17. juli 2012

Lady Love

Her venter vi stadig :-) Og medens vi venter, er strikkepindene blevet rørt - måske lidt mere end godt er, for mine strikkemuskler er lidt ude af form. Jeg kan godt mærke, at jeg ikke har strikket meget i lang tid.


Lady Love er tænkt som en del af barselsgaven til min svigerdatter, for man trænger til nyt tøj, når man har været gravid i 9 mdr. Måske ikke ligefrem det mest geniale stykke ammetøj sådan set i eftertankens klare lys, men brugt som tunika sammen med leggings eller bukser går det nok. Ellers må den hænge til pynt og vente. Jeg tror, hun vil synes den er værd at vente på :-)


Den har kostet mig en del kvaler. Den er strikket i Karen Noes Rustik (ligesom min Julie-kjole) og det færdige produkt bliver helt fantastisk lækkert - men garnet splitter ganske forfærdeligt, så det er ikke ligefrem sjovt at strikke med. Jeg måtte ty til reparation af et par masker, hvor jeg kun havde fået fat i den tynde silketråd - hvis jeg ikke havde set det inden vask, tror jeg der kunne være blevet et par gevaldige huller.


Da den var helt færdigmonteret opdagede jeg, at jeg havde lavet en af banerne for bred, men heldigvis var det lige midt i siden, så jeg kunne sy den ind med en fin søm på symaskinen. Jeg synes, kjolen er "godt tænkt" og den har fine detaljer, f.eks er det rigtig fint, at der kun er "bobler" på selve nederdelen. Karen Noes design skiller sig ofte ud på den gode måde og så elsker jeg, at hun "dyrker" garner med flotte, klare farver :-)

Derudover er jeg blevet færdig med et par små uldne sokker til Lillefrø, for alt tyder jo på, at der stadig vil blive brug for uld - tror faktisk, det er derfor Lillefrø ikke er kommet endnu, hvorfor dog komme ud i sådan et møgvejr ;-) Jeg er over halvvejs færdig med det uldne barnevognstæppe Gullfoss (som jeg heller ikke troede, der ville være behov for i juli måned) - det bliver rigtig, rigtig fint, men er lidt langsommeligt at strikke.   Mere om det i næste indlæg.

Ha´ en rigtig god dag derude. Håber I får en del sol :-)


Faktaboks
Design: Karen Noe: Lady Love
Garn: Rustik naturgarn, 58% Bourettesilke og 42% merceriseret bomuld
Garn fra lager: Joh
Anvendt: 312 g
Farve: Rød nr. 10 og Blåbær nr. 26
Købt hos: Købt af Karen Noe på Fanøfestivallen
Pinde: 3,5
Str.Small
Ny teknik: Nej.
Bemærkninger: Den er ikke for begyndere - selvom det er en velskrevet opskrift, er der et par steder, hvor det kræver erfaring at vide, hvordan man kommer videre. Garnet er som sagt træls at strikke med, men det bliver fuldstændig opvejet af det færdige produkt, der bare bliver aldeles superlækkert. Min Juliekjole holder sig helt fantastisk i brug og er så lækker at have på.
Den er strikket fra på langs fra side til side, man begynder under det ene ærme. Vendestrikpinde i nederdelen giver den lidt ballonagtige facon
Løbelængde: 100g = 390 m
Forbrug i løbende m (anvendt*m/g): 1216,80 m
Forbrug i løbende m ialt i år:  8831, 3 m.
Anvendt garn i år: 3 kg og 632 g


29 kommentarer:

  1. Å du og du, så lekker...et kunstverk!! Heldige svigerdatter; dette blir virkelig et favorittplagg!!
    Du finner de vakreste mønster, og du er tålmodig nok til å gjennomføre dem også, du imponerer og inspirerer;)
    Her lar også sommeren vente på seg, men ikke noe å gjøre med det, vi får nyte dagene allikevel;)
    Klem;)

    SvarSlet
  2. Yndig kjole - den skal hun nok blive glad for. Det var da helt utroligt -det barn vil da slet ikke ud i kulden:-)

    SvarSlet
  3. nöj, hvor flot en kjole! den kan hun da kun blive glad for, og sikke en dejlig svigermor der gider strikke noget sådan til sin svigerdatter.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  4. Jeg strikker også i Rustik, og man skal godt nok være vågen, ellers er der for mange ½ masker - og det er ikke godt, men garnet er så flot og lækkert at jeg lever med det.
    Smuk kjole til svigerdatteren, jeg er sikker på at hun vil elske at klæde sig smartflot efter graviditetstøjet er lagt væk.

    SvarSlet
  5. Du er såå flink, har fulgt bloggen din lenge og den gir meg så mye inspirasjon :-D

    SvarSlet
  6. Helt fantastisk smuk er den, hvor må det være skønt at have en svigermor som dig;-) Sikken en dejlig gave at få.

