29. august 2014

Så fin kan man være

...... i Bente Geils Skønhedspletter :-) Billedkvaliteten bærer præg af løbende, dansende og hoppende Lillefrø, men jeg tror godt I kan få et indtryk af denne særdeles nuttede sag. Det endte med, at min svigerdatter overtog fotograferingen, for farmor var bare for langsom!


Når jeg skal have noget Geilsk strik på pindene, forventer jeg altid noget særligt og jeg blev ikke skuffet. Kanten med pletterne er ny og anderledes og projektet har været hyggeligt og under-holdende at strikke fra start til slut - og garnet kender vi jo, super lækkert at arbejde med.


Der er god bevægelsesfrihed og kjolen hæmmer på ingen måde Lillefrøs aktiviteter. I baggrunden er aktiviteten koncentreret om at hækle dukketøj af resterne. "Tulle" har nemlig også fået et lille sæt :-)


Hæklet med inspiration fra dukketøjshæftet fra Sandnes. Farverne er ikke korrekt gengivet i den kunstige belysning og jeg beklager at Tulle præsenteres med numsen bar, men der var ikke mere garn. Jeg fik nemlig brugt den indkøbte garnmængde til sidste gram og det giver jo altid en vis tilfredsstillelse.


Jeg har været en tur i Hønsestrik i Aalborg og indkøbt firkantede strømpepinde, for NU skal der strikkes STRØMPER!!! Jeg tror, jeg bliver nødt til at udnævne en hel måned til "strømpemåned", men meget mere om det i senere indlæg.

I morgen skal jeg strikke sammen med Mona og det glæder jeg mig rigtig meget til. Rigtig god weekend til jer alle, jeg kommer omkring inden så længe :-) Men først ud at gå aftenturen :-)

FaktaBoks
Design: Bente Geil: Skønhedspletter
Garn: Geilsk Bomuld og uld
Fra lager: Ja, det har lagret helt siden Saltum Uldfestival ;-)
Anvendt: 150 g orange og 50 g rød til både kjole og dukketøj
Farve: Rød og orange
Købt hos: Strikkepinden og den lille zebras stand på Saltum Uldfestival
Pinde: 2,5 og 3
Str: 2 år
Ny teknik: Kanten med skønhedspletter er ny og det er en sjov og finurlig måde at starte på. Så har jeg også lært "at strikke luftmasker", selvom jeg ikke synes, de bliver helt så pæne som de hæklede.
Bemærkninger: Jeg synes, det er en genialt udtænkt model, Geilsk når det er bedst :-)

33 kommentarer:

Strikkeglæde sagde ...

Også en rigtig god weekend til dig!

Hvor er den kjole skøn, den vil jeg da strikke når jeg engang får en, at strikke den til. Den klæder lille frø aldeles fremragende.

Jeg elsker også at bruge hver en tråd af garn indkøbt til et projekt, det er nemlig super tilfredsstillende.

vibstrik sagde ...

Fantastiske Lillefrø i en skøn skøn kjole:-) og så lidt dukketøj af resterne. Firkantede strømpepinde er rigtig gode, og Hejmmestrikkede er de bedste. Glædermig. Til at høre mere, og god. Strikkelyst i morgen.

Kludemutter sagde ...

Kjolen er skøn, men det er lillefrø også 😊
De er så fine sammen.

Susan sagde ...

De er søde både Lillefrø og dukken, i deres nye outfit. Jeg har endnu tilgode at strikke Geilsk. Men jeg elsker, at strikke små kjoler :-)

anne marie vorsaa sagde ...

Så fin en kjole, helt perfekt til den lille prinsesse.

Fríða sagde ...

nårhhh, hun er da for kær! og sikke dog en söd kjole, jeg mindes ikke at have set modellen för, er det en ny én fra Geilsk? og ja, jeg har jo en forkærlighed for små pigekjoler.
kh.fra Island
Frida

Annes indfald sagde ...

Lillefrø skal vist lægges i svøb for ikke at hoppe og danse! Så det er godt farmor kan strikke tøj med plads til livsglæde! Dejlige billeder!!

Eg sagde ...

Den er da bare rigtig til lillefrø, begge modeller er skønne.

Lisbeth Severinsen sagde ...

Ahhh, for en skjønn pike og kjole ,og så stor hun er blitt :)

Hilsen beth

Sylvia sagde ...

