bemærkninger: Trøjen strikkes oppefra og ned og er et skønt og enkelt strikketøj. Eneste ændringer til opskriften er som sagt hulmønster-raglan, der fåes ved at strikke raglan-omslagene ret i stedet for drejet ret. Jeg tror den bliver et kæmpehit hos Lillefrø, der har mærket på den undervejs. Efter vask på koldt uldprogram er den blevet helt ekstrem lækker.

22 kommentarer:

  1. Smukt, enkelt og dejligt! Hulmønsterraglan giver lige det sidste piiift til trøjen.
    God fornøjelse med Bibi, når familieforøgelsen kommer i hus. Der bliver liv og glade dage med så'n en bette een om benene. Skal du også have "barselsorlov" så...?
    God søndag til dig og dine.

    SvarSlet
  2. Den ser rigtig lækker ud. Smuk blå farve. Jeg er sikker på at både Lillefrø og forældre bliver glade.

    Uha - hvor er det spændende med familieforøgelsen....... Tilslutter mig spørgsmålet ovenfor - Skal verdens bedste farmor have barselorlov? :-)

    God søndag.

    SvarSlet
  3. Hvor er den blevet fin, Lene. Jeg er sikker på, at hun vil synes om den, for den slags fås da ikke meget blødere - og så forstår jeg sagtens, at du glæder dig til familieforøgelse både her og der. God fornøjelse med det hele :-)

    SvarSlet
  4. Deilig garnet, veldig vakker genseren.
    Så spennende med ny jordensbarn... lykke til... gleder meg å høre.
    Ha en riktig god søndag. Klem fra Viola

    SvarSlet
  5. Søt liten trø je, så spennende med et nytt barnebarn. Ønsker dere lykke til

    SvarSlet
  6. En kjempefin trøye, som sikkert er like bløt som du sier. Artig mønsterstrikk på den.
    Så morro med familieforøkelse, både med mennesker og dyr.
    Jeg gleder meg til alle de nuttede bilder vi får se fremover.......
    Og det er altså IKKE til Italia jeg skal. Men det er varme der....... ;)
    God søndag. Hers skinner solen.
    Klem

    SvarSlet
  7. Sikke en smuk trøje som også er meget enkel og elegant. Skøn farve du har valgt. Det bliver dejligt med en kat i huset. Så bliver der liv og glade dage

    SvarSlet
  8. Den er rigtig sød og tillykke med den lille der kommer {;o) både baby og lille killing {;o)

    SvarSlet
  9. baby OG killing, der bliver liv og glade dage! super söd tröje, oftest synes jeg nu det enkle også bliver det bedste. har selv haft den opskrift i tankerne længe, men det er ikke blevet til noget endnu.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  10. Den ser også blød og dejlig ud, mon ikke den bliver et stort hit hos Lillefrø. Fin er den i hvert fald.
    Dejligt at få sådan et nyt familiemedlem i huset. Sådan en lille killing er ikke til at stå for.

    SvarSlet
  11. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  12. Sikken en skøn børnehavetrøje:-) Farven er dejlig, og den ser tilpas blød ud til en Lillefrø.
    Glæder mig til at hilse på Bibi.

    SvarSlet
  13. Hvor er den fin - skøn farve :-)

    SvarSlet
  14. Så fin den ble! Det er virkelig en fin modell for bruk i barnehage :-) Jeg liker klær som tillater barna å være aktive og i bevegelse.

    SvarSlet
  15. En skøn, smuk og enkel trøje til Lillefrø. Hun er da heldig. Lækker kvalitet! God finish med hulraglanen.

    SvarSlet
  16. Hvor er den blevet fin.
    Jeg har også lige strikket en Raja.
    Det er et dejligt strikketøj :-)

    SvarSlet
  17. Den er sød og enkel i sit udtryk. Det er ikke til at undvære en kat når man først på haft een.

    SvarSlet
  18. Enkel og meget anvendelig. Den skal nok blive slidt op.

    SvarSlet
  19. Det er da en skøn trøje, som skal varme lillefrø - hun bliver fin!

    SvarSlet
  20. Den ser også blød og lækker ud. Dejligt med sådan en trøje til køligere dage..spændende ventetid...glæder mig til vi snart skal nyde fridage på Fanø :-)

    SvarSlet
  21. Hvor er den da bare fin ! Var det det garn, vi snakkede om på Garnudsalg igår ? Det er bare så blødt og lækkert.

    SvarSlet
  22. Det må være skønt at være dit barnebarn Lene. Alle de dejlige ting der kommer fra dine pinde må gøre stor glæde hver gang. Hav en god weekend. Hilsen Lotte

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.