5. august 2012

Det lakker mod enden -

.... ferien er slut! Det gør som regel ikke så meget, for jeg er glad for at åbne klinikken igen, men denne gang er det noget andet, for der venter en eksamen forude i oktober. Jeg læser akupunktur og skal til punkteksamen og det betyder rigtig megen udenadslære og det er jo ikke dét, der er sjovt! Så der bliver ikke tid til meget andet - min prioritet er dog som følger: 1. Lillefrø, 2. punkteksamen ;-) Heldigvis for min eksamen, har hun jo stadig mest brug for sin dejlige og tålmodige mor, men brænder det på, så træder farmor til :-)

Jeg nåede at blive færdig med 2 igangværende projekter til Lillefrø - det ville jeg simpelthen, for man kan jo ikke lade babystrik ligge i kurven, de små mennesker vokser jo så pokkers hurtigt. Da jeg ikke får megen tid til strik det næste stykke tid, præsenterer jeg dem hver for sig, så er der da til et enkelt indlæg mere lidt senere ;-) Her er Lillefrøs lace-slå-om-cardi. Ordet lace kom jo først ind i mit ordforråd, da jeg begyndte at blogge, men jeg husker også, at det hedder hulmønster 


I abrikosfarvet bomuld/uld fra Rasmilla. Og det blev så min debut udi det garn. Og jeg tror faktisk, at det ku´ gå hen og blive mit (og morens)  yndlingsgarn såvel som Rasmillas. Det er skønt at strikke med, det er let og det virker ikke så varmt som ren uld og så findes det i 43 dejlige farver. Jeg købte garnet inden Lillefrø blev født, så det er ikke lyserødt ;-) Der kommer også en babykjole i mørk turkis, fordi jeg tænkte at en stribet drengetrøje kunne være ganske kæk i abrikos/turkis. Men NU kan jeg jo vælge Rasmilla-garn meget mere målrettet!


Jeg elsker de fine mønstre som (i hvert fald med mine farmorøjne) er hjerteformede. Kan du gætte, hvem, der har designet? ;-) Den har taget uforholdsmæssig megen tid at lave, men det har været smaddersjovt OGSÅ selvom jeg har strikket en del af den indtil flere gange!


Jeg har tilbragt rigtig mange timer med mit barnebarn i armene. Vi bor ikke langt fra hinanden (så heldig jeg er) og vi har gået til hånde, hvor vi kunne, også med det praktiske, f.eks. har min vaskemaskine kørt en del ekstra i den seneste tid :-) Jeg har været forbavset og forundret over hvor stærkt jeg føler for den lille pige - du godeste alle de følelser, der er involveret og ligesom jeg kunne mærke biologien og de voldsomme og stærke beskyttelsesinstinkter, da jeg fik mine drenge - ja således er det også med mit barnebarn. På den måde bliver det tydeligt for mig, at vi hunner beskytter flokken og jeg ser lidt på mig selv som sådan en gammel elefanthun, der beskytter sin flok (måske også foranlediget af de ekstra kilo som ferien dette år har medført - på trods af motion og på trods af, at det hele har været sundt ;-) Det hele bliver altså lidt sværere at styre med alderen ;-))

Tusind tak for alle jeres dejlige kommentarer - jeg håber, jeg får tid til blogland lidt endnu, men jeg vil blive nødt til at prioritere og så tales vi først ved efter oktober (og den næste eksamen ;-))

Ha´ en rigtig dejlig aften



Faktaboks
Design: Lene Holme Samsøe for Sandnes, tema 7 i hæfte 0805
Garn: Rasmillas Yndlingsgarn, 55% lammeuld, 45% bomuld.
Garn fra lager: Joh, det blev jo indkøbt før jeg vidste Lillefrø er en pige ;-)
Anvendt: 45 g - utroligt!
Farve: 010 - abrikos
Købt hos: Rasmilla
Pinde: 2,5
Str.3 mdr.
Ny teknik: Nej.
Bemærkninger: Mønsteret kræver konstant opmærksomhed. Som sædvanligt når jeg strikker lace - ser jeg ingen problemer - det er jo så let ;-) og så må jeg tage mig selv i at trevle 1 pind eller 2 op ;-) Men det er sjovt hele vejen og resultatet er lækkert og anvendeligt. Det er blevet en super let cardigan som min svigerdatter er rigtig glad for.
Løbelængde: 100g = 700 m

