24. juli 2013

Dejlige lade feriedage og en enkelt No8

En af mine foretrukne måder at tilbringe ferien på er i min kano. Måske det eneste sted, hvor jeg aldrig tænker, men bare er - bedre bliver en feriedag simpelthen ikke. Nåh jo, det sku lige være sammen med Lillefrø, som vi passer i disse dage, så hun ikke skal i gæstedagpleje - hun kan også i den grad få farmor til at slå hjernen fra ;-)


I øjeblikket leder jeg efter "børnevenligt vand", så Lillefrø kan komme med og Vilsted sø er et godt bud. Jeg ville nok bare kalde det et vandhul, hvis jeg sammenligner med tidligere padleoplevelser, men det siges at være Nordjyllands største sø, der nu er blevet gendannet ved naturopretning og den er ikke særlig dyb, kræver stort set ingen kræfter og er afgjort børnevenlig. Iøvrigt findes der handicapbåde så rullestolsbrugere også kan få fornøjelsen af at komme ud på vandet.

No8 købte jeg opskrift og garn til på Saltum Uldfestival forrige år (jeg kom jo ikke derop i år på grund af eksamenslæsning, øv, øv!) Jeg blev fuldstændig bjergtaget, da jeg så den gule originalmodel hænge der på ginen - et smukt, tætsiddende stykke strik, præcis som jeg foretrækker det. Desværre kan jeg ikke bruge lige den gule farve, men blå kan vel også gå ;-)


Enkelt og helt vidunderligt strikketøj. Jeg er vild med den geilske bomuld/uld som jeg her har afprøvet for første gang. Det er et superlækkert garn at strikke med. Som den skarpe iagttager allerede har bemærket, har jeg lavet ærmer i kjolen i stedet for originalens lille, yndige vingeærme, der ganske enkelt ikke passer til mine muskuløse overarme ;-)


Det mønster kan da fremhæve kurver ;-) Det er enkelt og meditativt at strikke. Dog var jeg noget nervøs for om mine egne kurver ville blive for grundigt fremhævede, for jeg har bare strikket den mindste størrelse uden at tænke over at se ordentligt på opskriften. Den mindste størrelse i dette tilfælde var en xsmall - gulp! Det er jeg i hvert fald ikke.


Men jeg kan få den på og der er også lidt ekstra vidde, så jeg kan konstatere, at størrelserne må være lidt store i det - heldigvis for mig :-) Jeg er ovenud tilfreds og den vil blive brugt rigtig meget.


Håber I nyder det fantastiske vejr. Det har ikke været dårligt vejr en eneste dag i min ferie og det kan jeg ikke huske er sket før :-) Udover at øve sprog med Lillefrø, der nu kan sige "A´det?, baby, bum, bøh, nå, mæh, muh, pruhrr (det er hesten), farvel, Nanna, bo (der betyder sko OG bog ;-)) og kurre som en skovdue" - ikke noget med far eller mor og slet ikke farmor ;-), er jeg gået i gang med at udforske lyseblåt - ikke babyblå, men sådan rigtig klar lys blå a la himmel, men meget mere om det i et senere indlæg.

Tilsidst: Frk. Tina - jeg prøver og prøver, for du har fortjent så mange kommentarer for de fine ting, du laver, men det dur ikke (tror du går glip af rigtig mange kommentarer!). Har også forsøgt at bruge din kontaktformular, men tror ikke du modtager!

FaktaBoks
Design: Geilsk og Vian 2012: No 8
Garn: Geilsk bomuld og uld, 55% lammeuld, 45% bomuld.
Fra lager: Ja, det har jo lagret siden Saltum Uldfestival 2012 ;-)
Anvendt: 250 g
Farve: C17
Købt hos: Bente Geil, Saltum Uldfestival
Pinde: 3
Str: Xsmall, men de er altså store i størrelsen
Ny teknik: Ingen
Bemærkninger: Jeg vejede det sidste garn, da jeg havde strikket selve kjolen og delte det i 2 lige store portioner og strikkede derefter ærmerne. Garnet blev brugt til sidste stump.


38 kommentarer:

  1. Den er super flot til dig. jeg kender godt problemet med at man ikke får kigget efter målene i opskriften - heldigvis ender det oftest ganske okay

    SvarSlet
  2. hold da op hvor passer den dig fint, der var du heldig! super flot og anvendelig modell, og dejlig farve.
    kh.fra Island
    Frida
    ps, til gengæld har der været slemt vejr hver eneste af mine feriedage, indtil i dag, og jeg har altså haft ferie siden midten af juni! men nu er solen endelig her, og det nyyyydes!

    SvarSlet
  3. Nøj hvor er den kjole flot og ikke mindst på. Garnet syntes jeg er hårdt at strikke med.

