7. december 2015

Til mine dejlige piger

..... har jeg strikket et par "søstertrøjer" - dét skal jeg da prøve mindst én gang :-) Rajas raglan har været et kæmpe hit i Lillefrøs hverdag, så derfor var det oplagt at strikke endnu en, denne gang i en knap så varm udgave i Geilsk bomuld/uld og selvfølgelig skal Lillesøster også have. De trives begge så fint og Lillefrø er ved at finde ud af, at sådan en lille baby ikke udelukkende er en trussel ;-) Her trøjerne i lidt nusset uvasket udgave:


Jeg er også næsten klar med Pæon til "min store pige" - den trøje som jeg lovede min svigerdatter i ekstra barselsgave. Nu får hun den til jul og det er vel heller ikke så ringe endda. Men den viser jeg først, når den er helt færdig. Jeg tænker tit på, hvor dejligt det er at have to sønner og nu få huset fyldt med piger - det er en ganske særlig gave :-)


Jeg er mere end almindeligt udfordret på mit helbred i øjeblikket. Det er ikke noget, der skal ud i dette offentlige rum, men det betyder, at jeg ikke er så aktiv på bloggen som jeg plejer. Jeg trængte til noget opløftende og dét skal jeg da love for, jeg fik. Musikkens Hus i Aalborg i går.


Oslo Gospel Kor løftede min sjæl højt op over hverdagens trakasserier - det var så smukt, så man kun kunne græde. Jeg har taget et billede af den næsten tomme scene fra 1. balkonrække, hvor min mand, min søster og jeg havde udsyn over det hele. I får også lige et glimt af orgelpiberne fra det helt fantastiske orgel, der er bygget til huset. Jeg glædes over, at Aalborg har fået så smukt et musikhus med en akustik, der er helt i særklasse.

Og så må jeg da slutte med at vise Lillefrøs første forelskelse ;-) Tænk, det blev i julemanden - betagelsen lyser ud af hende og bemærk lige håndstillingen (her i front med sort elefanthue) ;-)


Vi var traditionen tro til julemarked på Sæbygaard. Hvis I ikke ved det, så er det altså der, julemanden bliver vækket hvert år, så han kan komme ud og passe sine pligter. Jeg synes lige præcis denne julemand kan blive lidt for ordrig og omstændelig, men hvad gør det, når Lillefrø havde en fest :-)

Ha en dejlig aften derude :-)

Faktaboks
Design: Lene Holme Samsøe: Rajas Raglan fra bogen Børnestrik på pinde 3,5 - 4 + ditto Babystrik
Garn: Geilsk Bomuld Uld 55% uld, 45%
Garn fra lager: Arv fra Irene som jeg altid tænker ekstra meget på i december.
Anvendt: 150 g til begge trøjer
Farve: Rød, C31
Købt hos: Arv fra Irene
Pinde: 3,5 - strikket med den nye Ferrari ;-)
Str. 4 år og 3 mdr.
Ny teknik: Nej.
Bemærkninger: Jeg siger det igen: Et fund af en børnetrøje.

22 kommentarer:

  1. Også rigtig dejlig aften til dig. Man kan somme tider virkelig trænge til et løft. Lyder til at din aften i Musikhuset var godt.Vi voksne kan være med til meget, når bare vores små har det godt ;-)

    Søde søstertrøjer. De heldige unger :-D

    SvarSlet
  2. Det billede af en betaget Lillefrø er helt betagende!
    Jeg har kun beundret Ålborgs Musikhus udefra. Det er jo en oplevelse fra alle sider. Jeg håber, jeg får chancen for en oplevelse inde i salen. Hvor er det dejligt at læse om din aften. Håber det gav lidt vitaminer! Knus.
    Smukke trøjertil dine piger... i alle størrelser... Det må være en fornøjelse at have så mange strikkemuligheder ;-)

    SvarSlet
  3. Så herlige trøyer til de to søstre. Flotte er de!
    Og så skjønn hun er når hun ser betagende på julenissen. Ja, det må være den første, dype forelskelse.
    Noen ganger må man bare ta en liten pause fra det hele, for å henge sammen selv.
    Jeg er der også nå, men prøver å gjøre hyggelige ting alikevel, i den grad jeg rekker til. Eller har lyst.
    Jeg kjenner også at desember er her, med mye jobbing og travle dager. Men synes det passer inn i min nåværende hverdag, så jeg får tankene over på noe annet. Strikking derimot, blir det lite av. Men det skal jeg ta igjen senere.
    Så hyggelig for deg at du får flere piger i familien, både barnebarn og svigerdøtre. De er nok glad for deg også Lene.
    Ha en fin førjulstid.
    Klem

    SvarSlet
  4. Sikke nogen fine trøjer du har strikket til de 2 søstre. Og farven er da bare for fed.
    Godt hun ikke er bange for julemanden. Det synes jeg godt at mange børn kan være

    SvarSlet
  5. Der er ikke noget så opløftende som at høre dejlig musik. Musik kan helbrede og virke lægende på krop og sjæl. Det håber jeg også at det gjorde på dig.
    Ja, en lille ny bliver heldigvis accepteret med tiden og bliver forhåbentligt en kær bror/søster. Sådan er det også ved at gå for Iris.
    Søde søstertrøjer, dem vil de tage sig ud i. Måske ser vi et billede en gang?

