21. september 2017

Porte

Så er den første model i fordybelsesudfordringen med Vibeke færdig. Måske på tide, når vi nu tæller den 21.sep men jeg har strikket på andre ting også. Det er Annette Danielsens Porte og jeg tror, jeg har lavet endnu en yndlingstrøje (hvor mange kan man ha?) ;-)


Den har været underholdende at strikke, man skal hele tiden lige strikke "en port" mere :-) Ryggen er strikket 2 gange, den første var for tæt i strukturen og jeg endte helt oppe på en pind 5, for at få strikkefastheden til at passe.


Som det fremgår er ærmerne blevet lidt lange, men det var helt kalkuleret - jeg elsker at kunne trække trøjeærmerne ned over fingrene på en kold efterårsdag. Hvis du ikke ønsker dem så lange, skal du nok korte lidt af de 42 cm, der foreslåes i opskriften - ærmerne er tilsatte og det hele trækkes lidt i vask.


Jeg er simpelthen vild med den og det gælder både pasform, farve og blødhed. Dog kan jeg hurtigt blive træt af trøjer, der er strikket med 2 tråde - de bliver ofte for varme at have på indendørs med centralvarme!


Mit Discovery æbletræ har så flotte æbler i år, efter at jeg beskar det til plukkehøjde i juli måned. Yep, du læser rigtigt - juli måned - den nye haveteori er, at det kan ske året rundt. Aldrig har æblerne været så store og flotte, dem du ser her er faktisk de mindste ;-)

Og så lige et billede af brudepar og af mig i min nye kjole på vej til bryllup. Det var en fuldstændig fantastisk dag, hvor alt, selv vejret, viste sig fra sin bedste side :-)




Det var svært for fotografen, at få billeder af hele den lille familie, men det lykkedes tilsidst :-)


Og faster kom selvfølgelig helt fra Oregon :-) Her sidder vi og småsladrer inde under parasollen på Mortens Kro i Aalborg, hvor hele festivitassen foregik :-)


Tak for kommentarer og mails. Nu til faktaboksen :-)

Faktaboks
Design: Annette Danielsen: Porte fra Masker fra Marrakech
Garn: Isager Tweed, 70% uld, 30% mohair. Blackhill Silk Mohair, 70% mohair, 30% silke
Fra lager: Yep - hevet op fra kistens bund
Anvendt: Strikket med 2 tråde - 250 g tweed og 100 g mohair
Farve: Tweed - Turkis, farve 2724
Købt hos: Isager Tversted og Garnudsalg
Pinde: 5
Str: S
Ny teknik: Nej
Bemærkninger: Den er et kæmpe hit og jeg er super glad for den. Så skøn at strikke :-)

22 kommentarer:

  1. Spændende og skønne "porte". AD kan noget ganske særligt :-)
    Skønt billede af brudeparret.
    Meget smuk kjole du har på.

    SvarSlet
  2. Ååårrrhhh... den er FLOT😍 Fluffylækker! (Jeg er ikke gode venner med to tråde.. svært at få begge med hele tiden!)
    Spændende struktur i mønstret... Ihh jeg glæder mig til mit eksemplar af bogen kommer med posten!!!
    Jeg glæder mig over at brylluppet blev en rigtig stjernestund❤️ Dejlige billeder😃

    SvarSlet
  3. Iiihhhhh stort tillykke med brylluppet - du havde så sandelig ret, det er virkelig en stor dag og vi er stadigvæk lidt flyvende (;o)

    SvarSlet
  4. slurp, så lækker den er!

    og wow, sikke bryllupsbilleder, hvor er du bare en smuk kvinde Lene!

    kh.fra Island
    Frida
    ps. jeg har haft travlt, men der er faktisk ting der er færdige og bare liiige skal finde vej til bloggen, jeg satser på at få det gjort i weekenden

    SvarSlet
  5. Skøn vamset trøje kan man ikke få for mange af.
    Flot brudepar. Herligt med sejrs armen i vejret.😊
    Smuk, smuk kjole du har på.

