16. september 2016

Cloudy - med fejl

Da jeg nu skulle til Strik & Yoga hos Isager besluttede jeg mig for, at Cloudy ville være et godt bud på en yoga-trøje ;-) Måske husker du, at jeg sidste år strikkede Kim Hargreaves Spray - endda to stk, men jeg kom aldrig til at bruge den turkise og besluttede mig for at trevle op og strikke om. Det gør jeg ellers aldrig, hellere give det strikkede væk end at pille noget op, jeg har syet sammen!


Det holdt hårdt, men lykkedes til sidst og jeg var svært tilfreds indtil jeg fik den op på ginen og vendt om. AK og VE - der var en meget tydelig fejl! Ja først troede jeg der kun var 1, men ved nærmere eftersyn er der en 3-4 stykker - jeg tror, det er fordi den blev strikket lige da Diva var kommet i hus og jeg manglede min nattesøvn!! Det er da i hver fald en god undskyldning :-)


Men det er som det er og det bliver som det bliver (motto fra: Den hundredeårige, der kravlede ud af vinduet og forsvandt) - jeg piller ikke op igen! Den kan i det mindste bruges i haven eller som hundelufter-trøje ;-) Det er ellers en super lækker model, hvor Kim Hargreaves genbruger en del af det mønster som er på Prairie og andre modeller i Wilder. Som de andre er den sjov og meget hurtig at strikke, men ikke med hovedet under armen! Her et stykke af mønsteret uden fejl - jeg er vild med det :-)


September måneds sjal er færdigt - endnu et virkelig lækkert luksussjal, men det hører du mere om sidst på måneden. Min mand og jeg flexer i øjeblikket, så Diva kan få den bedste start og når hun sover sin formiddagslur, så kan jeg strikke - det bliver til en hel del. Eneste minus er, at jeg aldrig ser min mand, for jeg begynder at arbejde, når han kommer hjem ;-) Månedens sokker er også godt på vej - jeg strikker dog lidt langsommere på dem i øjeblikket, fordi jeg har på fornemmelsen, jeg kommer til at mangle garn! Mon det hjælper, he he ;-)


Fin detalje med det længere bagstykke. De smukke knapper er naturligvis fra Birthe Sahl. Til de af jer, der skal til Fanø - rigtig god tur. Jeg krydser fingre for at vejret holder :-)


Jeg lærer nyt hver eneste dag med min lille hund. Og jeg morer mig kosteligt. Diva får de mest besynderlige og ret klamme delikatesser, f.eks. ko-hovedhud-med-hår (dejligt at medvirke til, at alt fra det slagtede dyr bliver brugt) og for et par dage siden begyndte hun at grave disse snacks ned i haven. Grave ned - grave op - flytte til ny lokation - tygge lidt mere i den mere og mere ulækre substans - grave ned - grave op osv osv. I den tid hun er i gang med det, er hun nærmest i trance og helt fjern i blikket - fuldstændig udenfor pædagogisk rækkevidde, men tilsyneladende lykkelig :-) I morgen skal vi i legestue for 2. gang - jeg siger jer, det er et kosteligt syn, at se 15 hundehvalpe lege frit i en stor sikret indhegning - det kan jeg ikke undgå at blive glad af, medens min hund lærer at blive ved med at være social overfor andre hunde. Rigtig god weekend derude :-)

PS: For de katteinteresserede: Vi venter på, at Bibi skal standse op, når Diva løber efter hende, vende sig om og give den lille hvalp en advarsel - for så vil der endelig blive fred i det lille hjem ;-)

Faktaboks
Design: Kim Hargreaves: Cloudy fra bogen Wilder
Garn: Rowan Cotton Lustre: Hør: 10%, Bomuld: 55%, Modal: 35%
Garn fra lager: Ja naturligvis og endda strikket op én gang før ;-)
Anvendt: 500 g
Farve: Harebell
Købt hos: Kim Hargreaves
Pinde: 5,5 og 6
Str. Small
Ny teknik: Nej.

16 kommentarer:

  1. ej, hvor ærgerligt, for det er nu ellers en meget lækker tröje og farven lige i öjet. og ja, jeg må indrömme at det der med hunde forstår jeg slet ikke, at man kan komme i tanke om at et dyr skal styre ens arbejdstid er bare for mig noget fra et andet univers, hvis jeg var interesseret ville jeg da hellere få et barn mere :) .
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  2. En lækker trøje og farven er skøn. Min mor, som var ekstrem dygtig til alt håndarbejde, sagde, at der skulle være fejl i et håndarbejde!!!
    Må jeg godt være lidt misundelig? Det ligger mig ellers meget fjernt, men den lille skønne Diva får mig til at drømme - om ny hund. Jeg måtte jo tage en trist afsked med min bedste ven Black i foråret (han blev næsten 13 år, en flot alder for en labber).
    Men det sker jo fornuften tager over, og ny hund betyder også afhængighed af tiden.
    Hvor er det godt at du og din mand kan flexe, så Diva ikke er alene - og raserer det halve hjem (?)