    SvarSlet
  6. Dine søstretrøjer er så fine. Jeg håber dit helbred vender sig og at du kommer stærk igen.(kender ikke årsagen) musik kan være en lise for sjæl og sind og fine billeder af musikhuset.

    SvarSlet
  7. Åh, at se sådan en tilbedelse i en lille piges øjne.
    Smukke trøjer. Det minder mig om, at jeg får strikket ALT for lidt. Raja må vist snart på pindene.
    Julemusik får tårerne til at stige hos mig. Der er så meget at være glad for, og selvfølgelig også det modsatte, så alle de følelser bliver forløst med de smukke klange.
    God bedring til dig.

    SvarSlet
  8. Dejligt når andre byer end lige hovedstaden får tilført kultur. Skønne trøjer til dejlige piger. Rigtig god bedring til dig.

    SvarSlet
  9. Skønne trøjer til dine dejlige piger. Dejligt med en skøn musikaften, som man i den grad kan komme til at trænge til.
    Pas godt på dig og dine.

    SvarSlet
  10. Åh, hun beder jo ligefrem til julemanden, hvor er det sødt, min datter var næsten altid bange for ham.
    Og hvor er de skønne de søstertrøjer, og så strikket med Ferrari, er vild med det mønster, og så garn fra Irene, her mod juletid tænker vi altid på dem der ikke er her mere og julemusik er mange gange så rørende.
    Håber du er ok og kommer ovenpå igen?
    Glæder mig til at se Pæon, det er Lupin jeg har gang i.

    SvarSlet
  11. Hvor det nogle flotte trøjer du har fået strikket til pigerne i en skøn farve. Kan godt forstå at du nyder at der nu er kommet piger i huset når du "kun" har været vant til drenge som også er ok. Har selv 2 drenge og 1 pige. Håber at du hurtigt kommer ovenpå igen

    SvarSlet
  12. Så søte søstertrøjer!
    Moro at du hørte Oslo Gospelkor :-) De er fine!

    SvarSlet
  13. Sikke fine trøjer du har fået lavet til de to tøsser.
    super fint billede af lille frøkenen. ja hun ser ud til at det er den store forelskelse hun der har fundet. hihihi. men hvem ellers kulle man forelske sig i når man har den alder.

    god bedering med dig.

    SvarSlet
  14. Forelsket i julemanden, det er ikke en dum ting, saa ved du da at kaeresten ikke kommer med hjem foreloebigt haha. Ih det er saa skoent i den alder hvor de saa uskyldigt tror paa julemanden. Jeg kan blive helt nostalgisk........
    Herligt at Lille-froe har fundet ud af at soester ikke er en farlig rival. Det gik soerme hurtigt.
    Skoenne troejer. Tror du det kunne blive til et billede med indhold, saa vi kan se de to skoenheder????
    Gospel, det maa have vaeret lidt af en oplevelse. Havde du ikke lyst til at synge med????
    Stort knus

    SvarSlet
  15. Det er vel nok nogle fine trøjer du har strikket til 'dine' piger.
    Jeg er da ked af at læse, du har problemer med helbredet, forhåbentlig bliver det bedre igen

    SvarSlet
  16. Wong Wai:

    God bedring til dig ;0)
    SUPER FLOT STRIK = sweaters :0)
    De to smukke tøser bliver da uimodståelige i "Raja" ;0)

    I min verden er "trøje" MED knap/knapper.

    Endnu engang: God bedring.

    God aften til dig og dine.

    SvarSlet
  17. sikke dejlige söstertröjer! og hvor er hun dog kær der hvor hun ser henrykt på julemanden. jeg håber du snart er ovenpå igen.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  18. Åh hvor er det et skønt billede af Lillefrø og Julenanden :-) du har ganske ret - total betagelse hi hi...godt han blev vækket - der er jo nok at lave i denne tid:-)
    Søstertrøjerne er skønne - et fint og enkelt møsnster, Og Geilsk Bomuld/Uld er bare perfekt til den slags børnestrik.

    SvarSlet
  19. Nydelige trøjer til dine små, og jeg kan se av fargene og bildene at julen sniker seg innpå:))
    Ønsker deg og dine en flott ferd mot jul, klem:)

    SvarSlet
  20. Når man følger med gemmen en årrække, på afstand, bliver jeg trist når jeg kan læse at helbredet giver problemer i dagligdagen. Håber du bliver frisk hurtigt igen! Dejligt når sindet kom optages af diverse indtryk og glæde, så kan man blive lidt fri for sig selv.
    Så altid flot strik du laver og med masser af kærlighed i alle masker.

    SvarSlet
  21. Fine trøjer Lene. Jeg har også nydt godt af Rajas raglan som passer fint til mine små poder. Den er uundværlig. Hav en god uge, og husk at kigge indad når sygdom trænger til pleje. Jeg håber du bliver rask og får tid og overskud til at strikke og blogge en hel del igen.

    SvarSlet
  22. Hvor bliver det bare et par fine søstre i de trøjer !
    Hvor er hun bare kær foran julemanden - hun virker totalt benovet :o)
    Det er en perfekt alder til julen - nu kan hun rigtig nyde det.
    Fantastisk med jeres oplevelse i Musikkens Hus. Jeg har endnu ikke haft fornøjelsen at være der - men der kommer en dag.
    Her hører jeg Bochellis julekoncert på DVD - den kan bestemt også anbefales.
    Håber du snart får det bedre ..

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.