    SvarSlet
  4. Hvor er den flot til dig Lene.
    Det ser rigtig dejligt ud på søen, så jeg forstår godt at du kobler fra når du sejler.
    Go sommer til dig
    Knus Kis

    SvarSlet
  5. Hold-da-op hvor ser du fantastisk ud med den kjole på ! Den klæder dig virkelig godt :-)
    Halsudskæringen er meget fin og en god ide med at lave ærmer i. Jeg har tidligere kigget på den, men gik bort fra den netop pga hulmønsterets placering.

    SvarSlet
  6. Den er da bare SÅ fin til dig den model - flot og feminin og ser ud til at have en fin størrelse!! Uld/bomuld er bestemt også blevet et af mine foretrukne valg - lækkert garn også til børnestrik ;-)

    SvarSlet
  7. Dejligt med egen kano, det er bare men at komme afsted i det gode vejr.
    Utrolig flot kjole, den klæder dig.

    SvarSlet
  8. Hvor er den smuk, den kjole, og hvor den klæ'r dig!
    Kanotur - hvor dejligt. Mon I ta'r Lillefrø med i kanoen ..... mon I tør det?

    SvarSlet
  9. Hvor er den flot! Og I klæder hinanden :-)

    SvarSlet
  10. Wauv hvor er den flot din kjole, den sidder perfekt og i en skøn farve.
    Det ser dejligt ud i din kano, og vejret har du helt sikkert været super heldig med, jeg håber der bliver gemt lidt til min ferie i august :-)
    Fortsat god sommer

    SvarSlet
  11. Dejlige billeder :-)
    Kan forstille mig at Torben sidder bagved i kanoen og tager billeder. Du mangler lige strikketøjet i hånden i stedet for åren :-)
    Jeg forstår godt at du nyder at være på vandet. Det er en skøn fornemmelse at glide stille og roligt frem.

    Den ser helt perfekt ud - din nye kjole. Både på ginen og dig!!!
    Smuk og enkelt, og i en meget flot farve! Og du har ret i at det enkel mønster fremhæver faconen, men når man ser ud som dig, er det jo bare en fordel!

    Glæder mig også rigtig meget til vi skal ses.

    SvarSlet
  12. Sikke en lækker kjole, - og den sidder da helt perfekt.

    SvarSlet
  13. Hvor er den smuk din kjole. Har selv garn liggende til en som skal strikkes engang.
    Dejligt det er blevet godt vej og du kan nyde det på vandet.

    SvarSlet
  14. En helt fantastisk kjole du har strikket. Og de ser jo ut som om den er designet til din kropp. Den sitter utrulig flott på deg, og må være en hit!
    Her våknet jeg til regn i dag, men nå skinner solen, hurra! Så er det åtte timer som ventermeg der ute......men jeg har strikketøy med, så dagen valgår raskt....det er jeg sikker på. Så kan jeg sitte i min grønne lunge i kveld, og nyte sommeren.
    Ha en deilig ferie fortsatt.

    SvarSlet
  15. Hvor ser det bare fredfyldt ud der på søen, kan godt forstå at man kan koble helt af der.
    Kjolen er bare super perfekt til dig, har slet ikke opdaget den model fandtes... Rigtig flot i den blå farve og med lidt mere ærme.

    SvarSlet
  16. Den var bare kjempeflott på deg :)

    SvarSlet
  17. Sikken en fantastisk kjole, den er da bare helt perfekt. Måske man skulle kigge nærmere på den:-) Nyd sommeren og Lillefrø.

    SvarSlet
  18. Laekker laekker.Du og Gitte, I har altsaa bare kjolekroppe. Saa flot.Jeg har desvaerre faaet en muskelloes delle lige over bikinilinien ( efter operationen for 4 aar siden)som har taenkt sig at blive trods meget ihaerdige maveoevelser, men skidt med det. Jeg nyder saa desto mere at se de flotte strikkjoler paa jer andre.
    God idé at strikke aermerne laengere, det foretraekker jeg ogsaa ;(smil).
    Laekkert billede fra din kano.
    Krydser fingrer for at vejret fortsaetter med at arte sig hihi.

    SvarSlet
  19. Den kjole er meget klædelig til dig - både farve og facon.
    Og den ser ud til at have været et dejligt strikketøj også :o)

    Min kjole er lidt gået i stå - jeg tror p.g.a. varmen, den er stor og varm at sidde med. Men den bliver færdig !

    Mange hilsener
    Ingrid

    SvarSlet
  20. Fantastisk kjole og flot fremhævning af figuren ;-) Den ville så IKKE passe til mig :-D
    hyggeligt med god til til lillefrø.
    Turen i kano må være dejlig - især i det skønne vejr vi har... Der må godt lige komme lidt vand i den næste uge og så fint vejr den sidste uge i skoleferien..

    Tak for din søde kommentar. Jeg har fået din besked via kontaktformularen - troede også jeg havde svaret dig. Det gør jeg lige igen.
    Mht kommentar, så arbejder jeg på det. Kan bare ikke finde ud af, hvad der går galt. Nogle kan åbenbart godt kommentere - min mor kan f.eks ikke hvis hun prøver fra iPad, men kan godt fra pc....?! Jeg har kontaktet dem, der har lavet skabelonen, for fejlen må jo ligge der.

