1. december 2012

God timing

.... må det siges at være. Min nye, varme hættetrøje blev klar til mødet med Kong Frost :-) Den trofaste læser vil vide, at jeg har strikket den 2 gange før i forskellige udgaver, der kan ses her og her. Denne gang syntes jeg, den trængte til lidt pynt, så jeg har tilføjet kvast og lidt simpelt broderi,


Det er en simpel og meget anvendelig model som jeg bruger rigtigt meget på mine vandreture. Denne gang har jeg kun syet 1 knap i og den er lidt for lille - så næste gang min vej går forbi Birthe Sahl må jeg have en større knap.


Jeg syntes også lige broderiet skulle gentages et enkelt sted på forsiden og er ret tilfreds med resultatet. Det er detaljerne, der er prikken over i´et :-)


Hvis der er vind, er den lidt for kold at have på alene, på trods af at den er strikket i tyk Uld/alpaca, men det fandt jeg løsningen på sidste år. Jeg købte nemlig en tynd, men vindtæt frakke 3 numre for stor, for at jeg kunne have plads til tykke strikketrøjer under - hvem andre end en hardcore strikker kan finde på det? ;-)

Ha´ en rigtig dejlig weekend derude. Jeg kommer rundt og besøger jer i løbet af weekenden :-)


Faktaboks
Design: Drops - model 109 - 8
Garn: Drops Andes - 65% uld, 35% Alpaca
Garn fra lager: Nej
Anvendt: Ca. 900g
Farve: Lilla
Købt hos: Netgarn, Århus
Pinde: 8
Str.M
Ny teknik: Nej.
Bemærkninger: Originalen er strikket i Eskimo, der også er et rigtig dejligt garn, men jeg er faldet totalt for Andes, der er super vamset, blødt og lækkert. Strikkede en superlækker trøje i det til min svigerdatter sidste år og svor at jeg ville strikke i det igen ;-) Og så var der endda 25% rabat ;-)  Originalen har flere knapper, men som tidligere skrevet kan jeg godt lid, at der kun er knapper foroven.

30 kommentarer:

  1. Hvor er den blevet flot, og de små detaljer er bare med til at gøre den personlig.

    SvarSlet
  2. Den er superflot og fed detalje med broderierne. Hvordan får du din faktak til at stå sådan? Efter den nye grænseflade hos blogger kan jeg ikke få teksten til at stå i punkt opstilling eller hvad man nu kalder det.

    SvarSlet
  3. Den er superflot, og detaljerne er prikken over i'et.

    SvarSlet
  4. mums, den er blevet superlækker, den skal du helt sikkert få megen glæde og varme af.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  5. Uhmm, hvor er den lækker, jeg kan rigtig godt lide detaljen med broderiet

    SvarSlet
  6. Jakken er veldig fin og modellen ser ut til å være veldig bra. Denne fikk jeg lyst til å strikke. Takk for tips!!

    SvarSlet
  7. Lækker jakke og det med det vindtætte under, DET er bare godt.
    Jeg er ved at sy foer til vindtæt dunlærred til min Sylvia frakke.
    Mange hilsener
    Ingrid

    SvarSlet
  8. Skøn trøje.
    De små broderier gør bare noget.

    Yt

    SvarSlet
  9. Skøn trøje, den ser dejlig varm ud.

    SvarSlet
  10. Så flott den var, og med fine detaljar:) God helg.

    SvarSlet
  11. Skøn trøje. Husker lige den gode ide med større jakker. Det er lidt træls når jakken ikke kan lukkes de kolde dage :-)

    SvarSlet
  12. sikken en lækker trøjejakke, den er godt nok fed.. er ellers en der tit skimter drops igennem, men denne mindes jeg ikke at være faldet på.. Men tror det må blive en model til todo listen for den er da bare for lækker :-)

    SvarSlet
  13. Årrhhh hvor er den bare lækker lækker :) Sådan en vil jeg da også haaaa hihi.

    Rigtig god weekend
    Henriette

    SvarSlet
  14. Hvor er den lækker , kanon fint med de små sting du har dekoreret med.
    Garn med rabat - det kan vi li'. ;0))

    Dejlig weekend til dig og dine

    SvarSlet
  15. hej Lene
    Totalt sej trøje !
    Lige sådan en jeg også i den grad kunne falde for.
    tak for tippet om julemarked i Sæby. Nu må jeg lige se hvor langt jeg når ;o)
    hilsen Mona

    SvarSlet
  16. Skøn model!!! Jeg har også et eller andet med hættetrøjer....måske fordi de ofte har et dejligt casual udtryk?

    Skønne detaljer du tilføjede modellen; det er da helt utroligt hvad sådan et par sting kan gøre! Den ide må jeg hellere skrive mig bag øret (nok bedre at gøre det i en notesbog egentlig....!).

    SvarSlet
  17. Den ser lækker ud. Du er god!

    SvarSlet
  18. Åh - den kunne jeg godt lige bruge at sidde at varme mig i - dejlig personlig "vams"

    SvarSlet
  19. Ih den model er saa laekker. Jeg maa igang med den igen. Min strikkede jeg jo i et blandingsgarn, og den har ligget i skabet siden. Oev!
    Flot detalje og en god idé.

    SvarSlet
  20. Det er enkelte modeller som godt kan strikkes flere ganger. Denne er tydeligvis en av dem. Elsker små detaljer som blir nettopp prikken over i-en og gir plagget personlighet.

    Vindjakke med plass for strikkegensere, kun for hardcore strikkere? - Vel jeg har min dunjakke i en ekstra god størrelse med plass for ekstra tykke strikkegensere. Men så er det kanskje ikke vinden som er vår største utfordring men kuldegrader(akkurat nå -10) og snø. Så litt ekstra polstring kommer veldig godt med. :)

    SvarSlet
  21. Super lækker! Og rigtig fine detaljer. En rigtig skøn trøje.
    Jeg er vild med kvasten. Du er så god til detaljer og det ekstra pift!

    Ses snart.

    SvarSlet
  22. Hvor er den lækker. Sådan en varm sag kan man ikke undvære i de her dage.

    SvarSlet
  23. Trøjen vil sikkert varme dig godt i dag, og det kan der være brug for.
    Jeg synes ikke det sjovt at vi så tidligt har fået kulde og sne, selv om jeg dog ikke skal ud på vejene om morgenen.
    Du får vel nok meget færdigt, pindene må lyne i Ålborg.

    SvarSlet
  24. Hvor er den skøn. Og det er super smart med de enkle detaljer.

    SvarSlet
  25. Hvor er den skøn. Og det er super smart med de enkle detaljer.

    SvarSlet
  26. Hvor er det skøn, og jeg vild med dine broderier, det er bare lige prikken over i'et !

    Undskyld jeg ikke har fået kommenteret hos dig i et stykke tid.

    Knus
    Helle

    SvarSlet
  27. Nej hvor er den lækker og det er lige den helt rigtige årstid til sådan en vams. Broderierne er lige prikken over i'et.

    SvarSlet
  28. Kjempefin!...den kunne like gjerne vært strikket av meg..flott farge også:)

    SvarSlet
  29. Det er en rigtig skøn trøje. Jeg tror jeg vil prøve at strikke den. Mangler en god varm og lang trøje. Fine detaljer du har lavet. God ide der gør den mere personlig.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.