18. april 2014

Lady Love mini :-)

Så blev det påskeferie for mit vedkommende også og den startede godt ud med pasning af Lillefrø, der overnattede til i dag. Farmor må efter en noget urolig nat konstatere, at hun er for gammel til det natteroderi - tror der skal soves til middag, inden eftermiddagens løbetur ;-) Lady Love mini er klar - den var hurtig og sjov at strikke.



Det har været et skønt strikketøj, det var sjovt at lave den om til tumlingemodel. Jeg brugte ingen tid på udregninger, men sjussede mig lidt frem undervejs, nu havde jeg jo også lige strikket en voksenmodel og det drog jeg stor nytte af. Jeg lavede knap så brede vendestrik-paneler og dermed bliver der også flere "bobler". Lillefrø synes iøvrigt de er sjove at hive i. Ud af ca. 1000 billeder (ahh, måske en anelse overdrevet) lykkedes det mig at tage 2, der blev nogenlunde skarpe. Med et motiv, der flytter sig konstant, bliver det nærmest umuligt.


Jeg har hæklet små vingeærmer, da jeg syntes det blev lidt for meget med hele ærmer og bobler på sådan en lille kjole.


Lillefrø ville ikke have den af igen, så det betragter jeg klart som et succeskriterie :-)

Alpacatrøjen går rask fremad og så har jeg fundet endnu et par sommerprojekter frem - snart går starten til Karen Noes blomstertunika i flot sommerrød. Med det lidt kølige påskevejr tror jeg, der bliver plads til en del pinde - jeg har i hvert fald ikke så meget lyst til at gå i gang med såning eller udplantning af krydderurterne - sådan noget skal gøres på en varm og livgivende solskinsdag :-)

Tak for alle jeres søde kommentarer til Lady Love 2 :-)

PS: Og så må jeg vist til at passe på, at det hele ikke bliver lidt for nørdet med de samme kjoler til hele familien ;-)

Faktaboks:
Design: Karen Noe: Lady Love - her omregnet til tumlingestørrelse
Garn: Rustik naturgarn, 58% Bourettesilke og 42% merceriseret bomuld fra Karen Noe
Garn fra lager: Rester fra Lady Love 1
Anvendt: ca. 100 g ialt og der er stadig over 100 g tilbage af den røde! Det er ret meget garn Karen Noe foreslår i opskriften.
Farve: Rød nr. 10 og Blåbær nr. 26
Købt hos: Karen Noe Fanø Festival 2011
Pinde: 3,5
Str.ca. 2 år
Ny teknik: Nej.
Bemærkninger:  Jeg kunne sagtens have lavet 3 vendestrikgrupper i hvert panel ligesom på voksenstr. men endte med 2. De små vingeærmer er blot hæklet med fastmasker som viste sig at falde bedst ind i den øvrige struktur. Hvis jeg skulle lave noget om, skulle det øverste stykke måske have været en anelse kortere.

31 kommentarer:

  1. Hei Lene
    Så fin kjolen ble til Lillefrø. Du kan nå kalle deg for en strikkedesigner.
    Og hadde du tatt sorte bobler istedetfor de blå, ja, så kunne navnet på denne kjolen vært Ladybug. :)
    Det beste er jo at hun ikke vil ta den av igjen.
    Og så håper jeg du vil få deg en Powernap i løpet av dagen.
    God påske. Knus

    SvarSlet
  2. Så skjønn! Må le av kommentaren fra Sylva, med lade bug. Jo det var nok godt boblene ble blå. :)

    Helt skjønn modell, både til voksne og barn. Er imponert over tempoet ditt. Merker selv at skuldre og armer ikke henger med om jeg blir for ivrig med strikkepinnene, men du har kanskje noen triks for å unngå overbelastning?

    God påske til deg Lene, så håper jeg det ordner seg med både power naps og løpeturer . :)

    SvarSlet
  3. Ej, hvor er de skønne sammen ;)
    Fint design du har lavet.
    Måske du skulle overveje en opskrift ;)

    SvarSlet
  4. Hvor er den yndig, hun er en bedårende lille skabning og man fornemmer, at der er gang i hende hele tiden.
    Kan dog godt forstå at natteroderiet er lidt for meget, det tror jeg nu heller ikke jeg havde holdt til.
    Fortsat god påske.

    SvarSlet
  5. Lillefrø er meget heldig at have dig til at strikke alle de meget søde ting hun får.
    Og hun ser jo bare så godt ud i det hele :)
    Knus Ingrid

    SvarSlet
  6. Hvor er den da bare kær - og den klæder hende helt forrygende godt :o) Herligt, at hun allerede nu er så bevidst om tøj- og stilvalg, at hun ikke ville have den af ;o)
    også fortsat god påske til dig.

