26. februar 2014

Sølle 100 g Filcolana lammeuld

.... er blevet til endnu en Uglekjole til Lillefrø. Hun er blevet en "stor" pige nu på snart 20 mdr. og munden står ikke stille på hende :-) Hun taler i hele sætninger og gentager alt, hvad vi siger - her forleden sagde hun "Hold da kæft" - ordret efter sin fars spontane udbrud, så vi prøver at tænke os lidt om, inden vi taler ;-)


Billedkvaliteten bærer præg af endnu et kendetegn ved den kære, kære unge - at hun aldrig er i ro i mere end få sekunder ad gangen. Yndlingslegetøjet er "alt, hvad der kan køres på" og lego. For at Lillefrø skal kunne bevæge sig ordentligt på diverse køretøjer, har jeg lavet kjolen lidt kortere denne gang, dvs. samme længde som sidst!


Den 1. uglekjole er også blevet væsentligt forkortet og reduceret til str. helt lille baby, da den røg med en bunke tøj fra gulvet ind i vaskemaskinen. Sådan kan det gå i en travl børnefamilie og så strikker farmor selvfølgelig noget mere - det sku´ da bare mangle ;-)

Lillefrø har en rigtig god ven og det er katten Duchess, der underligt nok er helt vild med den noget ustyrlige tumling.


Hun finder sig i stort set hvad som helst og kommer gerne frem, når Lillefrø er på besøg. Usædvanlig katteadfærd, hvis du spørger mig, men Lillefrø er selvfølgelig også noget helt, helt særligt ;-)


Strikkeglæden har aldrig været større her hos mig. Jeg er i gang med indtil flere andre projekter til Lillefrø samt en større fødselsdagsgave til hendes mor. Nåh ja, så er der jo også Kraka-tørklæde til min anden svigerdatter og Ellen Holms vævestrikcardigan til mig selv. Vævestrik bliver tema i strikkecafeen i Hønsestrik på torsdag, så det var jo en oplagt lejlighed til at få sat gang i det projekt - opskriften er indkøbt for hvad? Næsten to år siden ?? da jeg var til workshop hos Ellen Holm. Bedre sent end aldrig ;-) Jeg glæder mig hver eneste gang, jeg sætter mig med pindene og nyder, at der igen er lidt mere tid :-)

Håber, at jeres strikkeglæde derude er lige så boblende - ha´ en rigtig dejlig aften :-)

Faktaboks
Design: Else Schjellerup for Design.club.dk: Uglekjole
Garn: 100% lammeuld fra Filcolana
Garn fra lager: Ja
Anvendt: 100 g
Farve: Mørk rød
Købt hos: 123knit.com
Pinde: 3
Str. 2 år
Ny teknik:  Nej
Bemærkninger: Næste kjoleprojekt til Lillefrø skal nok være Bente Geils: Skønhedspletter. Håber, jeg kan købe ind til den ved Fiberfesten i Ry, hvor jeg bl.a. skal deltage i Bente Geils workshop.

35 kommentarer:

  1. Hvor er hun bare skøn. Bare jeg havde strikke glæde..... Min arm driller og jeg kan slet ikke finde ud af hvad den sparsomme strik tid skal bruges til, der er intet på pindene, det er mærkeligt.....glæder mig til at se alt det det har gang i :0)

    SvarSlet
  2. Hei Lene
    Så godt å høre at du har fått strikkelysten tilbake, og TID til å utøve den igjen!
    Kjolen til Lillefrø er jo så fin, og i rødt, som sikkert vil bli hennes favorittfarge, tror du ikke? Jeg ser hun også har sammen Glerups- tøfler som jeg har :)
    Hun har kanskje et spesiellt dyretekke, siden pus kommer frem hver gang hun er i nærheten? Noen ganger er det omvendt, hunder og katter gjemmer seg når små barn kommer løpende. De er redde for de brå bevegelsene og trekk i halen.........ja, hun er nok noe for seg selv, det lille frø.

