5. juli 2013

Så kom den endelig

...... den forjættede ferie. Helt ny og ubrugt ligger den foran mig og lokker med særlige oplevelser. Jeg glæder mig til at gå ud i det danske sommerland og suge til mig. Indtil videre er jeg ikke nået længere end til terrassen, hvor den sarte duft fra alle mine Astrid Lindgren roser breder sig. Jeg har 12, der står samlet og det er et smukt syn i øjeblikket med de mange knopper.



Uglekjolen har været færdig i en uges tid. Et skønt, skønt strikketøj med et par tråde at hæfte tilsidst - ellers ingen montering.


Den har virkelig været en fornøjelse at strikke fra start til slut og Lillefrø virker som om, hun er glad for den. Jeg har undladt at montere "øjne" på uglerne, for dem skulle hun nok få pillet af i en ruf med sin vanlige ingeniør-agtige grundighed og så ville de allesammen ende i hendes mave ;-)


Stå selv og gå op til 7 skridt - dét kan Lillefrø og så er hun begyndt at interessere sig for garn og det fine tilbehør fra Succaplokki som jeg fik i fødselsdagsgave af strikkesøstrene. Det gør jo ikke noget at forsøge sig med lidt mild, men bestemt påvirkning ;-)


Kjolen er lukket i nakken med en lille trense og den fineste lille ælling. Jeg skal helt sikkert strikke flere uglekjoler - også en i originalgarnet. Her er den strikket op i Lerke, men se ellers faktaboksen.

Jeg er også blevet færdig med årets absolut kedeligste strikprojekt - men det hører du meget mere om i næste indlæg. Projekt på projekt bliver nu hevet op af kurvene, for at blive til færdige striksager (hører du det, Lin? ;-)) - jeg kan slet ikke stoppe pindene, men er fuldstændig besat ;-)

Servicemeddelelse specielt til Ann: Jeg skal lige have konfirmeret med alle strikkesøstrene, men regner med, at vi tager til Fanø om lørdagen. Jeg ville blive rigtig glad, hvis vi kunne arrangere et møde :-)

Ha´ en rigtig dejlig sommeraften derude :-)

FaktaBoks
Design: Design.Club.dk: Else Schellerup: Uglekjole
Garn: Lerke fra Dalegarn, 52% merino, 48% bomuld
Fra lager: Arv fra Irene, ligesom opskrift og ællingeknap. Jeg er sikker på, hun selv nåede at strikke uglekjolen, hun har i hvert fald skrevet rettelser ind i opskriften.
Anvendt: ca. 200 g
Farve: Turkisgrøn
Købt hos: Som nævnt: Arv fra Irene
Pinde: 3
Str: 1-1,5 år
Ny teknik: Ingen
Bemærkninger: Det er en skøn og velskrevet opskrift og det har været så stor en nydelse at strikke den, at jeg drømmer om rigtig mange Uglekjoler



32 kommentarer:

  1. Sikke en smuk rose ! Man fornemmer næsten duften :-)
    Lillefrø er rigtig nuttet i sin fine uglekjole.
    Nyd ferien !

    SvarSlet
  2. Misundelsen er stor her over de flotte sunde roser du fremviser....virkelig flotte.

    Lillefrø klæder uglekjolen godt eller er det uglekjolen der klæder hende, de er ihvertilfælde rigtig gode sammen, dejligt at hun nu kan komme lidt rundt i verden ....7 skridt flot
    Håber du og familien får en rigtig god /afslappende og
    velfortjent ferie

    Kh Jane

    SvarSlet
  3. Det er så dejligt at have dig tilbage - altid giver du fin inspiration. Hun er nu lækker, hende lillefrø.

    SvarSlet
  4. Hvor er hun altså bare skøn den lille lillefrø.... og kjolen er da bare så sød og lækker.... :-)

    og skønt du er igang igen med dit strik :-)

    God ferie jeg venter lige en uges tid endnu inden jeg skal på ferie....

    SvarSlet
  5. Vildt smukke roser og vildt sød pige med vildt sød kjole! Rigtig god ferie!

