29. oktober 2013

Wild Flower Sweater

.... til Lillefrø er klar. Det har været et hyggeligt strikketøj og meget anderledes end noget jeg har lavet i lang tid. Jeg elsker farverne og de dejlige "vilde" blomster, der ikke er helt symmetriske. Håber en vask vil udjævne forskellen på det mønsterstrikkede og det øvrige - det føler jeg mig dog ikke helt sikker på, for det er majsgarn - ikke uld! Beklager billedkvaliteten, men jeg havde kun lige en kort fotopause og jeg må bruge det, der kom ud af det.


Den har fine detaljer, krebsemasker i halsudskæringen (det er dog noget, jeg har tilføjet, for ellers rullede den alt, alt for meget) og en lille snoning midt for både for og bag, så den bliver trukket lidt i facon.

Fine borter langs kant og ærmekanter og så er den ovenikøbet strikket af rent lagergarn, så bedre kan det vist ikke blive :-)


Og hvor kommer den nu fra. For længe siden - inden Lillefrø blev født, lånte jeg en bog af Gitte - nu er det så over 1,5 år siden, men Gitte er heldigvis en meget tålmodig kvinde ;-) og den bog er fuld af finurlige og meget originale opskrifter på børnestrik. For mig er den ny, selvom den blev udgivet af Rowan Yarns i 2005. Jeg har også lavet en Flower Toggle hat fra samme bog, men har endnu ikke kunnet fange et billede.

Ha´ en dejlig aften derude, jeg skal lige til at lave et par små benvarmere i resten af majsgarnet. Jeg føler glorien skinner, bliver du ikke helt blændet derude ;-)

FaktaBoks
Design: Lucinda Guy: Handknits for Kids, 25 Original Designs for Girls and Boys
Garn: Poppari, 100% majs og en rest Filcolana og Trunte lammeuld
Fra lager: Helt og aldeles :-)
Anvendt: Trøjen vejer i alt 215 g
Farve: Lys blå, rød og lyserød
Købt hos: Duddine på Fur
Pinde: 3
Str: 2-3 år
Ny teknik: Nej.
Bemærkninger: Det er bogen, der har inspireret til farvesammensætningen og min version ligger derfor tæt op af originalen rent farvemæssigt, jeg er fuldstændig vild med den. Jeg har måttet korrigere en del, fordi majsgarnet er meget tykkere end originalgarnet og jeg har undladt endnu et blomsterpanel samt broderi, fordi jeg syntes det blev lidt for overlæsset :-)

32 kommentarer:

  1. Hvor er den fin og jeg er vild med det vilde blomster

    SvarSlet
  2. nårrhhh, hvor var den dog söd! og får vi nu ikke snart et nyt foto af hende, jeg er spændt på hvor stor hun er blevet.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  3. Hvor er den skøn!! Det er nogle dejlige farver og smukke blomster - det er da et smart trick med en snoning til at stramme lidt ind.

    SvarSlet
  4. Hvor er den sød. Det ligner ikke helt det du "plejer" at strikke. Gloriens lys blænder så det må være årsagen til "billedeforingelsen". :-)

    SvarSlet
  5. Den er godt nok fin! Elsker de forskellige teksturer i mønstrene - og ikke mindst farvesammensætningen! Det er altså skønt når tøjet ikke altid behøver være ren pink/lyserød til pigerne ;-)

    SvarSlet
  6. Hvor er den fin - mange fine detaljer. Tror også Lærke på 5 år ville elske sådan en :)

    Marianne

    SvarSlet
  7. I øvrigt.. Majsgarn? Det har jeg aldrig hørt om... Hvordan er det at strikke med? Umiddelbart ville jeg tro det var noget hårdt noget?!?

    SvarSlet
  8. Hvor er den kær, skøn model.

    SvarSlet
  9. Den er da så sød som noget

    SvarSlet
  10. Den er da så sød som noget

    SvarSlet
  11. Blænder er ikke ordet, jeg har taget solbriller på for at kunne læse videre ;-)
    Sikke da en skøn, skøn bluse til Lillefrø

    SvarSlet
  12. Hold da lige op hvor er den smuk,sikke et arbejde,mon ikke blomsterne er broderede på bagefter ? :))

    SvarSlet
  13. Den ser rigtig flot ud :-)
    Kh Christina

    SvarSlet
  14. Hvor er den bare sød...fine mønstre og lækre farver. Kender ikke majsgarn - hvordan er det??

    SvarSlet
  15. Den er bare så sød! Og fine farver. Duddine har mange sjove garner, og mon ikke majsgarn er lækkert at have på?

    SvarSlet
  16. Jamen, hvor er den da bare helt fantastisk nuttet!

    SvarSlet
  17. Så fin den er. Liker at det er blomster på den.
    Kan vi få se den på henne senere også?

    SvarSlet
  18. Hej Lene. Hvor er den bare kær !
    så fin både med de farvede mønstre, og med relief og blondekant. Rigtig fin.
    Vi ses på torsdag :o)

    SvarSlet
  19. Jeg synes, du siger, at du ikke kan strikke med flere farver? Denne bluse er da helt speciel og så mange teknikker der er anvendt. Mon ikke Lillefrø skal skifte navn til Lilleblomst? Den er meget smuk.

    SvarSlet
  20. Åhh hvor er den bare sød.

    conny.

    SvarSlet
  21. Flotte farver du har sat sammen. Jeg er altid glad for blomster. De er smukke.

    SvarSlet
  22. Laekker. Der er lidt " flower Kenzo" over den. Majsgarn, det lyder spaendende.

    SvarSlet
  23. Hvor er den fin - jeg er helt vild med de skønne blomster!

    Hende Lillefrø er altså heldig!!!!

    SvarSlet
  24. Hvor er den altså bare fin med de smukke blomster.

    SvarSlet
  25. Må jo bli en "Hit" denne, faller sikkert i smak hos din lille skatt . Hilsen Beth

    SvarSlet
  26. Superfin lille kjole med blomster passer lige til en lille prinsesse;-)

    SvarSlet
  27. Hvor er den bare sød, samtidig med du pudser glorien, bedre kan det da ikke være.
    Har mærket på majs garn, og det føles virkelig lækkert, men har ikke prøvet at strikke i det.

    SvarSlet
  28. Blomstene på blusen var helt og aldeles yndige. Det aner meg at Lille Frø må være en av de mest velkledde barna på hele Jylland. :)

    SvarSlet
  29. Nej hvor flot, er det de nye strikkepinde der har været igang? Jeg ville rigtig gerne høre mere om dine erfaringer med pindene, specielt hvordan de glider gennem garnet i forhold til addi click lace systemet.
    Mange strikkehilsner Lotte

    SvarSlet
  30. Så flott genser og kjole. Du strikker alltid så mye fint. Den kjolen til barnebarnet var supersøt. Jeg er helt vilt begeistret for at du tok en uke i frihet også. Genseren din har nydelige farger til bunnfargen.
    :-))

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.