    SvarSlet
  3. Hov Lene, hvor en den lille baby blevet af? Sikke en sød pige i en meget fin kjole:-)

    SvarSlet
  4. Skøn kjole til en lige så skøn pige.

    SvarSlet
  5. Åhh hvor er hun kær og sikke en fin kjole.

    SvarSlet
  6. Åhhh altså tænk at få lov at strikke den ene skønne kjole til den sødeste lille pige efter den anden,endnu en skøn model er fløjet af pindene :)) Geilsk er bare skønt strik,har lige set et program hos hende på DK4,man kan overhovedet ikke undgå at blive i godt humør af hendes strik

    SvarSlet
  7. Det er når man får sådan et lille menneske i huset, man opdager, hvad man egentlig går og siger :-)
    Hun er vel nok skøn i sin nye kjole, hun ser rigtig glad ud.
    Min hund kan ikke fordrage Svesken, det er en udfordring, så det er dejligt at se, at Lillefrø og katten er gode venner

    SvarSlet
  8. Det er utroligt som tiden går, og hun allerede er 20 måneder. Dejligt at du har overskud til strik igen. Kjolen har en skøn farve og er bare så sød

    SvarSlet
  9. Så fin hun er ....Kjolen også......

    SvarSlet
  10. Yndig kjole den skønne prinsesse har på.
    Det var mange projekter og planer for den nærmeste fremtid. God fornøjelse.

    kh. Lis

    SvarSlet
  11. Dejligt, at du nu kan sætte spurten ind og indhente noget af det forsømte strikkeri. Du har jo heldigvis mange glade modtagere omkring dig :-)

    SvarSlet
  12. Hvor er hun bare skøn - og det er kjolen også. Dejligt, at du nu igen kan nyde strikkeriet.

    SvarSlet
  13. Ditt Lillefrø er bare helt nydelig, og sannelig er hun heldig som har en bestemor som deg!
    Aldeles nydelig kjole på en herlig modell:))
    Ha gode strikkedager, klem fra meg;)

    SvarSlet
  14. Det er skønt at strikke til sådan en lille størrelse, - hun er da bare kær.

    SvarSlet
  15. Skøn, skøn unge i sin nye flotte kjole. Tiden er da godt nok gået hurtig. Dejligt meg tid og overskud til strikkeriet igen. Jeg glædes også dagligt når jeg sidder og strikker. Der er så mange fine ting jeg gerbe vil lave.

    SvarSlet
  16. sikke dog en fin kjole til hende, og hvor er hun blevet stooor! super skön er hun og måske derfor din kat opförer sig mærkeligt, her gemmer sig begge katte under sofaen når yngstemand kommer ind af dören.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  17. Åhr, hvor er hun bare sød og fin i sin Uglekjole, den er også så dejlig at strikke. Utroligt med katten, kan huske min forsvandt når der kom børn.

    SvarSlet
  18. Fantastisk kjole og en skøn model. Kan godt forstå katten:-) Glæder mig til at se flere flotte projekter. Det lyder som om de er mange. God strikkelyst

    SvarSlet
  19. Rolig nu, Lene. Nok går tiden hurtigt, men så hurtigt går den heller ikke ;o) det var sidste forår vi var til kursus i vævestrik hos Ellen Holm ;oD Jeg har også min cardi kørt i stilling til i aften. Det skal blive godt at komme ordentlig igang med den. Og hvor er den lille uglekjole da bare blevet kær - og Lillefrø er vokset til en stor pige. Så fin hun er :o)

    SvarSlet
  20. Sikke dog en kær lille pige...kan godt forstå du har fået strikkeglæden tilbage, når der kan produceres skønne ting til hende (også).. Utroligt at katten er tilpas med det - min erfaring er mere det modsatte, men hvor er det hyggeligt.
    Held og lykke med vævestrikken :-)

    SvarSlet
  21. Sikke en skøn kjole til sådan en dejlig lille pige!! Kjolen virker meget gennemarbejdet.

