24. november 2012

Kim Hargreaves: Searing

Jeg fortsætter med at gribe tråden! Det er længe siden, at jeg har haft gang i så mange projekter på én gang - jeg har ikke talt, men et slag på tasken er vel  ca. 10-12 projekter. Det er som om de sidste måneders benhårde selvdisciplin og kontrol nu skal forløses  - så jeg slår op til nyt i en uendelighed. Hvor er det godt, at der er garn på lager!


Searing er et fantastisk strikketøj - mønsteret ligger hurtigt i fingrene og er dejligt meditativt med de fine zigzag-hulmønstre - derudover går det stærkt på p. 4


Ryggen fik jeg strikket næsten færdig før jeg opdagede den fine detalje, at mønsteret spejles på midten! Så om igen, for det er da en smuk detalje.


De fine hjerteknapper fandt jeg i den lokale Stof 2000.

Og hvad er der så kommet på pindene? Et par mønsterstrik projekter til julegaver, endnu en tyk hættetrøje fra Drops, babyselebukser, flere Svends Savlesmækker og så skal jeg jo ikke glemme alt dét, der var på pindene i forvejen. Jeg nyder hvert eneste minut med pindene i hænderne og skifter rundt fuldstændig som jeg har lyst til og lige pludselig er der igen noget, der er færdigt.

Grib nu trådene derude og strik igennem. Ha ´ en rigtig dejlig weekend


Faktaboks
Design: Kim Hargreaves: Searing fra bogen Indigo
Garn: Cascade 220 Heathers, 100% peruviansk højlands uld
Garn fra lager: ja
Anvendt: Ca. 550 g
Farve: Lilla
Købt hos: Handknitting by Slavi - hvor er jeg ked af, at den netbutik ikke eksisterer længere.
Pinde: 4
Str.M
Ny teknik: Nej.
Bemærkninger: Jeg er fuldstændig vild med Cascade garnet, der er lækkert at strikke med og samtidig arter det sig rigtig godt i brug. Jeg er ked af, at det ikke lykkedes for Slavi at holde butikken kørende, så dette dejlige garn stadig kunne købes i DK. Jeg har ikke googlet, men tror ikke, der er andre forhandlere i DK.

31 kommentarer:

  1. Hvor er det en skøn cardigan og tillykke med eksamen. Ønsker en dejlig weekend.:-)

    SvarSlet
  2. Jeg kjenner meg igjen:))..men jeg har nå skjerpet meg for å få ferdig noe større enn alle de småting jeg forelsker meg i:)
    Nydelig jakke, både farge og mønster!
    Ha en god weekend, knus:)

    SvarSlet
  3. Endnu en smuk cardigan. Du laver virkeligt mange fine strikkerier :-))

    SvarSlet
  4. Den er også på min to-do liste og nu hvor jeg har set den i lilla, er jeg da bare mere oppe og kører over den. Men men jeg har jo lige så mange ting på mine pinde som du, så må se at blive færdig med lidt.

    Lene, jeg har også grebet Irenes tråd.

    God week-end til dig.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  5. Hvor er den flot. Fantastisk smuk farve!

    SvarSlet
  6. Åååå guud hvor den var flott . Helt nydelig var den :)

    SvarSlet
  7. Smuk, smuk cardigan i en pragtfuld farve. Jeg glæder mig til at se dine mange projekter, efterhånden som de bliver færdige. Det er utroligt at du kan overskue så mange projekter på en gang.

    SvarSlet
  8. Så fin den er '))
    Det ville Irene også have syntes er jeg sikker på.

    Yt

    SvarSlet
  9. Nydelig jakke i et fint mønster. Jeg liker alltid å ha mange arbeider på gang og som du sier blir det ferdig etterhvert. Det som ikke blir ferdig har jeg mistet interessen for. Jeg ønsker deg en fin helg. Klem. ;-)

    SvarSlet
  10. Hvor er den smuk, med et fint lille hulmønster.Farven er også meget flot. Tråden Irene sendte er også grebet her.
    God weekend
    Majbritt

    SvarSlet
  11. Den er bare flot, den er også på min to-do liste. Det er klart at al den afholdenhed må kaste noget overflod af sig.

    SvarSlet
  12. Den var veldig fin, likte detaljen med mønsteret som speilet seg bak på ryggen.
    God helg til deg :O)

    SvarSlet
  13. Flot flot flot. Dejligt du er på banen her igen :-)

    SvarSlet
  14. Sikke en flot udgave, du har fået lavet af Searing!

    Her er strikkelysten også ved at vende tilbage. Den har været lidt nedtrykt på det seneste, men tråden er grebet og et par nye projekter er på pindene :-)

    SvarSlet
  15. Jeg er imponeret over du kan strikker med pinde som allerede er i brug:-) Der er flere som kunne bruge det at vende mønsteret modsat vej, især snonings mønster. Det ser dum ud når det vender sammen vej på 2 forstykker. Godt du har sikkert dig lager, tænk nu hvis...