37 kommentarer:

  1. Hvor er den altså bare så lækker den cardigan... Er sikker på at lillefrø bliver vild lækker i den :-)

    Held og lykke med eksamens læsningen håber at du får tid til lidt af det gode også :-)

    SvarSlet
  2. Sikke en sød cardi!

    Jeg håber, du har nydt din velfortjente ferie!

    SvarSlet
  3. Sikke en sød cardi!

    Jeg håber, du har nydt din velfortjente ferie!

    SvarSlet
  4. Nei hvor strålende farmor ser ut !! Man kan ikke se det er tatt noen kg på. Det har jeg også, og i sommer var jeg nødt til å kjøpe en strs større i bukse!!!! Et nederlag? Nei! Det er bare så mye mer behagelig å gå med!
    Jeg har kjøpt inn treningstøy og rockering(hula-hop), og håper ringen rundt livet forsvinner litt etter litt......
    I mellomtiden må du hygge med lillefrø og ha lykke til med eksamen, Lene!
    Ps: og hvem vet om ikke jeg kommer forbi deg en dag! ;)

    SvarSlet
  5. Kære
    Stort tillykke med din nye tittel - og hvor er den lille pige dog kær
    Dejlige og mange sager du har begået
    Hilsner
    Nynne

    SvarSlet
  6. ÅHH så godt du kler å kjøre barnevogn. Så nydelig liten cardigan du har strikket. Ja, slik ble det å få ønsket oppfylt. Det er jo som å være så heldig å få enda en gang, være med på småbarnstadiet.Jeg har jo ikke fått gratulert deg så GRATULLERER med den lille, Kjære farmor. Jeg vet du vil kose deg så masse. Klem fra meg. :))

    SvarSlet
  7. Skøn cardigan i en lækker farve.

    Uhl hvor er det et godt billed af dig med barnevogn, din gl. Hunelefant, tø hø

    Kh. Lis

    SvarSlet
  8. Hvor er den sød den cardigan, og perfekt pigefarve, det har krævet megen koncentration med alle de snoninger.
    Held og lykke med forestående eksamen, krydser pindene for dig.
    Og det er ikke så sjovt når man lige pludselig tager på uden at man har lavet om på noget som helst, men de hormoner der raser rundt i vores alder gør ikke noget godt for os, det kan være du lærer at sætte et par nåle de rette steder, det kunne man da håbe, så sig til hvis det kunne lade sig gøre...:o)

    SvarSlet
  9. Fin, fin lille trøje - hun er heldig med den farmor. OG den barnevogn klæ'r dig ;-) Rigtig god arbejdslyst med studierne.

    SvarSlet
  10. For et herlig bilde av den stolte farmor:)
    Din lille prinsesse kommer til å eie de deiligste plagg!
    Jeg må le av din sammenligning med elefanten:O)..jeg kan trøste deg med at du ligner slett ikke, du ser aldeles flott ut!..men følelsene kjenner jeg igjen;)
    Lykke til med en travel og trivelig høst, klem/knus;)

    SvarSlet
  11. Lillefrø har altså en fantastisk farmor! Et er at du strikker smukke kjoler og trøjer til hende, men du sætter også så fine ord på dine følelser for hende - og deler dem med os! Det synes jeg er smukt, Lene!

    Det er krævende at uddanne sig, men også helt fantastisk at have muligheden for at blive ved med at lære nyt og udvikle sig både fagligt og menneskeligt. Jeg håber (og er sikker på), at du får mange dejlige oplevelser undervejs i din uddannelse; både når du er afsted til undervisning og når du sidder hjemme, træt efter en lang dag i klinikken, med bøger, plancher og anatomiske modeller og en kop Sweet Chili og skal lære udenad.

