14. december 2015

Blomsterstrik

Pæon til min svigerdatter er færdig og jeg iler med at blogge i denne sene aftentime, fordi min bærbare skal have skiftet disk i morgen - hvordan det forløber kan aldrig helt garanteres på forhånd ;-)


Den er strikket i originalgarnet Isager Highland Wool, der er en utrolig lækker kvalitet at strikke i, men også en kvalitet, der kan bæres direkte på huden, fordi den ikke kradser det mindste. Her i den smukke farve: Elfenben/Ivory som jeg tror vil passe perfekt til min smukke svigerdatter. Hun stoler nok på mig til at lade mig vælge farven - så nu håber jeg hun bliver tilfreds :-)


Det har været et enkelt og hyggeligt strikketøj, mønsteret ligger hurtigt i fingrene og designet er enkelt og ligetil. Ærmerne kræver lidt udholdenhed at sy på, fordi de er lidt større end ærmegabet, men ellers er der ingen ben i den.


Farven på de øverste billeder svarer til virkeligheden - elfenbenet har en lidt gullig nuance ;-)

Jeg er netop kommet hjem fra årets sidste strikkecafé i Garnudsalg. Det blev en rigtig hyggelig aften, hvor lattermusklerne blev rørt så meget, at nogle ligefrem fik ondt i kæbemusklerne (læs: Lisette - den uundværlige cafébestyrer). Jeg hyggede mig også rigtig meget med at kommentere Mettes indkøb - hun glæder sig altid over, at jeg er med, så intet indkøb går ubemærket hen ;-) Af Mona fik jeg en lille sjov julegave, men kan endnu ikke røbe andet end at det har noget med sjaler at gøre. Jeg købte opskriften på den fine lille A-tunika, som jeg har haft et godt øje til lige siden jeg så den på ginen.


Min elskede kat er blevet stor og flot - jeg elsker hendes temperament og hun er ekspert i at holde mit humør oppe. Jeg fik lidt stress da jeg kikkede i garnkisten på igangværende projekter som helst skal være færdige inden Vibeke og jeg starter vores sjals-og sokkeudfordring - men det er altsammen klassiske ting, der også kan strikkes færdige om et år eller 2 ;-)

Ha en god dag i morgen :-) Tak for alle jeres gode ønsker for mit helbred - jeg er sikker på det hjælper :-)

Faktaboks
Design: Annette Danielsen: Pæon fra bogen Blomsterstrik
Garn: Isager Highland Wool, 100% ren uld
Garn fra lager: Købt til formålet
Anvendt: knap 200g - jeg havde altså ikke behøvet at købe de sidste 50 g
Farve: Ivory
Købt hos: Isager
Pinde: 3
Str. Small
Ny teknik: Nej.
Bemærkninger: Ingen

33 kommentarer:

  1. Trøjen til svigerpigen er da så smuk. Jeg har endnu tilgode at kigge bogen igennem. "Mislingen" er så fin... elsker bare det dyr. De er rolige, nysgerrige og fuld af narrestreger....

    SvarSlet
  2. Hvor er den blevet fin, Pæonen.
    Jeg ønsker mig bogen i julegave, for der er bare SÅ mange smukke modeller i den.
    Ih, for en meget smuk kat - Også mit absolutte favoritkæledyr.
    Har selv haft 2 (en ad gangen og fordelt over 28 år), men har ingen lige nu. Det kommer måske igen en dag - hvem ved... ;-)
    Glædelig Jul til dig og dine kære.

    SvarSlet
  3. Hvor er den smuk.Jeg vil så gerne eje den bog. Der er rigtig mange smukke modeller i den.
    Det er godt nok noget af en udfordring, du har vovet dig ud i. Men sjaler behøver jo ikke at være sååååå store :P
    Men jeg tror, du har ret i, at andre projekter kommer til at vige pladsen for din udfordring.
    Åhhh - en dejlig misser. Hvilken race?

    SvarSlet
  4. Det er en lækker farve og lækker garn. Lækker missekat.
    Lækre er det hele.
    Godt jeg strikker hvad jeg har lyst til.
    Lyder som i hygger med samstrik.

    SvarSlet
  5. Smuk trøje. Svigeringen må være en af de søde når hun skal beriges med sådanne en fin sag.
    Skøn kat du har.

    SvarSlet
  6. Hvor er den trøje dog smuk og sikke en fin farve du har valgt.
    Katten er også skøn

    SvarSlet
  7. Hvor er hun dog sød, din kat. Hvad hedder hun, og hvilken race er hun?

