14. september 2015

Vi har ventet og ventet

.... og nu er hun her endelig. Lillesøster :-) Det er noget ganske særligt at holde sådan et lille nyfødt menneske i sine arme og endnu engang beundre de små fingre og tæer og glæde sig over, at hun er lige præcis som hun skal være. Hun er et søndagsbarn, ovenikøbet født på min mands fødselsdag og hun er helt vidunderlig :-)


Barselsgaverne er fordelt og kan nu vises frem. Jeg har strikket Karen Noes Yin & Yang Top til min svigerdatter og det er ualmindelig dårligt timet i forhold til det efterårsvejr vi har fået nu! Men nyd nu det solbeskinnede billede fra en dejlig sensommerdag :-)


Jeg har, som det kan ses, lavet taljeringer på den, ellers ingen ændringer. Fordi den er så sommerlig har jeg lovet min svigerdatter, at hun må vælge en model fra Annette Danielsens Blomsterstrik som kompensation, så strikker jeg den med højeste prioritet - så hun også får en trøje, hun kan have gavn af nu.

Dette billede fra i dag - de par småting, jeg nåede til Lillesøster. Den lyserøde kjole er allerede blogget her, den grønne er Susi Haumans Smillakjole og så har jeg lavet en endnu en Rajas Raglan - denne gang som cardigan.


Lillefrø fik sin pusletaske og gik straks i gang med at give Tulle ble på :-)

Nåh jo - så er der jo også hende her:


Nu bor vi i et rigtigt hjem igen :-) Dyrlægen kategoriserede hende som en Tyrkisk Angorakat, men hun er en ganske almindelig dejlig sund og blandet huskat, sådan som vi gerne vil have det - men mon ikke hun har en angorafar? Moren er iøvrigt den smukkeste hvide, bamsede kat med lyseblå øjne, så det kan også være hende der har noget angora i sig. Vi er lige glade - hun er smuk, kælen, legesyg og pjanket som en killing skal være :-)


Her ser hun TV og glemmer dermed et øjeblik, at jeg strikker - for hun er en rigtig uldkat, der har fundet ud af, hvor sjovt det er at lege med garn (og pinde) Så hun sørger for, at der bliver noget mindfulness uden pinde i hænderne ;-)

Ha´ en dejlig aften derude :-) Om lidt går turen til Fanø med et par veninder :-) Glæder jeg mig? Det bliver fantastisk og jeg håber på at møde rigtig mange bloggere og ikke-bloggere derovre :-) Ses vi?

Faktaboks:
Design: Karen Noe Yin & Yang top. Baby: Lene Holme Samsøe: Rajas Raglan fra bogen Babystrik på pinde 3,5 - 4 - her omfortolket til cardigan, Susie Haumanns Smilla´s kjole og Marthe Helgetuns babykjole se link ovenfor.
Garn: Karen Noe: Linea Hør (Baby rester af Bambi, Trunte og Blackhill Silkwool
Garn fra lager: Det er længe siden det blev købt til formålet ;-)
Anvendt: 200 g - 100 g af hver farve. Baby under 50 g pr. del
Farve: Rød og orange
Købt hos: Ho-strik (Resterne Tind kunst og textil, Designværkstedet og Garnudsalg)
Pinde: 3 - 3,5
Str. Small + mindste babystr.
Ny teknik: Nej.
Bemærkninger: Jeg er fuldstændig vild med den tofarvede snoning - det er genialt tænkt. Jeg overvejer kraftigt at lave en vintermodel i uld med ærmer - tror det kan blive rigtig godt.

40 kommentarer:

  1. Jeg skynder mig at være den første der ønsker tillykke med Lillesøster her på bloggen. Hvor er hun bare kær - og med langt hår :o) Så fine barselsgaver. Jeg så jo en del af dem live - og de kan ikke andet end at vække glæde. Den tofarvede bluse til svigerdatteren er helt fantastisk. Og bonus at hun nu må vælge fra blomsterbogen :o) Og dukke Tulle blev også forkælet. Dejligt at lillefrø tager søster-rollen så positivt- men hvad kunne hun andet, når hun også får en vel-gennemtænkt storesøstergave ? det er skam en ære sådan at blive storesøster.
    Den lille kat ser ualmindelig sød ud. Også tillykke med hende. Smukke gener, ser det ud til :o)

    SvarSlet
  2. ps. også jeg glæder mig rigtig meget til Fanø. :o)

    SvarSlet
  3. Tillykke med de to skønne nye familiemedlemmer - de har da begge været ventetiden værd!
    Yin og Yan toppen er vild flot, Lene.
    Rigtig god tur til Fanø!

    SvarSlet
  4. Tillykke, tillykke. Dejligt med en ny lillesøster :-)
    Og et hjem er ikke et rigtigt hjem uden kat. Så tillykke med killingen også :-)

    SvarSlet
  5. Kæmpe stort tillykke med familieforøgelserne, og sikken en smuk samling barselsgaver. Der er tænkt på det hele.
    Dejligt at timingen er lykkes så du i god ro og orden kan nå det hele, og ja, vi ses på Fanø, og jeg glæder mig.
    Endnu engang tillykke.