    SvarSlet
  6. Har Lillefrø blitt såååå stor?
    Uglekjolen er søt til henne. Og det er fint at Irene har en finger med i spillet her.......
    Godt å høre at du finner frem alle dine strikketøy igjen......det er nok mye å ta tak i.
    Jeg drømmer om feie i Danmark..men det skjer ikke før i september....da min mann og jeg skali bryllup.
    Fanø, er det strikkefestivaler allerede i sommer?
    God weekend, Lene.

    SvarSlet
  7. Så nydelig denne kjolen ble. Rett og slett vakker.
    Klem

    SvarSlet
  8. En rigtig sød kjole.
    Åh, det er dejligt med en ubrugt ferie:)

    SvarSlet
  9. Smukke roser - har den også ;0)
    Lillefrø er så fin i den kjole - ligner hun dig den lille søde - det var min første tanke da jeg så billedet af hende :)

    Rigtig god ferie

    SvarSlet
  10. Jamen, hvor klær de to da bare hinanden. Rigtig god ferie.

    SvarSlet
  11. Åh Lene - Hvor er hun bare skøn - helt vidunderlig i Farmors Fine Uglekjole!!!!

    Jeg sad med samme følelse da jeg kom hjem i går, og så at stå op til sådan en blå himmel på den første dag i ferien - det er da bare så skønt!

    SvarSlet
  12. Lillefrø er skøn i sin uglekjole.
    Smukke roser du har i din have.
    Et forsinket tillykke med din runde dag får du lige med på vejen.

    SvarSlet
  13. Hej
    Dejligt med alle de strikke procekter der kommer fra dine pinde for tiden, du har sikket også et par masker at indhente for den tid du læste til eksamen.
    Den lille kjole er super fun, er vild med den farve den har fået. Og sikke en sød lille pige hun er ig fin ser hun ud i din kjole.
    God lørdag til dig.

    SvarSlet
  14. Nå sådan ser Astrid Lindgren rosen ud....hvor er den også skøn.
    Uglekjolen er rigtig sød og modellen i den er da den sødeste lille "frø". :o)
    Mange hilsener
    Ingrid
    ...og rigtig god ferie

    SvarSlet
  15. Hvor er det en skøn skøn kjole til Lillefrø,god plan at undlade knapper,måske kunne der broderes øjne på ??,så smuk en tanke at Irene har været med på sidelinien,jeg er ikke i tvivl om at det ville have glædet hende ,kendte hende ikke,men hendes blog er en favorit,som jævnligt bliver snust igennem ,og en rundtur på de blogge hos dem som kendte hende efterlader samme dejlige indtryk :))

    SvarSlet
  16. Sikke da en fantastisk måde at bruge Irenes arv på :-) Kjolen er bare super sød og lillefrøen er da for dejlig :-)

    SvarSlet
  17. En smuk rose der ovenikoebet dufter, det er en sjaelden ting nu om dage. Det navn er skrevet bag oeret hvis jeg nu en dag er saa heldig at kunne overtale helten til ogsaa at fylde bilen med roser hihi. Som min svigerinde sagde en dag " kvinde faar hvad kvinde vil!" Jeg har ikke klaret helt at lure hende fidusen af, men for hende fungerer det fantastisk, saa det maa jo kunne lade sig goere hihi.
    At lille-froe er blevet saa stor..... ( det gaar simpelthen for staerkt). Laeste hos en af strikkesoestrene at hun baerer det samme fantastiske navn som min den store ( hende vi kalder Bønne).Paa oldnordisk skulle det betyde " vaern, beskyttelse".
    Og saa goer det altsaa et eller andet ved mig at det er Irenes opskrift og garn (+knap):-)
    Jeg synes det er saa skoent og totalt herligt at hun ligesom bliver " holdt i live" i blogverdenen ved saadan et lille ord og minde hist og pist.
    Men nu ser det ud til at kunne blive farligt farmor hihi, for lille-froe ser ud til at nyyyyyyyyde at lege model.
    Naa saa det er dig der holder paa frk Selvdisciplin....... saa tror da pokker at UFO'erne hober sig op hos mig hihi. Okay, du maa godt laane hende, men det er kun fordi det er dig hihi.
    Rigtig rigtig rigtig god ferie og nyd Dk naar det er dejligst.
    Knus

    SvarSlet
  18. Ps. Dyrlaegen ligner desvaerre mere Glistrup end George Clooney haha.