    SvarSlet
  22. Skøn kjole til en skøn og smuk lillefrø... dejlige billeder :-)

    SvarSlet
  23. Ja sikke en lille trold. Hun er virkelig sød i uglekjolen.Iris er lidt sparsom med forståelige meddelelser endnu, hun pludrer løs og kan enkelte ord, men det kommer....
    Dejligt at du igen har strikketid og har gang i mange projekter.

    SvarSlet
  24. Hahaha, der fikk jeg en god latter, men hun er jo søt da :)

    SvarSlet
  25. Godt å høre at du har fått strikkelysten tilbake igjen. Og tid til å utøve dette fantastiske håndverk.

    Kjolen til Lillefrø var jo bare skjønn. Blir så inspirert til å strikke til små-niesene våre når jeg ser alt det fine du strikker til den lille. - har planer om en kjole str. 3 år som neste prosjekt. Men i motsetning til deg klarer jeg sjelden mer enn ett prosjekt om gangen.

    Katter kan imponere en. Vi hadde en stor hannkatt som var "verdens" snilleste. Han elsket barn og fant seg i det utroligste inntil et av barna dro halen hans ut av ledd. Etter det søkte han ly hver gang det kom småfolk inn hos mine foreldre.

    Men at Lillefrø er noe for seg selv, - hvem tvilte nå på det. :)

    SvarSlet
  26. Jeg må svare på dine ord inne hos meg, ang sokkestrikking.
    Som sagt, er jeg ingen habil sokkestrikker. Og strikker jeg sokker, er det bare rett frem, uten hullmønster og dilldall.
    I motsetning til deg, så strikker jeg sokker innimellom alt det andre....jeg snur altså på det.
    Har jeg feks en jakke som mønsterstrikkes og tar litt tid, er det greit med sokker, som jeg kan dra med meg overalt, og bare sløvestrikke på. Comprende?
    Mulig du må gjøre det på " min " måte? Så blir det strikket sokker hos deg også....
    God helg. Klem

    SvarSlet
  27. Så lekker kjole og herlig jente!

    SvarSlet
  28. Smuk kjole til en rigtig charmetrold.

    SvarSlet
  29. Hun er virkelig yndig og helt forrygende i den uglekjole. Godt at farmor lige strikke en ny, når den anden ryger i vaskemaskinen. Bente Geils kjole bliver da også helt perfekt til hende.
    Det er så dejligt at læse om din strikkeglæde. Jeg nyder dine indlæg og bliver næsten altid inspireret af dem. Hvor fedt at du nu har tiden igen til at kaste dig over pindene. Vi andre kan jo så glæde os over, alt det du får produceret. God strikkesøndag.

    SvarSlet
  30. 100 gr. Anvendt på den skønneste måde :-) utrolig sød kjole til lilllefrø.

    Dejligt at høre om alle dine strikkeplaner. Lyder som et produktivt forår på,strikkefronten. :-)

    SvarSlet
  31. Dejlig pige og en skøn kjole. Glæder mig til at se mere strik fra dig. Din blog er meget inspirerende.

    SvarSlet
  32. Det er så skønt når der bliver sat pris på det vi nørkler til vore guldklumper. Det går bare alt for stærkt, lige om lidt skal vi strikke i str. 14 år.

    SvarSlet
  33. Hej du har vundet en goodiebag over ved mig ;0)

    SvarSlet
  34. Det er sjovt med katte. Og børn.
    Jeg havde engang en kat, som absolut ikke kunne lidt fremmede. Men børn - de måtte hvad som helst. Også slæbe rundt med den, så det så ud som om den var ved at blive kvalt :)

    SvarSlet
  35. Sikke dog en herlig lille een, og hun lyser jo ligefrem langt vaek af livsglaede. Der er da ikke noget at sige til at selv katten bliver tiltrukket. Hvem ville ikke blive det?????????????????
    Fornuftigt at strikke den kortere saa hun rigtigt kan roere sig.
    Er jeg meget fraek hvis jeg beder om flere lille-froe-billeder??????
    Vævestrik uhm,en teknik der lige skal tjekkes.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.