    SvarSlet
  6. Tillykke - både med den ene og den anden af de små.
    Og så håber jeg du får nogle gode dage på Fanø :)

    SvarSlet
  7. Tillykke med den lille ny (også den 4-benede). Glæden stråler ud af dig 😀

    SvarSlet
  8. Gratulerer med en perfekt ny pike, hun var søt !

    SvarSlet
  9. Kæmpestort tillykke med den dejlige, lille pige. Uhmm, jeg kan næsten fornemme, hvor lækker hun er at have i armene.
    Også tillykke med den nye kat, den ser ud til at føle sig rigtig godt tilpas med både TV og strikketøj
    God tur til Fanø, øv at jeg skal arbejde :-(

    SvarSlet
  10. Hjertelig til lykke, Farmor.

    SvarSlet
  11. Også jeg ønsker dig et kæmpestort til lykke med Lillesøster. Hun ser ud til at være ligesom hun skal - nemlig jordens ottende vidunder. Ingen som hende. Jeg vil også mene, at du klæder hende godt :-D

    Sikke fine barselsgaver, du har lavet. Heldigvis kan Karen Noes sommerbluse da bruges næste år. Mon ikke vi får sommer igen, men god idé at lave en, hun kan bruge lige nu. Noget varmt med uld ;-) passer vist til temperaturerne udenfor.

    SvarSlet
  12. Hjertelig tillykke med Lillesøster - hun er da helt fantastisk og ser ud til at være fuldstændig perfekt. I er gode sammen, dig og Lillesøster.

    Smukke ting du har strikket. Sommerblusen er utrolig flot uanset årstiden - din svigerdatter er godt nok heldig, og så en trøje fra blomsterstrik oven i købet - hun bliver da forkælet.
    Babytøjet er bedårende - mon ikke der kommer mere af det inden længe.

    SvarSlet
  13. Stort tillykke til jer allesammen. Hvor ser hun bare fin ud, som hun ligger der hos farmor.
    Fin top,til din svigerdatter. Lad os håbe på lidt lun sensommer eller nok nærmere lunt efterår! Smukke farver, og smukt strikket.

    Fine, fine baby kjoler og trøje. Du er så,god til at forsyne hele familien (incl. Torben - selv om der længere tid imellemj med strik.

    Selvfølgelig er det en angorakat. Nu kan du med god samvittighed påstå at du strikker angora - uanset hvad......

    Hos mig er det "bare" Lises lange hår jeg synes jeg får med i det meste. Det er der ligesom ikke rigtig noget "wum" over.

    Vi SES SNART!!!!!!!!!!

    SvarSlet
  14. Endnu engang stort tillykke med den lille prinsesse - hun er så fin og ligger så sødt hos en stolt og glad farmor :-) hvor har du bare fået lavet fine gaver til dem alle!! Og hvor er lillemis da bare vakker - ja måske der skal strikkes i smug nu og da :-) Godt det hele er på plads så der bliver ro i sindet til vores skønne Fanøtur - glæder mig :-)

    SvarSlet
  15. Tillykke med hende. Og sikke en farfar gave at få. Sikke en masse dejligt strik du har fået lavet. De er heldige hver og en af dit striks aftager.
    Sikke en masse gode og hyggelige ting du skriver i, i det her indslag. Sød mis elsker også min kat. Han er bare en gamle han kat og han elsker at ligge i mit strik når jeg strikker, så jeg ikke rigtig kan strikke, men kæle for ham.
    Og endelig rigtig god tur til Fanø, bare det var mig

    SvarSlet
  16. Hjertelig tillykke med familieforøgelsen. Skønt med børnebørn. Tager til Fanø på onsdag. Vi ses ;-).

    SvarSlet
  17. Hvor er hun fin - stort tillykke!

    SvarSlet
  18. Kæmpe stort tillykke med den smukke nye prinsesse :-)
    Hvor er det dejligt at hun kom lige til Torbens fødselsdag.
    Og sikke da en fantastisk smuk killing i også har fået.

    Sikke da nogle fantastiske ting du har strikket!
    Du er simpelthen så flittig og god til at lave nogle fantastiske gaver :-)

    SvarSlet
  19. Tillykke med den fine lille prinsesse! Hvor har du da bare fået lavet nogle lækre gaver at forkæle med. Håber vi ses på Fanø!

    SvarSlet
  20. Tillykke med dem alle tre - sikke en fødselsdagsgave at få.

    Sikke nogle flotte gaver, du har fået strikket.

    SvarSlet
  21. Hjerteligt tillykke med det lille fine mirakel. Dejligt at Lillefrø er i skrap træning med blelægning på Tulle... hvis mor har brug for en hånd.
    Smukt strik til store og små.
    Og en smuk killing... hvad siger den til al ståhej omkring den lille ny?

    SvarSlet
  22. Stort tillykke.
    Og måske ses vi på Fanø????

