20. april 2016

Louises Cape - tjuhej hvor det går

Den er sjov at strikke, garnet er helt utroligt lækkert, farverne er smukke og den varmer lige det, den skal. Louise Hardens cape - som jeg købte opskrift og garn til sidste sommer, da Vibeke og jeg fik lov at besøge hendes butik i sommerferien :-) Det er som om denne sjals og sokkeudfordring får strikkepindene til at gløde endnu mere end sædvanligt - for jeg skal jo også lige nå både det ene og det andet derudover. Jeg kan jo ikke bare nøjes med at strikke sjaler og sokker ;-) Og Gitte - du har lovet at tage hatten af og det kan du jo sagtens, du der aldrig går med hat ;-) Så jeg er spændt på, hvad du gør i stedet, for selvfølgelig kommer der både sjal og sokker i april, he he


Jeg er vild med min cape og den er suveræn, når jeg holder pause fra klinikken og tager et smut ud i solen. I dag var jeg så heldig, at der var en fotograf hjemme. Jeg er også totalt vild med de store, smukke glaserede kokosknapper - tror næsten ikke der findes mere lækre knapper, nåh jo Birthe Sahls ;-) Louise og jeg havde åbenbart for travlt med at snakke om alt muligt andet , for jeg er endt med 4 knapper i stedet for 5. Spændende om jeg stadig kan få en mage til næste gang jeg er i Roskilde!


Jeg tror, jeg har strikket den for lang, for jeg har været nødt til at flytte alle knapperne længere ind og dermed sy dem på hele 2 gange - ikke godt for en der hader at sy knapper i!! Desuden var jeg ekstremt nervøs for at komme til at beskadige knapperne med min opsprætter, for når jeg først syr noget fast, så gør jeg det ordentligt ;-) Garnet er Karen Noes Sunrise og det er et superlækkert multifarvet garn med fine lange farveforløb, men jeg har også set, at Louise har strikket den op i Noro Silk Garden.


Jeg glæder mig mere end normalt til den forlængede weekend, for jeg får fornemt besøg fra Sjælland. Vibeke kommer og tiden kan næsten ikke gå hurtigt nok. Denne måned kan vi ikke undgå at se, hvad den anden laver og så er der jo alt det andet, der skal vises frem og ikke mindst diskuteres :-)


Nu hvor fokus er på Louise Harden, så ligger der stadig en fantastisk frakke, en minkbluse og ikke mindst sættet Grey Days og venter - Herligt ikke ;-) Mine skabe og skuffer bugner i det hele taget af strikkeglæde til de næste par år ;-)

Ha en rigtig dejlig onsdag aften derude - jeg håber I får mulighed for at komme ud i solskinnet og ikke mindst får tid til at strikke et par pinde :-) PS: Wilder er på vej med posten ;-)

Faktaboks
Design:Louise Harden: Cape med frynser og knapper
Garn: Karen Noe Sunrise 75% Uld / 15% Mohair / 10% silke
Garn fra lager: Siden sidste sommer ;-)
Anvendt: 200 g
Farve: 795
Købt hos: Louise Harden
Pinde: 5,5 og 6 - hæklenål 3,5 til kanter i Kidseta
Str. One size
Ny teknik: Capeen strikkes først på tværs med aflukning og opslagning af masker til frynserne og derefter tages masker op til kraven i rib. Ikke som sådan en ny teknik, men godt tænkt og sjovt at lave.
Bemærkninger: Et sjovt og anderledes "sjal", der er nemt lige at tage over hovedet, når man skal ud i haven. Og så varmer det lige tilpas de rigtige steder. Den er allerede et hit :-)

26 kommentarer:

  1. Superflot sjal. Louise Harden har jeg luret lidt på. Hun laver mange flotte ting og har besluttet at besøge butikken næste gang vi kommer til Sjælland

    SvarSlet
  2. Den capen er utrolig lekker! Både farge og utforming. Skulle gjerne hatt en sånn selv :-)

    SvarSlet
  3. smart og smukt og klæder dig rigtig godt!
    derudover er du da helt bimselims i hovedet, shit hvor får du strikket meget for tiden!
    jeg glæder mig nu til at årets mest travle måned på jobbet snart er ovre, så jeg kan få lidt tid til mig selv og mit garn og pinde, har arbejdet næsten i dögndrift de sidste nogle uger, og når jeg så endelig er hjemme så falder jeg om foran TV og laver ingenting.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  4. Den passer perfekt til dig. Det er kun fantastisk når vi ikke løber tør for projekter.

