25. oktober 2015

Colorwork

Colorworksættet har ligget klar siden sidste weekend uden mulighed for at blogge, men nu er det her :-) Ny nederdel i den rigtige størrelse og naturligvis også den tilhørende jakke. Parat til sidste del af efteråret som jeg elsker mere end nogen anden årstid.


Jeg elsker vinden - jeg elsker regnen - jeg elsker mørket - jeg elsker de intense dufte i naturen, de helt utrolige farver og den dybe blå himmel. Den tid hvor vi skal hvile og vende os indad. Jeg elsker det og kan slet ikke få nok. Frem med stearinlys og strikkepinde - nåh, nej - de var jo fremme i forvejen ;-) Men jeg elsker i det hele taget, at årstiderne skifter og jeg synes, jeg bor det mest perfekte sted i verden :-)




Det er Louise Harden, der er mester for dette sæt og det bliver et hit her i efteråret. Jeg er så glad for det. Det er strikket i Loden fra Gepard og det er et lækkert tweedet uldgarn med skønt hold i - særdeles velegnet til sådan et chanel-agtigt sæt som dette. Som det fremgår er nederdelen og det nederste af ærmerne vævestrikket og det har været sjovt, hyggeligt og ikke mindst meditativt at strikke. Jeg fik også mediteret på et par pinde med tilbagestrik - sådan er det åbenbart, når jeg synes et mønster bliver "for" enkelt ;-)


De fine knapper er fra Garnudsalg. Smukke - og også lidt tunge metalknapper, måske fortrinsvis til kofter, men jeg synes de er perfekte her, da jeg altid kommer til at bruge jakken lukket. Vil man bruge den åben, skal man vælge nogle knapper, der er lettere.


Der er gået en hel uge uden strik, så jeg trænger - må tage revanche i næste uge. Den begynder heldigvis godt i morgen aften - i strikkecafe hos Garnudsalg, så har jeg da sikret mig, at jeg får strikket i hvert fald én aften :-) Jeg har hevet Abelone op af garnkisten, den skal strikkes færdig, før jeg påbegynder et af de mange nye projekter på listen. Men den er også enkel og hyggelig at strikke og det helt perfekte cafestrikketøj - er der nogle alarmklokker, der ringer? Ja - så er det jo i hvert fald, jeg ved, jeg skal passe på ;-)

Faktaboks
Design: Louise Harden: Colorwork nederdel og jakke
Garn: Gepard: Loden 50% lammeuld, 25% viscose, 25% alpaca
Garn fra lager: Nej, købt til formålet på Fanø på Louise Hardens stand.
Anvendt: ialt 1150 g garn til 2 stk nederdele og 1 stk jakke - der er dog farvede rester til et par pulsvarmere også. Til nederdelen bruges 100 g af hver farve, der er også nok til den vævestrikkede kant på ærmerne. Til jakken går der ca. 350 g antracit-grå.
Farve: Diverse blå og antracit grå
Købt hos: Louise Harden
Pinde: 4 og 4,5
Str. Lille - modellen findes kun i 2 str. Størrelse lille og stor. Jeg forsøgte at lave en str. mellem i den 1. nederdel, men den blev som nævnt alt, alt for stor. Jeg har denne gang strikket en strikkeelastik med i linningen på nederdelen.
Ny teknik: Nej
Bemærkninger: Jeg har lavet ændringer på jakken, hvor jeg har lavet ærmerne lidt større foroven, fordi jeg har så muskuløse overarme. Ærmerne er meget smalle.

32 kommentarer:

  1. OMG!!!! du er da bare helt skör, er du allerede færdig? wow, hvor er det flot og hvor klæder det dig godt, super lækkert!!! til lykke, det skal du nok få meget glæde af.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  2. Sikke dog et fantastisk sæt du har kreeret. Det sidder superflot på dig.

    SvarSlet
  3. Du ser bare hammer godt ud i det sæt!!! Smukt, enkelt og super klædeligt design!
    Jeg elsker også den foranderlighed efterår bringer...med skønne intense dufte og farver - så kan vi mærke vi lever :-)

    SvarSlet
  4. Lekkert sett! Og du kledde det godt :-)

    SvarSlet
  5. Kære Lene.
    Hvor ser du bare godt ud. Det sæt er lige dig:-)
    Håber du får mere strik i den kommende uge, hvor efteråret i den grad er her. Skønt.

    SvarSlet
  6. Nydelig sett med skjørt og jakke. Og du kledde det utrolig godt.

    SvarSlet
  7. Hvor er det flot :-) og ser knaldgodt ud på dig.

    SvarSlet
  8. hej Lene,
    sættet klæder dig vildt godt !

    strikkeglade hilsner
    Angelika

    SvarSlet
  9. Du er sgu for lækker i det sæt der - nårh ja, sættet er også flot - wauw

    SvarSlet
  10. Hvor er det bare flot til dig det sæt, perfekt farvevalg du har lavet :-)
    Nu kribler det endnu mere i mine fingre for at komme igang med colorwork, der er købt ind, men må vist heller lige strikke Louises Twister poncho færdig først :-D
    Så er det jo godt efterår byder på mere strikketid.