    SvarSlet
  23. ååhhh, til lykke, til lykke!!!
    hvor dejligt at hun er kommet, uuuuhhhh, som farmor og hende skal få det sjovt og dejligt.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  24. Gratulerer!

    Og så fine plagg du har strikket til gaver :)

    SvarSlet
  25. Tillykke, - hun ser skøn ud og du ser glad ud :)
    Skønne strikkerier. Din svigerdatter kan jo glæde sig til sommer med den flotte bluse. Jeg må da vist kigge lidt på Rajas raglan snart.
    Jeg kommer desværre ikke til Fanø, men god tur. Det bliver garanteret dejligt.

    SvarSlet
  26. Tillykke med endnu et barnebarn. Hun ser ligeså skøn ud som sin søster. Sikke nogen skønne ting du har strikket. Skøn bluse du har strikket til din svigerdatter. God tur til Fanø

    SvarSlet
  27. Stort tillykke 🍀 sikke nogle skønne ting du har lavet til dem.
    Rigtig god tur til Fanø, jeg kommer selv derover fredag.

    SvarSlet
  28. Gratulerer med endå eit barnebarn :) Og så flotte plagg du har strikka.

    SvarSlet
  29. Heisann
    Gratulerer med enda et barnebarn Lene. Så blir det to stk du skal strikke til fremover.
    Du kan tro jeg nyter disse herlige dager i København, hos Marianne. I dag reiser vi hjem, men jeg skulle gjerne vært her lenger.
    Ang Camomillesjalet, så forstår jeg hva du mener. Men når man har lyst til å strikke så meget, så er det kjedelig strikk mens man holder på. Men det er et herlig og flott sjal. Og nå har jeg to!!!! Det har vært på siden jeg fikk det. Det var nemligen min mann som mente vi måtte ha hvert vårt sjal, så han kjøpte dem i gave til oss.
    Så flott sommermodell du har strikket til din svigerdatter. Hun er heldig. Og jeg er enig med at de snoningene er riktig finurlige, og pynter fint opp. Du burde da også strikke en i vintermodell.
    Så går din ferd til Fanø. Må du ha en fin tur, og husk du har vel nok garn der hjemme? ;)
    Jeg rekker hjem i kveld, klar for å bli 50 år i morgen. Hvor jeg bare skal ha åpent hus med kaffe og kaker til den som kommer forbi.
    Ps: deres nye katt er såååååå nydelig.

    SvarSlet
  30. Stort stort tillykke med lillesøster og den skønne killing, åh, det er lige så jeg får tårer i øjnene med den lykke der stråler ud af dig.
    Glæder mig til at høre mere om dem begge.
    Og endnu en gang mega smukt strik fra din side, hvor er det flotte ting.
    Og kan du nu nyde din tur til Fanø, håber du får mange dejlige timer og skønne ting med hjem.
    Knus knus.

    SvarSlet
  31. Er dette fint :-))) Gratulere så mye med endå et barnebarn. Tusen takk for vakre bilder.
    Det er smuk med to småpiker :-))
    Herlige kjoler har du strikkt. Det blir spennende hva du har på pinne... nest...
    Kos deg og har det riktig godt. God tur til Fanø.
    Hilsen og stor klem fra Viola

    SvarSlet
  32. Åh et yndigt lille barn med meget hår. Stort tillykke farmor. Dejlige ting du har strikket til dem alle.

    SvarSlet
  33. Åh, tillykke med endnu en pige, Dejlige efterårs farver du har fundet frem til blusen. Fine små ting du har givet i gave. God weekend på Fanø. Til manden: hurra, din fødselsdag bliver aldrig den sammen mere.

    SvarSlet
  34. Næh, farmor igen! Tillykke med den lille ny verdensborger. Og så tilbage til strikketøjet.

    SvarSlet
  35. Den skjønneste lille menneske. Gratulerer. Nydelige små babyklær.
    klem

    SvarSlet
  36. Gratulerer!!! Så skjønn hun er :-)
    Og så mye fint du har laget til henne :-)

    SvarSlet
  37. Stort tillykke med dit lille nye barnebarn - hvor er hun skøn :-) Det er nogle rigtig fine barselsgaver du har lavet. Og hvilken bonus, der kommer en ekstra trøje til din svigerdatter:-)
    Også tillykke med den lille skønne kat - dejligt med husdyr til at live op :-)
    Jeg glæder mig også rigtig meget til Fanø - ny inspiration og møde med en masse skønne kvinder

    SvarSlet
  38. Rigtig meget tillykke med det lille barnebarn :). Flotte flotte gaver du har lavet til dem.
    Dejligt at du nåede at blive farmor inden Fanø, så du kan nyde strikkeriet Fanø :), det kan jo være, at vi ses.

    SvarSlet
  39. Stort tillykke med "lillesøster"💜det er hvergang et lille under.

    SvarSlet
  40. STORT, STORT tillykke Lene - med både bittenøw (som ser noget så nuttet ud!) og den lille pelsede. Hvor må det bare være helt fantastisk!

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.