    SvarSlet
  12. Det er en skøn cardigan.
    Og dejligt at høre om din glæde ved Lillefrø.

    Det der med de snigende kilo kender jeg godt. Nu er det mandag, og jeg har (IGEN) lavet en aftale med mig selv om at gøre noget ved det. Men det bliver ikke lettere med alderen:(

    SvarSlet
  13. Det er så dejligt at læse om dine følelser ved at blive farmor, og det gør at jeg glæder mig endnu mere, selv om jeg har over 300 km til den store begivenhed. Men med mit nye liv har jeg så mulighed for at blive i et par dage af og til.
    God fornøjelse med næste etape i din uddannelse.

    SvarSlet
  14. Rigtig sød Lillefrøtrøje , dejligt du har hende tæt på . Det er vildt så store følelser de små kan frembringe i os, dejligt men også lidt hårdt :) , man vil altid være mor !

    Pøjpøjpøj med eksamen

    SvarSlet
  15. En rigtig sød lille trøje du har fået lavet i din ferie og dejligt at læse om dine følelser for lillefrø. Der kommer vel et navn senere. Det ser godt ud med farmor og barnevogn. God held med eksamen.

    SvarSlet
  16. Hold da op en flot slå-om-trøje lillefrø kan iføre sig. Billedet af dig med barnevognen er bare så godt. Stoltheden lyser ud af dig.

    SvarSlet
  17. Vidunderlig trøje og det er et dejligt garn vi får fra Rasmilla. Jeg vil ønske dig rigtig god læse / lære tid og held og lykke med eksamen.

    SvarSlet
  18. Hvor er det bare en sød slå-om bluse. Sikken fin farve - og mønsteret er virkelig smukt. Jeg kan sagtens få øje på hjerterne ;o)
    Lene Holme Samsøes mønstre kræver koncentration har jeg også erfaret.
    Og sikken skønt foto af dig med barnevognen. Stoltheden oser ud af dig. Jeg er sikker på, at Lillefrø får/har verdens bedste og mest hengivne farmor :o)
    Også her lakker ferien mod enden. Og også her er der en krævende efteruddannelse, der står og venter i kulissen. Det efterår skal nok få ben at gå på.
    Jeg håber at blive lidt mere klar med mine mere hyggelige projekter, inden ferien er slut.
    mange hilsener
    Mona

    SvarSlet
  19. En søt liten jakke :) Og du kledde godt den barnevognen :))

    SvarSlet
  20. hej
    hvod da op hvor du er en farmor med fut i. du har travlt og heldigvis med en masse dejlige og spænde ting..
    den er super lækker den cardign, den kan hun da ikke anden end se syuper dejlig ud.
    fedt billde af en dejlige frisk farmor som er klar til at give en hjælpende hånd.. dejligt.

    held og lykke med dit læse procekt og læren uden af...

    SvarSlet
  21. Sikke en stolt farmor. Jeg har endnu tilgode, at blive mormor, men jeg kan godt forestille mig de følelser det må give. Tidligere rystede jeg lidt på hovedet af bedsteforældre - alt kom til at dreje sig om børnebørn. Men nu hvor min den ældste kæmper en kamp for at få et ønske opfyldt (min mand og jeg er sendt hjemmefra i dag, da det er en "bestemt dag" - vi skal ikke komme hjem før efter sex ;-), kan jeg da godt mærke, at det er nok sådan det er!

    Mht. punkteksamen - jeg er uddannet zoneterapeut for mange år siden og har taget kurser i akupunktur (ikke uddannelsen, blot småkurser) og jo, der er mange punkter. Men kan man meridianerne, går det nemmere, synes jeg. Jeg havde sat opslag op på bl.a. toilettet, så kunne jeg øve mig hver gang jeg sad på det lille hus :-)

    SvarSlet
  22. Den cardigan er meget smuk. Held og lykke med din eksamen. Jeg ser frem til at du er tilbage på bloggen igen :)

    SvarSlet
  23. For en fantastisk flott farmor! Jeg tror at du blir en kjempe ressurs for dine barnebarn, slik du har vært og er for dine barn.