    SvarSlet
  16. Smuk cardigan i smuk farve. Hvor er du flittig.

    SvarSlet
  17. Sikken en skøn cardigan.
    Jeg har grebet tråden er i gang med crazy kjolen og bagefter bliver det Joruns jakke. (Vist som lånte fjer på Madam Munch i september)

    God weekend til dig også

    Mvh Maibritt Hansen

    SvarSlet
  18. Sikken en fantastisk cardigan, og flot farve:-) Dejligt med mange projekter, og ja..der bliver strikket igennem. Det er dejligt. God weekend.

    SvarSlet
  19. Pinde 4,jamen Lene, du er jo "gået op" i pindestørrelse hihi. Hvor er den flot og sikke en lækker farve. Hjertelig tillykke med veloverstået eksamen.

    SvarSlet
  20. Hvor er den da blevet lækker - og tro mig, mine pinde ligger sjældent stille

    SvarSlet
  21. Nydelig jakke! Nå ble jeg virkelig inspirert. Jeg skal finne frem mine Kim Hargeaves hefter og titte litt i dem nå i kveld.
    Jeg griber tråden her også. Jeg har noen flotte hesper garn jeg fikk i posten av Irene som takk for en heklet lue jeg sendte henne. Men jeg må finne det perfekte prosjektet til det garnet. Hun skrev at det ville passe til et par votter, som jeg strikker mye av. Så jeg skal lage et alldeles eget og spesielt mønster til minne av Henne.

    SvarSlet
  22. Hvor er den flot. Du har ret mht Slavi, synd han valgte at nedlægge butikken.

    SvarSlet
  23. hej Lene
    også her strikkes der igennem - julegaveprojekterne skulle jo helst ligge færdige om mindre end en måned. Tråden er også grebet her.
    Så smuk din searing er. Jeg må virkelig beundre, at du trævlede hele stykket op, så det kunne blive spejvendt. Den fuldendte detalje - men man skal lige tælle til 10 inden man trævler op, når man er kommet så langt ;o)
    dejligt du er på banen igen.
    hilsen Mona

    SvarSlet
  24. Hold da op hvor er den smuk og så lige min farve.
    Dejligt at have mange projekter igang samtidig, men også lidt svært, for hvilket skal man gribe i når man sætter sig.....
    Er i fuld sving med julegaveprojekt, og det kommer i første række, men ellers er det tæt på at jeg har hele 2 bluser næsten færdige.

    SvarSlet
  25. Searing er bare et så fantastisk mønster, og jeg synes det er så gøy å se hvordan den skifter litt karakter avhengig av hvilken farge den strikkes i. Din lilla var nydelig og sart.

    Jeg så innlegget under om hvordan du viderefører Irenes minne ved å strikke etter hennes oppskrifter. det synes jeg var en nydelig gest.

    Jeg har fulgt med Irene i bloggverdnen og vært full av beundring for både hennes arbeider så vel som innstilling til den grimme skjebne hun kjempet mot. Det er en skjebne som berørte meg dypt kanskje nettopp fordi jeg har mistet 2 flotte og "unge" venninner i kreft i løpet av det siste 1,5 året, og holder på å miste min far til samme sykdommen.

    SvarSlet
  26. ja, jeg skal love for at der strikkes igennem, og sikke en flot trøje, der er kommet ud af det.
    Men er det ikke herligt at give sig selv lov til at have så meget i gang? Jeg nyder det.
    Jeg er lige kommet fra Tind og har endnu mere garn med hjem, har bestilling på en lille trøje til Iris. Jeg tror det skal være model Frida fra Island.

    SvarSlet
  27. Dejligt at høre du igen har overskud til at slå dig løs med pindene! Det er så skønt at have gang i mange ting og strikke på lige netop det strikketøj man har mest lyst til i øjeblikket; pludselig får man jo lyst til at gøre en model færdig - og slå op til en ny :-)

    Din Searing er skøn i farven!!! Og cardigans kan man jo umuligt få for mange af!

    SvarSlet
  28. Super flot og lækker. Skøn farve.

    Jeg var også så imponeret over det fine mønster der mødes på midten både på ryggen og ærmerne - og ja - selvfølgelig også på forstykkérne.

    Det er en trøje som jeg sagtens kunne finde på at strikke en mere af.

    Skønt at du strikker løs igen :-)

    SvarSlet
  29. Hvor er den smuk din trøje. Og sikke en farve, lilla er lige mig. Jeg elsker denne farve.
    Har lige fået bogen Indigo i postkassen. Der er så mange flotte modeller i. Glæder mig til jeg får tid til at strikke nogle af dem. Men i øjeblikket har jeg så mange andre projekter igang.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.