    SvarSlet
  6. Tillykke :-)
    Vidunderlige oplevelser, herunder bryllupsfester, går heldigvis aldrig af mode :-)
    Sikke et yndigt brudepar - har du ikke et billede med både brudepar, brudepiger og brudesjal, det kunne være fint at se :-)
    Hilsen Sanne

    SvarSlet
  7. Helt utrolig nydelige sweater - og i en perfekt farve til dig. Du er så smuk, Lene!!! Nydelige billeder fra bryllupet - den frisyre er helt vild flot!!! Du er en sådan flot inspiration her på nettet!!! Glæder mig også til det der billede med bryllupssjal og brudepiger i dine kjoler... Goood weekend!!

    SvarSlet
  8. Porte ser skøn ud, den har jeg slet ikke bemærket. Jeg er ved at strikke Lamper fra samme bog.
    Også til kjolerne - en smuk brudekjole og du bærer også selv en utrolig smuk kjole. Tillykke med brudeparret.

    SvarSlet
  9. Den ligner en dejlig bloed vams som man lige flytter ind i. Og saa er det jo din farve.
    Hold op hvor er du elegant. Flot flot kjole og sikke en frisyre. Waouw. Det tog da lang tid at faa det sat, eller??
    Familiebilledet oser af lykke. Skoent. Sjalet var da lige i oejet. Og pigerne.... jeg smelter. Glemmer hemt at sige tillykke med titlen svigermor. Nu er det jo officielt.
    Knus til Diva
    Knus herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. Det tog såmænd ikke meget mere end en time, men hun er også en meget erfaren frisør 😊 har givet din hilsen videre, men hører kun snorken fra kurven 😆

      Slet
  10. Man kan ikke få for mange favorittgensere :-) Den du har strikket nå er virkelig lekker!
    Gratulerer med brudeparet. Bruden ble nydelig med det sjalet :-)

    SvarSlet
  11. hej Lene,
    tillykke med brudeparret. Det er smukke billeder :-)
    Din sweater er lige i øjet ! Jeg må ha´ kigget nærmere på bogen.

    strikkeglade hilsner
    Angelika

    SvarSlet
  12. Hei fra Norge. Det var en lekker genser! Og et nydelig brudepar med knusesøte brudepiker.

    SvarSlet
  13. Dejligt at se den trøje strikket op, jeg har også haft kik på den.
    Dejlige billeder fra brylluppet af en smuk familie.

    SvarSlet
  14. Så smukke billeder af brudeparret og hele familien - og hvor er de fint afstemte i farverne. Så fine pigerne er i dine kjoler, og hvor er det en smuk kjole du har på - så fin med perler i håret, og i stråler om kap allesammen.
    Porte er helt suveræn. Så flot et mønster - og den klæder dig forrygende, kan godt forstå den bliver en yndlingstrøje 👍🙂

    SvarSlet
  15. Kjære Lene, det er fargen din denne blåen, så fantastiske bildene. Deilig trøje med herlig mønster. Tusen takk for bilder fra brullupp... nydelig og sød... Gratulere med brudeparet.
    Du har gjort alt perfekt... super brude sjal og super søte kjoler. Så fint å se. Takk...
    og naturlig, jeg sier veldig vakker er frisyren din :-)))
    Klem fra Viola God helg deg og dine.

    SvarSlet
  16. Så skønne billeder af dig og familien. Porte ser helt forrygende ud, og garnkvaliteten kender jeg, så det er vist bare om at komme i gang. Du ser forrygende ud både i bryllupskjole med opsat hår, og i din nye yndlingssweater.

    SvarSlet
  17. Flott genser og en fantastisk farge. Lekkert!!

    SvarSlet
  18. Lekkert strikk og nydelig brudepar med skjønne små jenter.
    Og du er jo nydelig som vanlig i midnattsblå blondekjole, sukk og stønn !

    SvarSlet
  19. Stort tillykke med brudeparret. Hvor ser de bare glade ud. Skønne unger i skønne kjoler. Og din kjole var da også fantastisk :-) Det er Porte også. Skøn model i skøn farve.

    SvarSlet
  20. Dejlige billeder at brudepar, pigerne og dig med Torben. I ser skønne ud alle sammen. Din kjole er helt fantastisk.

    Dejlig AD- trøje. Hvor mange ynglingstrøjer kan man have - uha man tror jeg 🤓

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.