    Jeg kan godt kjenne igjen det med beskyttelses-instinktet vi har for våre barn, og kan godt tenke meg at vi viderefører det til våre barnebarn. Jeg så ikke på meg selv som noen elefantmor (hvordan i all verden fikk du den ligningen fra- du er jo utrolig flott!), men som en løvemor. beskytter, holder flokken samlet, tøff når det gjelder...

    Lykke til med dine prioriteringer og eksamen. Og jakken til Lillefrø, ja den ble jo som vanlig yndig. :)

    SvarSlet
  24. hej Lene, send mig lige en mail: fridabraga@hive.is , OK?
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  25. Nøj, hvor er den sød. Jeg misunder dig at have Lillefrø i nærheden, jeg kan godt forstå, du nyder det

    SvarSlet
  26. Lillefrø har en meget smuk farmor - og dygtig.
    Rasmillas Yndlingsgarn er også mit. Men når ungerne bliver større, og begynder at hive i tøjet, skal man lige huske at forstærke kanterne, ellers springer de i stykker.
    Held og lykke med næste fase i din uddannelse - lige pludselig er du færdig :-)

    SvarSlet
  27. Den er så sød den lille hulmønstrede trøje:-) Og du ser ud til at være en særdeles stolt Farmor med barnevogn:-) Som du skriver, er det altså også noget helt særligt at få børnebørn.

    SvarSlet
  28. Den er da så flot den lille abrikosfarvede trøje. Og tænk sig - så meget mønster til sådan en lille en :-) Du er imponerende!!!
    Og jo - selvfølgelig er der hjerter!

    Jeg forstår godt at du må prioritere - og så kan vi andre i blogland (og dig selv) glæde sig til at du får den fineste eksamen, og bagefter har MASSER, MASSER tid til blog (og til at besøge mig :-)

    SvarSlet
  29. Hvor er det en stolt farmor der promenerer med sin lille prinsesse.

    Du er heldig at have den lille familie så tæt på. Dejligt at kunne hjælpe familien er sikker på at de påskønner det.

    Det er en fin slå om trøje du har strikket. De opskrifter Lene Holme Samsøe udarbejder er rigtig gode og. de sidder perfekt. Jeg har hørt
    meget godt om Rasmillas garn, måske skulle jeg prøve det.

    Held og lykke med din komende eksamen:-)

    SvarSlet
  30. Dejlige og på mange måder krævende ting for dig lige nu. Ved du klarer det hele på bedste vis. Fantastisk lille cardigan:-)

    SvarSlet
  31. Hvor er den skøn - og jeg er helt enig i at Sanne's skønne garn er meget baby egnet.
    Og dit smil, mens du kører barnevogn, det udstråler ren lykke - fantastisk!

    SvarSlet
  32. Det garn lyder som noget jeg kunne strikke med, jeg er helt vildt meget følsom overfor kradse garn men kan det bruges til baby kan jeg nok også klare det :) held og lykke med eksamen

    SvarSlet
  33. Og hvor er den dog sød, den cardigan.
    Og held og lykke med din eksamen

    SvarSlet
  34. Åhh hvor er den lille cardigan da sød ;-))
    Du ser godt ud med barnevogn, er sikker på at i kommer til at gå mange ture sammen :-)
    Held og lykke med eksamenen.
    God søndag
    Majbritt

    SvarSlet
  35. Nydelig liten jakke,
    du er så flink!
    Lykke til med eksamen,
    hilsen Fredrikke :O)

    SvarSlet
  36. Håper alt er bra med deg og dine, men det er såååå lenge siden du har blogget ..
    Hilsen og god helg

    Lisbeh :)

    SvarSlet
  37. Hvor er lille-froe heldig at have saadan en dejlig farmor.
    De kilo du snakker om tror jeg ligger her hos mig (suk), du ser jo forrygende godt ud.
    Krydser fingre for eksamen og det hele.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.