    SvarSlet
  11. Det er bare så flot til dig, det sætte og skønne farver. Jeg har det på samme måde som dig, med årstiderne. Elsker der er forskel og man kan mærke det. Jeg elsker efterår og forår. Blandt på grund af alle de forskellige farver-

    SvarSlet
  12. Hvor er det et flot sæt og så klæder det dig helt utroligt godt. Du er en smuk kvinde, Lene :-)

    SvarSlet
  13. OMG hvor er det flot til dig det sæt, du kan altså bare bære det, hvis jeg fik det på ville jeg ligne en sammenpresset rullepølse med bule på midten..;)
    Sidder også og hygger med stearinlys, godt nok kigger jeg ud på dem i udestue, da jeg ikke så godt tåler osen fra dem mere. Elsker også duften af efterår, den er nemlig skøn lige nu.

    SvarSlet
  14. Så blev sættet strikket færdig...
    Det ser jo hammergodt ud. Sidder godt. Klæder dig godt. Fremhæver din flotte figur.
    Du ser så glad og smuk ud.

    SvarSlet
  15. Wauw - Et flot sæt og det klæder dig fantastisk!

    SvarSlet
  16. WOW, hvor er den flot! Den klæder dig supergodt. Du er hurtig til at blive færdig - synes ikke det er så længe siden, jeg læste at førsteudgaven var blevet lidt for stor!
    Dejligt at andenudgaven er blevet perfekt.

    SvarSlet
  17. Super flot sæt til dig :) farverne er så fine.
    Håber du får en rigtig dejlig strikkeuge :)

    SvarSlet
  18. For Søren da Lene, hvor ser i godt ud sammen. Sættet er super flot og sidder helt perfekt på dig. Dejligt at du nu er sikker på at være fuldt påklædt, og ikke risikere at nederdelen sidder nede om anklerne :-)

    SvarSlet
  19. Det er bare så flott, ditt nye sett, med nå, et skjørt som passer.
    Det sitter helt perfekt på. Både skjørtet og jakken. Jeg er sikker på det blir et yndlingssett fremover.
    Jeg bruker mitt ullskjørt flere ganger i uken. Og elsker å ha det på.
    Høsten er også en favoritt hos meg. Da kan man også få brukt alt man har strikket hele året.
    Så håper jeg du får strikket en hel masse i den kommende uke, Lene.
    Klem

    SvarSlet
  20. Hvor er det et flot sæt. Og det klæder dig. Wow, det bliver fint at bruge.

    SvarSlet
  21. Så kan det vist ikke gøres bedre. Smukt, smukt sæt og det sidder helt perfekt. Du kan virkelig bære de figurstrikkede kjoler.

    SvarSlet
  22. Det er et super smukt sæt. Det ser virkelig behageligt ud, og elegant samtidig

    SvarSlet
  23. Åh, hvor er det dog bare fint! Et virkelig elegant sæt - og dejlig lunt :-)

    En uge uden strikning lyder dog helt forfærdeligt :-D

    SvarSlet
  24. Hold nu op Lene - hvor er det sæt bare helt vildt flot. Og nøj hvor I klæder hinanden! Vi ses i aften :-)

    SvarSlet
  25. Du er bare så nydelig i den kjolen og for en kropp !!!!!

    SvarSlet
  26. Sikke du kan. Det er et rigtigt flot sæt, og du ser stang godt ud.
    Det er lækre farver og lækkert garn.

    SvarSlet
  27. Du ser brandtomt ud det fine sæt.

    SvarSlet
  28. WOW ! Hvor er det et flot sær og det klæder dig helt forrygende :-)

    SvarSlet
  29. Sjovt at mødes i aften 😊. Nu er jeg jo nødt til at strikke det nederdel - den er jo fantastisk flot! Kan du huske hvor meget garn, du har brugt på et sæt? Jeg har været på Louise Hardens hjemmeside - men vil gerne lige tjekke garnfarver på på nettet.
    Mange hilsner Jane

    SvarSlet
  30. Hej Jane - det var da sjovt, vi lige sku mødes i Garnudsalg, efter alle de år :-) Til nederdelen bruges 100 g af hver farve, der er også nok til den vævestrikkede kant på ærmerne. Til jakken går de ca. 350 g antracit-grå. God fornøjelse :-)

    SvarSlet
  31. Det sæt er bare så perfekt til dig ! Elegant, er vist det rette ord.
    Jeg så det jo live i mandags - og kan kun bekræfte, hvad alle de andre kommentarer siger. Knapperne er også lige i øjet.
    Jeg er sikker på, at dit efterår kommer til at strække sig langt ind i vinteren - med det sæt ;o)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.