10. februar 2013

Pausestrik

Strikketøjet er med overalt og hver eneste lille bitte pause udnyttes til at meditere et par pinde. Lillefrøs cardigan er dermed gået hen og blevet til et helt lille sæt med sokker og hue til. Nu skal det bare vaskes og knapperne sys i. Beklager billedkvaliteten - fotograferet uden ordentligt lys, til gengæld er farven kommet tæt på den originale.


Babytøj er perfekt pausestrik, fordi det består af så mange små processer. Og så er det så hyggeligt at tænke på, hvem der skal ende med at have det på i sidste ende :-) Jeg håber at få tilladelse til at få et billede af Lillefrø med sættet på. Jeg prøvede huen på hende i fredags og den sad som støbt på hendes dejlige hoved.


Opskriften til de små sokker er fundet på denne norske blog og er lette at ændre størrelse på, når man lige har fundet ud af, hvordan de er bygget op.

Der hører også en fin kjole med til sættet her og den vil jeg strikke i str. 1 år, så Lillefrø kan bruge den til sommer, når hun er kommet op at stå på sine små buttede ben. Hun gør ellers allerede hvad hun kan og hiver sig op i alt indenfor rækkevidde. Det er fuldstændig fantastisk at følge den udvikling hun gennemgår - nu med farmorperspektiv - jeg lægger mærke til så mange detaljer som jeg ikke nåede at få med, da jeg selv stod som mor midt i det hele :-)

Tusind tak for alle jeres søde kommentarer til mit liv og helbred - Må I alle få en dejlig søndag derude :-) Og så kan jeg se, at der er kommet nye læsere til - hjertelig velkommen, jeg håber I kan finde inspiration og strikkeglæde ved at følge med her :-)


FaktaBoks
Design: Liv Stangeland for Sandnes. Mandarin Baby 1107, tema 5
Garn: Rasmillas yndlingsgarn, 55% lammeuld og 45% bomuld. Virkelig perfekt garn til babytøj - ingen problemer med kløe og kradsen.
Anvendt: Ca.170 g, strikket med dobbelt tråd
Farve: Mørk pink, 068
Købt hos: Rasmilla.dk
Pinde: 3,5
Str: Midtvejs mellem 1/2 og 1 år
Ny teknik: Ingen
Bemærkninger: Jeg har strikket på større pinde og med dobbelt tråd i str. 1/2 år, så trøjen bliver lidt større og forlænget til en str. midt mellem 1/2 og 1 år. Sokkerne har jeg også forlænget med et par riller. Huen er strikket lige efter bogen.


29 kommentarer:

  1. Sikke et fint sæt du har fået strikket. Det er altid herligt at strikke til små poder. Super farve.

    SvarSlet
  2. Jeg er sikker på at det vil klæ' lillefrø.
    Skøn farve til en lille pige samt et fint sæt.

    SvarSlet
  3. hvor er det bare et skønt sæt !
    så fint et mønster i den lille cardigan.
    Jeg håber vi får Lillefrø at se iklædt herlighederne :o)
    skal du forresten på strikkekursus hos Ellen Holm ?

    SvarSlet
  4. ej, jeg håber vi får hende at se med det fine töj på, intet södere end små börn iklædt strik.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  5. Hvor er det altsaa bare soedt. Formen paa huen er genial. Mere hjelmeagtig end hue og derfor vel ogsaa bedre til at holde oerene varme. Den norske hjemmeside maa jeg tage et kig paa.
    Tak for grinet med bankroeverlooket. Jeg var helt flad hihi.

    SvarSlet
  6. Ååå så flot, og sånn fin farge du har valgt :)
    Hilsen Beth

    SvarSlet
  7. Super flot sæt du har strikket. Jeg er sikker på Lillefrø bliver rigtig fin i sit nye sæt tøj fra farmor.

    SvarSlet
  8. Som farmor til 2 kan jeg fuldstændig genkende din beskrivelse. Der er noget helt særligt ved at følge børnebørnenes udvikling, det er helt anderledes og med et andet nærvær, end ens egne børn.
    Det er et bedårende sæt du har strikket i den mest pigede farve, det vil klæde hende rigtig godt.
    Skal hun ikke snart hedde noget andet end lillefrø?