Lillefrø er blitt så stor!!!!!
Og kjolen er så skjønn til henne. Fargene er jo bare helt fantastiske ;)
Og du må nok strikke dobbelt opp hver gang du lager noe nytt til henne, for dukken skal også ha.
Jeg kjenner det er litt tyngre nå, å strikke fire like jakker, men når ungdommen gjerne vil ha, gjør jeg det av glede. Men nå ser jeg frem til å strikke noe annet snart....tilogmed sokker!!!!!
Ha en herlig helg, Lene
Knus

Gitte sagde ...

Uha den er fin den kjole,skøn farve til en skøn unge ,og helt klart må der da også tøj til dukken,dejligt hun vil lege med dukker,det gad min datter ikke

Eva sagde ...

Så sød, så sød, - både kjole og pige.

Huldr sagde ...

Så nydelig kjole og flott farge!

Katstrik sagde ...

Jamen så fin hun blev Lillefrø. Og ja der er fuld fart på ;-)

Geilsk sagde ...

Hvor den blevet fin. Jeg har en model, som kommer på hjemmesiden på tirsdag eller onsdag. Jeg er sikker på det lige er noget for Søster Lagkage der.

Lilli sagde ...

Ihh hvor er den fin til hende:-) og skønt med bevægelse til en sjov og livlig pige- hun er kær:-) også god weekend til dig - og hils Mona- der er da også kun vejr til at strikke!!!

Siddis back home sagde ...

Så alldeles nydelig prinsessa var i den flotte kjolen! God helg til dere!

Mona Elisabeth Pedersen sagde ...

Hvor er hun da bare kær i den fine kjole ! (og det var jo den model du fortalte om idag - jeg anede ikke at du allerede have blogget om den). Den er rigtig fin, og det samme er dukkens outfit :o) Hvor er hun kær, Lillefrø. Syngende, hoppende, dansende - ja det er herligt med al den livsglæde - som kjolens farver er med til at understrege. Tak for en hyggelig strikkeeftermiddag - glæder mig til at prøve de nye pinde :o)

Merete sagde ...

God weekend til dig og din familie.
Sikke en skøn kjole du har strikket, Lillefrø er også skøn.
Firkantede strømpepinde, er ikke lige mig, men jeg glæder mig til at hører din mening om dem.

Lydert sagde ...

Hvor er det en smuk kjole, helt perfekt til en dejlig og livsglad Lillefrø.
Jeg ville ønske, jeg kunne tage mig sammen til at bruge rester til dukketøj, det holder lidt hårdt, men det er da en rigtig god idé

Gitte sagde ...

Fantastisk sød og fin til den lille krudtugle

Fuglemamma sagde ...

Så flott kjole, og sterke og fine farger til ei tøff lita jente.

mimouna sagde ...

Så fin kjole, og koselig med matchende sett til dukken. :)

(Fant veien inn hit via Fuglemamma.)

Jette sagde ...

Rigtig sød kjole. Dejligt med et livligt barn.

Helle sagde ...

Modellen er jo skjønn, - både kjolen og hun som er inni den. :) Skjønner at den lille ikke er av den stillesittende sorten.

Jeg er begeistret for både snittet i kjolen og for fargene du har valgt i den. Plettene gjorde kjolen til noe helt spesielt.

God strikketid. :)

Birgitte sagde ...

Så søt kjole med fine og kule detaljer:)

Pernille sagde ...

Hvor er det en skøn kjole lillefrø har fået, både hun og farmor ser dejligt glade ud :-)
Flot dukketøj du har hæklet af resterne , det er skønt at få brugt det hele.
Jeg glæder mig til at høre om firkantede pinde øger chancen for fuldendt strømpestrik , jeg har så svært ved at tage mig sammen til dette :-)

Madam Munch sagde ...

Hvor er hun fin i en rigtig sød model.Hun ser bestemt ud til også at nyde den (det).
Hvor er de dejlige omkring de to år, og Iris skal til at være storesøster.

Rosehagen sagde ...

Nydelig kjole og en supersøt modell;) Den orange fargen er så lekker;)
Strømpestrikk høres ok ut. Alltid kjekt med hjemmestrikkede sokker;)
Ha en strålende september;)

Klem fra Ann-Mari

Anna O. sagde ...

So great!!!

Barwitzki sagde ...

Herlige kanten, deilig kjolen og søte lille jenta. Glad å se!!! Tusen takk.
I kveld kommer barnebarn til meg også - en liten visit - etter musikfestival i nærheten. Lage mat er ferdig og kake også :-)
Ha en riktig fin søndag fortsatt.
Klem fra Viola

Jette sagde ...

Det er da en rigtig sød kjole, ikke en man ser alle steder, en rigtig Geilsk model, og den ser ud til at falde i god jord.

Christina sagde ...

Ej hvor er det bare en skøn lille kjole.
Kh Christina