    SvarSlet
  5. Hvor er den fin. Jeg sidder og drømmer om den i nogle lidt mere mos-agtige farver. Louises butik er helt skøn, jeg kan godt forstå at du blev fristet til at købe lidt lagervarer :-)
    God Store Bededag, den lyder til at blive hyggelig og ulden

    SvarSlet
  6. Den var virkelig morsom, og midt i blinken til litt kjølige vårdager !

    SvarSlet
  7. Veldig søt... deilig cape. Kose-cape :-)) Kjempeflott med knapper og kanten lys petrol-blå.
    Nå jeg har våren-projekter i gang. Men først jeg tar en reise til Sardinien. Jeg pakke kofferen i dag.
    Vi har kalt, ser ut fint været - i alle fall solen :-))
    Hilsen til strikkefronten... veldig hjertelig. Klem fra Viola

    SvarSlet
  8. Den er bare perfekt til en stund i solen - super fin og klædelig.
    Lyder så skønt med weekendbesøg - hils mange gange og god weekend til dig/ jer ;-)
    PS har også luret på Wilder....;-)

    SvarSlet
  9. Den er bare så fin. Anderledes, den ses ikke i bybilledet hver dag. Håber du har heldet med dig og får rn knap mere magen til...

    SvarSlet
  10. Smukt og klædeligt sjal. Det må blive et hit i de kølige aftener - efteråret gider vi ikke tænke på nu, når foråret er så godt på vej. En skøn tid vi går i møde. Jeg nåede også ud i solen her i formiddags - SKØNT!

    SvarSlet
  11. superflot model ! den står på min lange liste :-)

    SvarSlet
  12. Hvor er den bare smart! Og de farver -suk! Rigtig god fornøjelse til Vibeke og dig :-)

    SvarSlet
  13. Du ser godt ud der i solen i din lækre cape.

    SvarSlet
  14. Det var et enkel og lige til sjal frem for andre du vælger. Men fint og meget praktisk.

    SvarSlet
  15. Det er en rigtig fin cape, du har fået strikket. Den udfylder det formål som jeg udfylder med ponchoer :-)
    Knapperne er rigtig fine, jeg har både gule og røde på lager, de er købt fordi de er smukke - helt uden at jeg vidste hvad de skulle bruges til. Seneste har jeg set dem hos Kludemanden i Harlev. Det er godt nok et stykke tid siden, men de havde dem i mange farver.

    SvarSlet
  16. Flot cape. Den vil jeg prøve at huske, for mon ikke den kan strikkes uden opskrift?

    SvarSlet
  17. Hvor ser du da forrygende godt ud i den Cape - den er så absolut et hit 💙

    SvarSlet
  18. Hvor er den bare smart!! Og den klæder dig rigtig godt. Den passer da til alt, og helt sikker dejlig på en lidt kold aften :-) Ønsker dig en god weekend :-)

    SvarSlet
  19. For søren da som du strikker løs. Det er en sjov og anderledes cape. Skønne farver. Og flotte knapper.

    SvarSlet
  20. Det var da en rigtig skøn Cape, som du siger at den er nem at bruge, nemmere end sjaler der skal bindes eller holdes sammen på anden måde, og lige i dine farver.
    Og kan læse at strikkeglæden stadig er på højeste niveau, hvor er det skønt at du ikke er gået sur i dysten.

    SvarSlet
  21. Hold da bare op - den er da helt fantastisk, og den klæder dig super godt. Den er helt speciel på den gode måde, og knapperne er lige i øjet. Du når da virkelig at få noget af pindene. Hils Vibeke mange gange og hav en fortsat god bededagsferie.

    SvarSlet
  22. Ih du er altsaa en knag til at finde spaendende modeller og knapper. Farvespillet i garnet er saa flot. Godt gaaet. Og stroemperne, passer de til???

    SvarSlet
  23. Flot knap og dejligt sjal. Det er altså lige før man får lyst til at vandre ud i solskinnet med strikketøjet, når man ser dit billede. Herligt! Hav en god uge. Nu må foråret snart blive her, med de fine farver du lancerer.

    SvarSlet
  24. Hei Lene, vet du om nettbutikker i Danmark som selger dette som f.eks et kit? For Harden sender ikke til Norge..sukk
    Hilsen Beth

    SvarSlet
  25. Du ser forrygende ud i den cape, og i det hele taget. Tak for en fantastisk fredag i det Nordjydske. Jeg ser om jeg kan få en knap på torsdag.

    SvarSlet
  26. Nydelige farger og flotte knapper, god helg, happy knitting!

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.