12. november 2017

Sanne Fjalland: Eyelet

Det burde have været skønne fotos udenfor i det smukke vejr i dag, men en lungebetændelse skal man ikke lege med. For et stykke tid siden blev jeg færdig med Eyelet - en skøn, velsiddende sweater fra Sanne Fjalland. I en for mig helt ny farve, rosa farvet op på grå uld :-) Beklager billedkvaliteten - det hele skulle gå lidt stærkt.


Jeg er helt og aldeles vild med den og jeg er totalt vild med garnet, der udmærker sig ved at være en anelse tykkere (lidt kortere løbelængde) end de gængse tynde uldgarner. Jeg er også helt vild med farvepaletten og især de farver, der er farvet op på den grå uld - desværre bliver de kolde og jeg er absolut bedst i varme farver. Men man skal vel gøre en undtagelse engang imellem :-)


I forhold til hvor meget Sanne Fjalland er begyndt at fylde i min strikkeverden, er det sjovt at tænke på, at jeg ikke anede hvem hun var for godt 1 år siden. Nu skal jeg love for, at jeg er blevet forelsket i hendes stilrene og smukke designs - jeg har bl.a. købt ind til en Eyelet Cardigan og en Kelim. Det første jeg strikkede af hende var Abelone, et design hun på det tidspunkt havde udviklet til Garnudsalg.


Det er blevet en yndlingstrøje og jeg kunne sagtens finde på, at strikke den igen. Dejlig tv-strik, men undervurdér ikke det fine eyelet-mønster, jeg måtte strikke 22 cm om hmprrr ;-)

Som sædvanlig tusind tak for kommentarer og mails. Det begynder at tynde ud i blog-folket, men det er nu engang skønt at se lidt større billeder og få lidt mere baggrund med end på Instagram, så indtil videre sker der stadig lidt her :-)

Faktaboks
Design: Sanne Fjalland: Eyelet
Garn: Sanne Fjalland, 100% ren uld fra Henrichsens Uldspinderi
Garn fra lager: Det har lagret siden Saltum Uldfestival ;-)
Anvendt: 256 g
Farve: Rosa på grå, 206s
Købt hos: Sanne Fjalland
Pinde: 2,5 og 3,5
Str. S
Ny teknik: Nej
Bemærkninger: Perfekt gennemarbejdet opskrift, super lækker at sidde med

16 kommentarer:

  1. hej Lene,
    hvor er den flot ! Den ryger direkte ind på min to-do-liste :-)

    Fortsat god bedring !

    Angelika

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan jeg godt forstå Angelika - du kan glæde dig ☺

      Slet
  2. Åh, så lekker den er!
    Aldeles nydelig farge også. Nå fikk jeg lyst til å strikke med farget grå ull :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan jeg godt forstå 😊 det giver farverne et spil og en dybde, når der bliver farvet på det grå ☺

      Slet
  3. Den er bare så smuk, så smuk. Og farven er perfekt til dig . Håber det går fremad med helbredet.

    SvarSlet
  4. Lekker! Eyeletdetaljen gjør den til noe mer enn en enkel genser, flott i sin eleganse.

    SvarSlet
  5. Den er så smuk med det fine eyelet mønster. Farven er så flot og dér fik du udvidet farveskala'en med en ikke turkis-blå ligende farve.😉
    Rigtig god bedring.

    SvarSlet
  6. Ja, bloggen er fin, ligesom din striktrøje.

    SvarSlet
  7. Den er da noget så elegant på dig! Men mega træls med lungebetændelse... god bedring!
    Jeg kan heller ikke slippe bloggen. Postkortsom IG er fint, men jeg savner uddybelse og historier... Min blog fungerer som opslagsbog og rejsedagbog og... Håber da, at blogland fortsat fungerer selv om der er færre på...

    SvarSlet
  8. nöj, hvor er den bare MUMS! helt igennem lækker, og farven synes jeg klæder dig rigtig godt. håber ud snart er frisk igen.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  9. Super smuk, den kunne godt komme på min liste. Ja jeg kæmper også med næb og klør for min blog, men Instagram er og bliver det hurtige valg ofte.

    SvarSlet
  10. Den er så fin - og jeg må da prøve både garn og Sanne Fjalland-design. :-)

    SvarSlet
  11. Wunderschön - nydelig. Jeg liker :-))
    Herlig stilig var genser. Passer perfekt deg.
    Garnet ser ut veldig godt. Dessverre jeg kan ikke få. Så vakre oppskrifter til Sanne Fjalland.
    Jeg håper Blogglandia blir, det er så flott å kommunisere og det gir mange inspirasjoner og
    bloggvenner. Takk for dine fantastiske oppføringer kjære Lene.
    Ha god kveld. Klem fra Viola

    SvarSlet
  12. Aldeles vidunderlig flot. Nå fristet du meg virkelig og vips så hadde jeg bestilt
    et strikkekit ! Noe må man unne seg . Ha en flott førjulstid og slutt ikke med bloggen !

    SvarSlet
  13. Og der var den jo! Hvor er den smuk. Den grårosa farve klæder dig elllers virkelig godt. Eyelet er en meget flot og feminin model til dig.
    Og ja, der er rigeligt med Instagram billeder i den verden, så vi trænger til noget med tekst ved.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.