15. april 2016

Taljekort cardigan

Min Kim Hargreaves Captivate blev strikket på rekordtid og sådan går det ofte, når jeg beslutter mig for, at der er et eller andet strik, jeg skal have på til en bestemt lejlighed. Så kan det jo kun gå for langsomt.


Jeg var ikke vild med at strikke på den i begyndelsen, fordi der er omslag og sammenstrik af masker på alle pinde, men det endte med at der kom så meget flow, at jeg slet ikke lagde mærke til det. Jeg er fuldstændig vild med det færdige resultat. Jeg elsker kombinationen af kjole og taljekort cardigan og Captivate skal blandt andet bruges til min nye kjole.


Monteret med de fineste knapper - naturligvis fra Birthe Sahl :-) Jeg var lidt betænkelig ved om de blev for tunge, da Captivate mest vil blive brugt åbentstående, men de vejede ialt mindre end et sæt perlemorsknapper, så det var ikke noget problem. Heldigvis, for de er simpelthen så smukke :-)


Ellers bliver der knoklet på en poncho til min yngste svigerdatter og naturligvis april måneds sjal og sokker + et par bomuldsprojekter, det er vel forår ;-) En arbejdsom weekend venter forude, der er haveprojekter, der SKAL ordnes på trods af den lovede regn, men der bliver heldigvis også tid til hygge og strik hos Lilli i morgen.
Her et detaljebillede fra Captivate fyldt med angorahår fra min dejlige kat - hun er også meget vild med strik - godt at der findes fnugruller, dem bruger vi mange af her i huset ;-)


Ha en rigtig dejlig weekend derude - må I få masser af strikketid :-) Jeg glæder mig til at se Wilder :-)



Faktaboks
Design: Kim Hargreaves: Captivate - fra bogen North
Garn: Færøsk Junik, 100% uld (sig mig, er det helt udgået, eller?)
Garn fra lager: Lagret i hvert fald seks år, så det er en god årgang ;-)
Anvendt: 200 g
Farve: Marine med et tvist af lilla
Købt hos: Noda - færøerne (desværre eksisterer den ikke mere)
Pinde: 2,5 og 2,75
Str. Small
Ny teknik: Nej.
Bemærkninger: Jeg elsker korte cardigans i tynd uld. Intet er mere anvendeligt til kjole. Og så er det et lækkert overskueligt projekt

29 kommentarer:

  1. Bingo! Den er lige i skabet til både damen og dresset.
    Smukke knapper... Sahlholt kan noget der!
    Du bruger vel Ferraripindene for at nå alt det????
    Jeg har lige bestilt et sæt p 3,5. Jeg er SÅ spændt!

    SvarSlet
  2. Den er da superflot og helt perfekt til din fine kjole.

    SvarSlet
  3. Hvor er det en skøn kort cardigan. Farven er vist lige dig, du ser supergodt ud. Du har ret knapperne er smukke :-)

    SvarSlet
  4. Uh hvor er den flot din nye cardigan, og sammen med kjolen er det da forrygende. Jeg er helt forelsket i Kim Hargreaves designs. Må snrt kaste mig ud i noget og "Wilder" ser godt nok fristende ud.
    Dejligt med strikketid og det spirende forår. Vi ses meget snart.

    SvarSlet
  5. Rigtig flot til din nye kjole. Perfekt saet. Kan godt lide detaljen med kattehaar ( smil). Jeg har hundehaarsdetaljer haha. Ja din killing er jo ikke en killing mere. Er hun faerdigudvokset????
    Ogsaa rigtig god strikketid til dig og god week-end. Vi saetter naesen sydpaa ned til morfar. Knus herfra.

    SvarSlet
  6. Den var veakker til deg, som alltid.

    SvarSlet
  7. Veldig flott cardigan! Og den passer jo bare så bra sammen med kjolen :-)

    SvarSlet
  8. Den er så fin og passer rigtig godt til din kjole. Godt du har/havde vilje til et hurtigt projekt det nyder du godt af nu.