    SvarSlet
  3. Kære Lene. Det er jo en fantastisk trøje. Skøn, skøn, skøn. Den kan sagtens bruges, og nu skal man jo ikke slide garnet helt op ved at trævle op i flere afdelinger:-)
    Du er godt nok på forkant i denne måned, og jeg er på bagkant...men jeg smiler og strikker og nyder livet og glæder mig så meget til at hilse på skønne Diva. Hun er så fin, og har et fantastisk blik:-)
    Nu er det weekend, så håber der er tid til hygge for jer alle tre.




    SvarSlet
  4. Ej for pokker da....en ting er at bruge MEGEN lang tid på optrævling for at genbruge så skønt et garn...men at der så pludselig dukker fejl op..øv øv :-(
    Alligevel håber jeg den bliver en ven som hundeluftertrøje mm....flot er den ihvertfald!! Så smukt et mønster.
    Jeg glæder mig til at se dig og Diva i morgen ;-)

    SvarSlet
  5. Enhver ved da, at hvis garnet er ved at slippe op, skal man strikke ekstra HURTIGT.... ;)

    Den trøje er meget smuk. Og jeg har ikke fundet fejlen, så jeg håber da, at den finder nåde og kommer i brug.

    Sødeste. lille hund!

    SvarSlet
  6. Fint mønster i en sød trøje. Fejl eller måske bare et bevis på det er håndlavet. Ekstra strikkepinde må da siges at være ekstra gevinst med ny "baby" i huset.

    SvarSlet
  7. Kjempefin jakke! Hva gjør det om der er et par feil. Bruk den med glede likevel :-)
    Søte Diva :-)

    SvarSlet
  8. Den er ellers fin, din nye trøje. Godt du ikke er vrælsindet og bare bruger den. Jeg laver også fejl, både i mit strik og andet.
    Den er lækker jeres hund.

    SvarSlet
  9. Fin trøje, på trods af fejl. Det bliver som det bliver. He he jeg kan lige forstille mig haven, og hvilke overraskelser rosenbedet gemmer på næste gang du laver en omgang havearbejde. De øjne er da ikke til at stå for. Hav en god weekend.

    SvarSlet
  10. Det må være Diva, der distaherer.... Der jo nok at holde øje med , kan jeg se....
    Ærgerligt med fejlene. Det er en fin, let bluse.

    SvarSlet
  11. Åhr, det er altså bare så ærgerligt at se det så sent, men synes sagtens den kan bruges alligevel, for flot det er den model.
    Det er nemlig ikke nemt at trævle op, når man altid hæfter det hele grundigt, taler af erfaring, har lige pillet mange trøjer op.

    SvarSlet
  12. Jeg er flittig til at pille op, hvis jeg finder en fejl FØR monteringen. Er enderne hæftet og blusen syet sammen - så kan jeg leve med et par småfejl.
    Da vi havde hund, udviste vores katte stor foragt og forargelse, når hunden kom slæbende med et opgravet kødben. Hund og kat har en meget forskellig opfattelse af "lækkerhed" :-)

    SvarSlet
  13. Jeg har ikke set dit indlæg om strik og yoga og det får jeg bestemt lyst til at prøve igen. Nu er der jo nye omgivelser og det lyder så spændende.
    Jeg får faktisk også lyst til en hundehvalp efter dit indlæg, det er så sjov en periode, men også anstrengende, og sådan som jeg rejser og min mand arbejder, så er det ikke så let.
    I det hele taget bliver jeg ret inspireret af dine indlæg, det mønster ligger lige til mine fingre og det må vist afprøves.

    SvarSlet
  14. Åh, hvor ærgerligt! Det er bare træls at de ikke ikke blev opdaget, det er jo en fin, let bluse i et meget fint mønster. Jeg håber den bliver brugt alligevel. Jeg forstår godt det med optrævlingen, når det er monteret, så bliver det for træls jeg gør jævnligt og fortryder hver gang.

    SvarSlet
  15. Auda, jaja, du glemmer det fort, det finnes så mye annet og strikket, jakken var søt uansett, klem fra Beth

    SvarSlet
  16. Cloudy er jeg bare vild med. Så den jo live sidst vi var oppe hos dig - fantastisk smuk trøje. Og den klæder dig flot. Jeg ville aldrig lægge mærke tll den fejl - hvis ikke jeg ligefrem blev gjort opmærksom på den ;o). Tænk på Amish der ligefrem har det som princip, at der skal være en eller anden fejl i deres håndarbejde. Det er kun Gud, der laver noget fejlfrit ;o)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.