29. maj 2017

Kim Hargreaves: Silent

135 g meget delikate fibre er blevet transformeret til den enkle Kim Hargreaves model Silent fra hendes næst seneste bog Crush, der "kun" har 12 modeller i modsætning til de sædvanlige 21. Det forstår man godt, når hun også lige skulle nå at udgive Sway. Den må jeg også bare eje!! Hun må siges at være en meget produktiv designer, først som chefdesigner for Rowan og senere som selvstændig. Altid meget feminine, velsiddende og ikke mindst anvendelige modeller - man kan altid regne med godt design fra den kant :-) Måske grundet den stadigt stærke forbindelse til Rowan er modellerne altid designet i Rowan garn, men kan let oversættes til alle mulige andre mærker.


Som varskoet kommet rosa/lyserød til at fylde en del på bloggen herover det næste stykke tid - jeg er blevet helt vild med farven - eller rettere farverne for også her er der så mange toner og nuancer at arbejde med. En stærk turkis model er dog også blevet færdig her i de skønne Kr. Himmelfart dage, så helt rosa bliver det alligevel ikke ;-)


Silent er strikket i Sandnes Silk Mohair og det er faktisk første gang jeg overhovedet prøver det garn. Det var en særdeles god oplevelse og det kommer gerne på pindene igen. Silent er strikket skiftevis på en p 4,5 og p 9 - altså hver anden pind med henholdsvis 4,5 og 9 og det gør det udholdeligt at strikke med det tynde garn også på den store pind og så giver det en rigtig flot struktur.


Jeg har måttet konstatere at rosa er en vanskelig farve at fotografere, så der bliver kun et enkelt billede af den på - alle andre blev kasseret grundet helt forkert farvegengivelse. Her i en af de få stille stunder i Kr. Himmelfart, der ellers blev brugt til ændringer i klinikken, men også i hele vores have, hvor vi skal have lagt terrasserne og havegangene om



Jeg har nydt hvert minut af de vidunderlige solskinsdage, nået at stønne over varmen og jublet over den opfriskende regn - hvor er vi heldige at bo i et land med alle de variationer og kontraster i vejret :-) Jeg må rundt og se, om der er blevet produceret noget :-) Tusind tak for mails og kommentarer til Dahlia toppene :-)

Faktaboks
Design: Kim Hargreaves: Silent fra Crush
Garn: Sandnes Silk Mohair, 60% kid mohair, 15% uld, 25% silke
Garn fra lager: Ja - det har dog ikke lagret specielt længe, he he
Anvendt: 135 g - den er fnuglet og silkeblød at have på
Farve: Rosa
Købt hos: Skabagtig, Aalborg
Pinde: 4,5 og 9
Str. small
Ny teknik: Nej, men smart at skifte mellem 2 så radikalt forskellige pindestr
Bemærkninger: Utrolig let og skøn trøje til at tage over på en kølig sommeraften. Jeg sad ude og kikkede på en meget intenst lysende "stjerne", det viste sig nu at være en planet - nemlig jupiter ;-)



18 kommentarer:

  1. Nydelig rosafarge! Silk mohair er et av mine favorittgarn :-)
    Bruker vanligvis pinne 5,5 siden garnet er så fluffy.

    SvarSlet
  2. Lige i første blik tænkte jeg, at det så helt forkert ud med den farve til dig, men den er nu meget pæn til dig. Sjovt at mønsteret strikkes på så forskellige pinde, men godt ser den ud. Garn fra lageret er vel garn fra lageret uanset hvor længe det har ligget 😜

    SvarSlet
  3. Simpelthen så smuk . Og nu så jeg jo farven irl, og kan kun sige at den er super flot, må blive et hit !

    SvarSlet
  4. Hvor er den fin ! Både farve og mønster, og den klæder dig rigtig godt. Teknikken med de to forskellige pindestørrelser har været megt brugt i Tyskland i en periode. Det var et sjalsmønster, der hærgede i det tyske blogland. Prøv at søge på geschickt gestrickt på ravelry, vis du vil kigge på det :-)

    strikkeglade hilsner
    Angelika

    SvarSlet
  5. Hvor er det en smuk trøje. Jeg synes virkelig det er et smukt mønster og den passer dig helt perfekt. Det er en rigtig fin farve, du har valgt - meget sommerlig.

    SvarSlet
  6. Meget, meget feminin bluse. Farven klær' dig ligeså godt som blålige/turkise nuancer.

    SvarSlet
  7. Kære Lene. Sikke billeder og sikken en smuk sag. Jeg har tænkt meget på den, siden jeg så starten hos dig. Farven klæder sig så flot, og jeg forstår til fulde din hang til rosa lige nu:-) Selv jeg overvejer lidt..
    Glæder mig til at se alt det nye i have og klinik, så mon ikke snart jeg skal planlægge en tur til det Nordjyske. Jeg sender dig en mail inden længe.

    SvarSlet
  8. Skøn og smuk model - i en flot farve. Ganske interessant med de to forskellige pindestørrelser.

    SvarSlet
  9. slurp! hvor er den lækker! du er bare så god til det der med at lave ting til dig selv, det skal jeg til at öve mig på.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  10. Du må have meget store klædeskabe. Jeg synes di strikker meget og hurtigt. Det er et fint mønster men det må være besværligt at trække p 9. igemmen efter p. 4,5 Når jeg strikker til mig selv bruger jeg mindst 400 g.

    SvarSlet
  11. Meget fin struktur de to pindetykkelser giver i Silent. Smuk figur!

    SvarSlet
  12. Så smuk og sommer romantisk. Du ser fantastisk ud på bænken med hvide bukser og rosa bluse

    SvarSlet
  13. Virkelig smuk farve og bluse, og så vejer den ingenting jo. Det må være svært at huske at skifte pind, men sjov effekt det giver.

    SvarSlet
  14. Årh, så fik du også øjnene op for Sandnes silk mohair. Og sikke et godt match. Jeg har længe haft en fetish for Sandnes kvaliteter, og sikke en dejlig model du har valgt til garnet. Dejligt billede fra haven, det ser helt sommerligt ud. Hav en god pinse.

    SvarSlet
  15. Smuk, smuk. En meget fin trøje. Jeg strikker også meget af garn fra Sandnes, det holder I vask og kvaliteterne er i top. Den rosa farve er rigtig god til dig, men du svigter vel ikke de blå nuancer :-)

    SvarSlet
  16. Nej, hvor ser den dog også skøn ud (og det gør du også i den!).
    Er ret imponeret over, hvor lidt den vejer.

    SvarSlet
  17. Veldig fin genser du har strikket :)

    Jeg lager gjerne bryllupskort,
    og har lagt ut flere bryllupskort i bloggen min i dag.
    Ta gjerne en titt og se hva du syns :)

    Ha en fin dag!

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.