    SvarSlet
  7. Altså du bliver bare ved og ved med den ene skønne kreation efter den anden. Dejlig tøs

    SvarSlet
  8. Den er da helt fantastisk til Lillefrø. Hun er så skøn og dejlig. Åh - de bliver så hurtigt store, men det ved du jo alt om med dine 2 store drenge........

    Rigtig god middagslur og løbetur.
    Jeg tog min løbetur i morges. Hvis jeg ikke starter dagen med det - kommer jeg aldrig afsted!

    SvarSlet
  9. Så fin - både kjolen og Lillefrø

    SvarSlet
  10. Den er så flot og det synes Lillefrø nok også :-)Rigtig godt gået med omregning af en voksenmodel til størrelse xxxxxxs :-)

    god påske
    Angelika

    SvarSlet
  11. åh, hvor er den blevet fin, og klæder hende så godt. du er da bare en örn til det der.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  12. Wauv en sød model.....både kjole og Lillefrø :-)Jeg kan sørme godt forstå hun ikke vil ha´ den af igen ;-)

    SvarSlet
  13. Den er så flot denne kjolen, riktig et praktverk ,klem fra Beth

    SvarSlet
  14. Hvor er den bare blevet skøn og de to klæder da hinanden helt fantastisk godt. Den største ros må være, at hun ikke vil have den af igen :-)

    SvarSlet
  15. Oj, det var en aldeles nydelig kjole til en fortryllende søt modell:)
    Så flott denne kjolemodellen!
    Nyt din påskeferie; her er det full fart med to prinser fra morgen til kveld;)

    SvarSlet
  16. Den er blevet rigtig god i ultramini udgaven også. Hun er da så fin og kær med sin kjole på.

    SvarSlet
  17. Nydelig liten kjole til en liten tulle.
    Ja, jeg husker hvor lett det var å ta bilder når barnebarna var små. Nå blir det mye tull og moro og vanskelig å fange motivet. god påske til deg. klem ;-)

    SvarSlet
  18. Du må da gerne nørde, vi er nogle herude der nyder det:-) en fantastisk kjole, også til lillefrø. Håber I får en dejlig påske.

    SvarSlet
  19. Hvor er den bare fortryllende, den skønne kjole til Lillefrø.
    Jeg kan godt forstå, du trænger til middagslur, sådan har jeg det også efter et par dage med Svesken

    SvarSlet
  20. Hvor er den sød. Den er klart godkendt af Lillefrø. Fniiis ang natteroderi :-)

    SvarSlet
  21. Hvor er hun bare sød i den kjole, den er blevet så flot, dejligt at hun vil have den på. Og god påske til dig.

    SvarSlet
  22. Hvor er den bare sød, både kjolen og Lillefrø altså at forstå.
    Nattesøvn er da overdrevet, siger en som drømmer om 8 timers sammenhængende søvn.

    God påske og dejlig løbetur i dagens solskin og varme.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  23. Hun er nuttet i din fine kreation. God Påske.

    SvarSlet
  24. Wow, hvor bliver I et flot par sammen. Hun er utrolig sød i kjolen og en rigtig lille gavstrik.
    Hun ser så meget ældre ud end mit barnebarn, fordi hun har så meget hår. Iris har en mere behersket hårvækst men masser af krøller.

    SvarSlet
  25. Sikke en fin lille kjole til den lille trold. Både pigen og kjolen er meget smukke.

    SvarSlet
  26. Modellen bliver bestemt ikke ringere af at blive bygget om til lillepigestørrelse. Sød kjole og sød pige :-)

    SvarSlet
  27. Hun er da bare for kær i den skønne kjole - flot design.
    Og strikkjoler kan man ikke få for mange af... God påske;-)

    SvarSlet
  28. Joh, det er da herligt med samme kjoler, men... nu mangler vi jo bare et billede med jer alle tre.
    At hun ikke vil have den af kan du roligt bruge som succeskriterie haha. Hun er altsaa helt skoen og de 1000 billeder, jamen barnet passer til sit navn hehe.
    Saa har du faaet endnu en succes paa listen. Rigtig god paaske.

    SvarSlet
  29. Hvor ser hun dejlig ud i den fine kjole. Flot model du har strikket både til dig selv og lille frø.

    SvarSlet
  30. Åh, hvor er den fin. Og det lyder lækkert med bomuld og silke - det er vist lige noget for mig, der har det med varme ind imellem :-) Bruger selv en del sikle, men det er kombineret med uld.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.