    SvarSlet
  9. Fantastiske pausestrikkerier:-) og rigtig god søndag.

    SvarSlet
  10. Fantastiske pausestrikkerier:-) og rigtig god søndag.

    SvarSlet
  11. Sikke en smuk farve til det lækre sæt, Lillefrø bliver da om muligt endnu mere lækker, når hun får det på ;-)

    SvarSlet
  12. Hvor har du mediteret smukke tanker i strikketøjet, kan jeg se. :D

    Tusind tak for din søde kommentar til både min dumme tunika og under min sygdom.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  13. Sikken en dejlig farve. Børnebørn får vi til at strikke til, kæle med og beundre :-)

    SvarSlet
  14. Super sødt sæt til en lille Prinsesse . Det er så hyggeligt at strikke småt ind imellem .

    SvarSlet
  15. Babystrikk ER koselig. Jeg synes som du at det er så hyggelig å tenke på hvem som skal ha det. At det også er raskt å strikke synes jeg er en hyggelig bonus.

    Jeg håper du har fått litt av den roen du trenger, og at du lytter til din kropp. Det høres jo ut som om den sier i fra når den har behov for hvile. Det bør ikke undervurderes.

    SvarSlet
  16. Supersødt! Hvor må Lillefrø være (ekstra) uimodståelig i det fine sæt!

    Uanset om vi strikker stort eller småt, er det vigtigste at vi slapper af og nyder den meditative proces - dejligt at du kan slappe af med nogle pinde der tilmed kommer Lillefrø til gode!

    SvarSlet
  17. Nydelig farge på dette fine settet.
    Jeg liker å strikke små babyklær. Nå blir tvillingene 2 år om noen dager så jammen går tiden for fort. Kos deg videre med lillefrø.
    Klem ;-)

    SvarSlet
  18. Pausestrik er intet mindre end fantastisk. Jeg tor ikke jeg kunne undvære at have noget med mig altid :)

    Hun bliver ikke til at skyde igennem med det sæt på. Og jeg kan forestille mig, hvordan det må være at kunne følge med på sidelinien :)

    SvarSlet
  19. Uuhhh krydser fingre for vi får et glimt af lillefrø :-)

    Og skønt lige at høre fra dig og se, hvad du har gang i, i din travle hverdag :-)

    SvarSlet
  20. Ih, hvor bliver hun fin! du får altså virkelig strikket meget.
    sjovt at læse at man får detaljer med som farmor, vi forældre er jo nok tilbøjelige til at tro vi ser det hele, fordi vi er der hele tiden.. i hvert fald fysisk.. godt at blive gjort opmærksom på.
    har i øvrigt Lene Holm Samsøes hæfte med babystrik på pinde 3 som præmie i en Givaway på min blog...

    SvarSlet
  21. Sikke en flot sæt til Lille Frø - hun kommer vist aldrig til at mangle lækkert strik.

    SvarSlet
  22. Nåååå, hvor er det bare sødt , det lille sæt.
    Det er så godt at strikke småt indimmellem.
    Mange hilsener
    Ingrid

    SvarSlet
  23. Super sødt sæt til lillefrø. Håber hun kan li´ farmor´s strik. Skøn farve.

    SvarSlet
  24. Hvor er det et sødt sæt. Håber vi får et billed af lille frø i sættet.

    SvarSlet
  25. Et rigtigt tøsesæt i pink :-) hvor er det bare fint. Jeg kan godt forstå at du nyder at strikke små overskueligt ting. Du har nok andet der skal passes på "de store linjer".

    Knus gitte

    SvarSlet
  26. Skønt med pausestrik. Hvor er det et fint lille "tøsesæt". Du må nyde at strikke til lillefrø:-)

    SvarSlet
  27. Din lille prinsesse får de vakreste plagg! Nydelig farge, og de sokkene har jeg selv sett på.
    Har nettopp vært i 4 -årsdag til PrinsI, så her går det unna:)
    Nyt februardagene, klem fra meg;)

    SvarSlet
  28. Så dejligt et sæt. Perfekt med en kjole til.

    SvarSlet
  29. God dag Lene fin blogg du har og deilig ting du strikker. Ja ganske riktig "Ting tar tid"... god ting
    fremfor alt. Et søt sæt og herlig farger. Hilsen til deg. Ha en huggelig helg. Viola

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.