    SvarSlet
  9. Hvor er den blevet fin. Jeg kan bedst lide trøjer, der er lidt længere, men den ser virkelig fin ud sammen med kjolen. Det er nogle helt fantastiske knapper, jeg elsker det spil, der er i farverne :-)

    SvarSlet
  10. Helt vild lækker Lene. Og knapperne passer perfekt. Det er så dejligt når man finder spesielle knapper som bare gør hele jakken. Den passer dig perfekt, og din kjole er så smuk!!! God weekend :-)

    SvarSlet
  11. hej Lene,
    den er kanonflot og klæder dig perfekt :-) Knapperne er vældig søde !

    strikkeglade hilsner
    Angelika

    SvarSlet
  12. Wow hvor ser du brandgodt ud i dit nye outfit. Klæder dig mageløst godt. Rigtig fint mønster i cardiganen. Og knapperne er lige prikken over i'et.
    Her kender jeg godt det med kattehår. Har to Maine Coone - den lyshårede fælder vildt meget - der er altid store kattetotter rundt omkring. Og ofte på strikketøjet! Og i sengen. Og alle de steder, hvor de ikke burde være ;-)

    SvarSlet
  13. Ja, når man har sat sig noget i hoved så...
    Men jeg er selv faldet af, på det område.
    Den er meget flot og klæder dig så godt.
    Ud i haven med dig, det er ligeså givende.

    SvarSlet
  14. Rigtig sød cardigan - Kim Hargreaves er også blandt mine yndlings designere.
    Den klæder din fine nye kjole og dig superflot.

    SvarSlet
  15. Jeg er da vist ved at blive blind - det tøj havde du da vist på idag ? Jeg lagde mærke til hvor fint det passede sammen - men fik vist ikke kommenteret på det. Det gør jeg så nu. Superfint sæt. Og den cardigan er simpelthen helt perfekt . Knapperne er rigtig fine dertil, og virkede slet ikke tunge,

    SvarSlet
  16. Det er en flot cardigan
    Jeg er vild med knapperne! Hende Birthe Sahl kan altså noget magisk med knapper og andet tilbehør. Hav en god weekend.

    SvarSlet
  17. Den var nydelig, flott farge og knappene var jo bare et syn! God søndag!

    SvarSlet
  18. Super, super sød. Kan du ikke lige lave en til mig :-)
    Kim Hargreaves og Birthe Sahl - en perfekt kombination og den passer pefekt til din nye kjole.

    Altså hvis du også når strømper og et tørklæde i denne måned, så "tager jeg hatten af" for dig!!!!!!!!!!

    God søndag.

    SvarSlet
  19. Super jakke - deilig passform - fantastisk til kjolen... så veldig fint bildet.
    Søte hjerteknapper du har brukt, kjære Lene. Det er være opplagt helg :-))
    God søndag fortsatt. Ettermiddagen jeg går på kino med venninne. Gleder meg.
    Stor klem fra Viola

    SvarSlet
  20. Hvor er den bare blevet skøn! Passer perfekt til kjolen! Også skønne knapper :-)

    SvarSlet
  21. Den er bare vildt mega meget flot den cardigan og passer perfekt til kjolen.
    Vildt meget du når at strikke, glæder mig til at se månedens projekter også.
    Junik er det samme som Supersoft/blackhill, og hvad de nu ellers kalder dem, kært barn har mange navne.

    SvarSlet
  22. Hvor er den lækker! Helt perfekt til kjolen!

    SvarSlet
  23. Nu så jeg jo sættet i IRL i går - og du så bare så godt ud i både cardigan og kjole :-) super flot cardigan! Fint og enkelt mønster (som KH er så god til) og perfekte knapper.
    Og så fik jeg lige læst lidt på afhandlingen om strikkepinde - tak for den. Tror nu også jeg har brug for en Ferrari...:-)

    SvarSlet
  24. Hvor er den smuk ! Kjole og cardigan klæder,dig godt.

    SvarSlet
  25. Nydelig strikket jakke, og kjolen er også nydelig. Du kler blått (men det vet du sikkert). :)

    SvarSlet
  26. Hej Rikke - nej, det er ikke det garn jeg har brugt - det er mere svarende til den kvalitet, der hedder supersoft eller højlandsuld :-)

    SvarSlet
  27. Efter en uges ferie/arbejde er jeg langt bagud i blogland, og det prøver jeg at få rettet op på, mens Christian sover, for børnebørn skal der også være tid til.
    Det er meget fint billede af Lillefrø og mor med fine huer på, og din nye cardigan er meget sød og klædelig.
    Din gennemgang af strikkepinde passer til min opfattelse af diverse mærker. Dog synes jeg, at wiren på Signature er lidt for blød, når man bruger magic loop. Jeg har lavet om på min arbejdsgang, og det tager jo lidt tid at vænne sig til det. Men ellers er de uovertrufne.Bare der kommer en 3'er.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.