    SvarSlet
  7. Ih hvor er den bare flot, hun er så heldig med sådan en svigermor.
    Ærgeligt at den drillede, men godt at du gennemskuede det.
    Garn der splitter er så træls, det var godt du opdagede det inden der gik hul i kjolen.
    Jeg kan godt forstå hvis lillefrø venter på lidt varmere vejr.

    SvarSlet
  8. Ja, det er virkelig et kunstværk. Ikke en kjole man ser hver dag. Så heldig en svigerdatter du har med så dejlig og betænksom en svigermor. Når man har født er det nemlig ikke graviditetstøjet man har lyst til at tage på.

    ...og hun skal vel ikke amme hele tiden?! ;-)

    SvarSlet
  9. Din svigerdatter kan sagtens. Tænk at have en svigermor der sådan tænker på én. Så må den lille bebs snart gerne komme ud. :-)

    SvarSlet
  10. Den er bare fin den kjole,
    hun er et heldigt asen ;))

    Yt

    SvarSlet
  11. Så heldig svigerdatteren er det er virkelig en flot model, jeg har også haft mine problemer med Karen Noe's garn man skal virkelig være opmærksom for det færdig resultat er ikke super med huller i strikket.

    Lillefrø kommer når solen skinner ;-))

    Kh Jane

    SvarSlet
  12. sikken en masse lækre ting du har fået lavet, synes også der er kommet en masse nye billeder som jeg ikke har set før :-)

    men flotte er dine ting jo som altid men dine pinde må da have haft travlt på det sidste :-)

    SvarSlet
  13. Sikke en smuk barselsgave!

    SvarSlet
  14. Den model har jeg simpelthen aldrig set. Mon den er designet til rustik-garnet? For det er altså vanskeligt at strikke med, men lækkert.
    Kjolen er meget flot og den model må vi have strikket op i butikken.
    Dejligt at du også tænker på noget til moderen.

    SvarSlet
  15. Den må svigerdatteren blive rigtig glad for. Det er dejlige farver, og fin facon. Der er vist et ordsprog "Alt godt kommer til den som venter" det gælder i hvert fald, når man venter på børnebørn.

    SvarSlet
  16. Det er en smuk barselsgave.

    SvarSlet
  17. Fin kjole og lækre detaljer og nogle dejlige farver. Den kan sigerdatteren da kun blive glad for. Det der med at garnet deler sig det er godt nok træls særlig ved så stort et arbejde men heldigvis fik du løst problemet.

    SvarSlet
  18. Sikke da en smuk kjole, i mit næste liv vil jeg ønske mig en svigermor, der vil strikke smukke kjoler til mig

    SvarSlet
  19. Hvor er det en smuk kjole, og en smuk tanke at man lige står og mangler en ny kjole når man er blevet mor til en lillefrø:-)

    SvarSlet
  20. Den skal hun nok blive rigtig glad for. Og mon ikke den også nok skal blive brugt under barselen. Heldigvis er det jo ikke hele tiden en lille skal ligge ved babs (det håber jeg i hvert fald ikke for hende). ;)

    SvarSlet
  21. Sikke nogle skønne farver du har valgt - heldig svigerdatter! Jeg har også det mønster liggende til engang - snart. Rustik Natur er et skønt garn, men det er rigtigt, det dér med at det splitter - det hjælper at sætte tempoet lidt ned:-))

    SvarSlet
  22. Jeg er helt vild med den model og har ventet spændt på at se den her og wauw, hvor er den altså bare flot, Lene!!! Din svigerdatter bliver da lykkelig for den smukke kjole (amme-egnet eller ej).

    Mon du skal strikke en til dig selv også?

    SvarSlet
  23. Det er godt nok en flot model, den har jeg ikke set før. Og vil nemlig være smart til gamacher.
    Skønne farver.

    SvarSlet
  24. Hvor er din Lady Love flot - superskøn farve, jeg tror din svigerdatter bliver superglad for den - lige noget efter den lange ventetid i stort tøj. Håber snart der kommer familieforøgelse:-) KH Emmy

    SvarSlet
  25. Et igjen imponerende stykke arbeid fra dine pinner. Rett og slett helt utrolig lekker, likte spesielt godt detaljene med boblene i de blå stripene. Kan nok tenke meg at din svigerdatter synes den er vel verdt å vente på ja. :)

    Så får vi håpe at Lillefrø har planer om å komme ut om ikke så lenge, men at han/ hun kommer til å trenge ullsokker tviler jeg ikke på. Vi har akkurat "rømt" fra Danmark. Vi fant ut at vi like så godt kunne ha "møkkavær" hjemme som borte.

    SvarSlet
  26. Den er meget smuk. Stort arbejde du laver.

    SvarSlet
  27. Hvor er den bare blevet flot!!!

    SvarSlet
  28. Hvor er den skøn i dejligt klare farver. Og vvor er det betænktsomt af dig at strikke nyt tøj til den nybagte mor!!

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.