    SvarSlet
  21. WAUV hvor er den flot til dig kjolen,og geilsk bomuld/uld er lækkeret at strikke med,.Måske kommer der billeder af lillefrø på kanotur ????,hvor er det hyggeligt at have tid til at passe hende,du må være en højt værdsat farmor :))

    SvarSlet
  22. Wauw den den - du - modellen og farven er smukt :)
    Godt den passede ...

    SvarSlet
  23. Det ser da ud som om du får nydt sommerdagene fuldt ud, det er bare skønt. Din No. 8, ser rigtig god ud og jeg synes den klæder dig godt.Jeg har altså også hørt at de Geilske modeller er meget store i størrelse. De der ærmer ser fantastiske ud - jeg har dem efter op skriften, men de måtte gerne være længere - hvilken opskrift har du brugt? Den hvor man starter for oven?

    SvarSlet
  24. Rigtig flot, den vil jeg turde binde an med når du kan. Geils bomuld/uld er lækkert har strikket en af de andre i det garn

    SvarSlet
  25. Wauw hvor er den flot og den klæder dig rigtig godt!

    SvarSlet
  26. Hvor må det være skønt at padle afsted på den måde - har aldrig prøvet, men det kan jp nås endnu ;)
    Sikke en smuk kjole- jeg har desværre ikke form til den ;0), men den klær dig utroligt flot .

    SvarSlet
  27. Hvor ser det hyggeligt ud, når du padler i din kano, dét må da være afstressende.
    Din nr. 8 ser skøn ud, jeg kan godt lide, du har givet den ærmer, måske skal jeg kaste mig over den en dag.
    Hvad med at lære Lillefrø (og jer selv) lidt babytegn? Det giver lidt flere miligheder for kommunikation, og så er det altså ret sjovt

    SvarSlet
  28. Dejlige billeder og du ser jo aldeles skøn u på dem alle:-) no 8 er blevet rigtig fin. Og det er herligt at høre om lillefrø. Er selv mormor til en pige på 10 mdr - en stor glæde og oplevelse.

    SvarSlet
  29. Den kjole er bare perfekt til dig !
    den klæder dig fantastisk - et hit.
    Og den fremhæver det, den skal fremhæve - hverken mere eller mindre :o)
    Vilsted sø er et skønt område. Og helt klart børnevenligt. Der er masser af pladser til kaffedrikning og hygge - når man ikke lige padler rundt :o)
    Og Lillefrøs sproglige udvikling skal vi vist ikke være bekymret for ;oD

    SvarSlet
  30. Den ser jo ut til å passe helt perfekt! Nå er du så slank og flott at det ikke ser ut som om du har de store problemene med at klær skulle passe til deg. :)

    Syntes spesielt godt om mønsteret som fremhever de feminine formene. - Og fargen var jo veldig god til deg.

    SvarSlet
  31. Jamen hvilke former både på dig og ginen. Du burde være model for den kjole.
    Ja vejret er fantastisk, og der er tid til at nyde de små. Vi har haft besøg i en uge nu og der er gang i det lille væsen, hun udfolder en utrolig energi.
    Fantastisk at se den udvikling, det nydes vist dobbelt som mormor.

    SvarSlet
  32. Kjempefin kjolen herlige blå - den ser ut praktfull. Ha riktig deilig tid med barnebarn. Takk hjertelig deg.
    Og så stor med kajaktur. Storfin sommer videre. Hjertelige hilsen fra
    bestemor til bestemor:-)

    SvarSlet
  33. ;-) jeg har også NO8 på pindene. jeg læste i Ranum under Vilsted sø projektet og har både gået på marken og siden sejlet i søen.

    Kh

    Ulla

    SvarSlet
  34. Hvor er kjolen flot til dig :-) Det ser super skønt ud på søen, kan godt forstå du nyder det derude.

    SvarSlet
  35. Den klæder dig virkelig godt, det gør ikke noget at den fremhæver kurverne, når man har sådan nogle kurver som du har.
    Hvad er nu det med det lyseblå, er der endnu et frø på vej?

    SvarSlet
  36. Som altid ser du forrygende ud i kjole; no 8 er en skøn model som jeg også skal strikke en dag (om nogle kilo)!

    Synes nu det er lidt sjovt at du først nu prøver at strikke i den geilske bomuld/uld...... Jeg troede jo du havde strikket i ALLE garner der kan opdrives i såvel ind- som udland (altså minus akryl og lignende ubehagelige kunstigheder)....

    SvarSlet
  37. Det er ikke "farmor med slag i" men "Farmor med flotte kurver"

    SvarSlet
  38. WAUW!!! Pift, pift og atter pift.
    Den kjole sidder da fuldstændig perfekt og klæder dig meget flot.

    Oh, ture på vandet er ren meditation og afslapning. Jeg savner dem, men har fundet en slags erstatning i mine lange cykelture - så kommer der også lidt zen over det.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.