    SvarSlet
  19. Sikken en fantastisk kjole til din lillefrø:-) Rigtig god ferie, og jeg glæder mig til at se alle dine færdige projekter. Jeg håber det inspirerer mig til også at færdiggøre, og ikke kun opstarte:-)

    SvarSlet
  20. Jeg bliver helt misundelige over de flotte roser. Jeg er lige kommet hjem til mine efter en uge i Tind, og de har utøj, så nu må jeg til at behandle dem.
    Måske skulle jeg også have en uglekjole på pindene, den ser i hvert fald sød ud på lillepigen.Tænk, at hun kan gå? jamen gik det lige så stærkt da vi selv havde børn.....?

    SvarSlet
  21. Rigtig fin kjole. Den klæder hende rigtig godt.
    Skønt med ferie. Har selv lige været afsted i en uge og har stadig tre uger til gode. De starter først i midten af august.
    Måske vi støder på hinanden på Fanø, skal være der alle dage.

    SvarSlet
  22. Dejligt med en række af ubrugte dage foran en. Og så er sommeren oveni købet kommet. Håber du får en rigtig god ferie.
    Uglekjolen er ualmindelig klædelig til Lillefrø. Og den er til at vokse i, kan jeg se.

    SvarSlet
  23. Skøn kjole, den er bare så sød til hende. Og måske kommer der en superstrikker ud af hende, hun bliver jo godt lært op.
    Og rigtig god ferie til dig, har lige en uge mere inden min starter.

    SvarSlet
  24. Dejligt med roser som dufter. Hvor er hun blevet stor. Du har forvaltet din arv på en smuk måde.

    SvarSlet
  25. Hej Lene. Jeg tror sørme Lillefrø ligner sin farmor !
    hvor er hun bare fin i sin nye kjole :o) og godt du kan starte tidligt med at videregive din interesse for strik til hende ;o) Uglekjolen er bare perfekt. Strikkefåret (Aslaug) skriver noget om sikkerhedsøjne til tøjdyr på hendes seneste blogindlæg. Måske noget du kunne bruge der ?
    Godt at høre du er ovre den dumme lungebetændelse - og at der nu er dømt ferie og strikketøj :o)
    Dine roser er smukke. Kommer du i nærheden af Hals giver jeg en kop kaffe :o)

    SvarSlet
  26. Hold da op hvor er hun blevet stor, jeg synes eller lige hun var lille, det er utroligt så stærkt det går.
    Kjolen er fin og passer hende perfekt. Den må jeg vist også lave på et tidspunkt.
    Rigtig god ferie. Du har fortjent det.

    SvarSlet
  27. Skøn uglekjole! jeg lavede den i duo og den er fantastisk. jeg synes egentlig den er finest uden øjne. diskret, men fint mønster. øjnene er lige som en for kraftig markering.... i mine øjne :-)

    SvarSlet
  28. I øvrigt har jeg opdateret min blog, hvis du stadig ikke kan kommentere, vil du så ikke maile mig via kontakt øverst oppe på siden. så må jeg se om jeg kan løse det.

    Tak

    SvarSlet
  29. Hej,

    Fantastisk ugle kjole, hvor finder jeg opskriften? Kan ikke finde den nogle steder:(

    Hilsen Mie

    SvarSlet
  30. Innom for å hilse på og se dine flotte kreasjoner:) Lillefrø har sannelig blitt stor, og såå søt!! Lekker kjole i riktig farge;)
    Jeg er ikke så ofte her inne lenger; litt lei, men du skal se jeg kommer igjen;)
    Nyt sommeren videre, jeg venter på den ennå..:)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.