    SvarSlet
  8. Fantastisk flot Pæon til din svigerdatter. Jeg tror hun bliver meget glad.
    Jeg glæder mig til sjaler og sokker, men du ved jo, at jeg ligesom du har mange ikke helt færdige projekter på både lageret og fjernlageret. De løber heldigvis ingen steder:-)
    Hvor er hun sød din lille kat.

    SvarSlet
  9. Tænkte lige på hvordan det gik med den lille ny den anden dag, men nu kan jeg da se at hun er blevet stor og smuk, det er nu dejligt at have en kat i huset.
    Og Pæon er virkelig flot, mon ikke den falder i god jord, og bladmønstre er altid dejlige at strikke.
    Tænker tit om i dog ikke når at få stress med både sokker og sjaler, håber i når i mål.
    Og kan du have en rigtig glædelig jul, hvis nu ikke vi når at skrive mere inden, tiden flyver jo afsted.

    SvarSlet
  10. Det er en umådeligt smuk trøje du har strikket til din svigerdatter og en klassisk farve, det kan da kun gå godt. Det er dejligt med planer - så bare slå op, du skal nok få det gjort. Når man er glad når man mere end hvis det pludselig er pligt :-)

    SvarSlet
  11. Endnu en meget smuk trøje i lækkert garn og flot farve. Det kan ikke betale sig at have stress af strikketøjet. Brug det i stedet som velvær og det er da fuldstændig ligegyldigt hvornår det bliver færdigt. Du mangler jo nok ikke trøjer at tage på. Flot kat

    SvarSlet
  12. Utrolig flotte ting du får strikket, ikke mindst denne lækre pæon i lækkert garn. Den kan din svigerdatter da kun blive tilfreds med

    SvarSlet
  13. For et fantastisk flott mønster! Her er det nok ei som blir super fornøyd:)

    SvarSlet
  14. Det er en fantastisk smuk bluse, du har strikket til din svigerdatter, den bliver hun helt sikkert glad for.
    Og sikke en lækker kat, den ser ud som om, den er fuld af narrestreger :-)

    SvarSlet
  15. Hvor er den flot ! Den kan hun kun blive glad for :-)

    SvarSlet
  16. suk, sikke en smuk tröje! den bliver hun glad for.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  17. Kjære Lene
    En utrolig flott genser du har strikket til din svigerdatter.
    Mønsteret er så nydelig, og minner meg om et tørkle jeg strikket en gang, men jeg husker kun alle omgangene jeg telte for å få mønsteret til.
    Din lille katt er jo bare skjønn!!!! Som en liten snøball . Har du funnet noe navn på henne?
    Jeg håper det går bra med deg.
    Ønsker deg en fin førjulsuke.
    Klem

    SvarSlet
  18. Jeg er også meget begejstret for highlandsgarnet, det er blødt og lækkert at strikke i.Jeg synes faktisk ikke jeg har set så mange modeller strikket fra denne smukke bog, og dejligt at se Pæon. Den kan svigerdatteren, da vist kun blive glad for.
    Jeg ønsker dig en rigtig dejlig jul med familietid,strikketid,læsetid,gåture-tid.......

    SvarSlet
  19. Smuk trøje. Fint arbejde. Lækkert garn. OG en skøn bog!
    Jeg har lyst til flere af modellerne... Er bare ikke nået dertil endnu..
    Smuk kat... Katte har personality... Er en kilde til undren og fornøjelse!
    Det er godt nok en udfordring, I har givet hinanden....
    God strikkefornøjelse. God Jul, med hygge og helse til alle.

    SvarSlet
  20. Det er SÅ hyggeligt med dine kommentarer Lene ;-) Slet ikke det samme, når du ikke er der :-) Det skal nok lykkes mig at snige noget forbi dig på et tidspunkt :-) Hvor er trøjen bare blevet fin. Den må blive et hit. Og så glæder jeg mig bare til at se næste års kæmpeproduktion!

    SvarSlet
  21. Jeg haaber hun er klar over hvor heldig hun er i at have en sviger som dig. Hvis ikke saa kan hun bare laane min i 14 dage og saa skal hun nok blive overbevist haha.
    Jeg er sikker paa at den troeje bliver en 100% fuldtraeffer. Den er jo saa elegant.
    Pokkers ogsaa at disken maa skiftes ud. Det er altid lidt af et loto om man faar alt sit habengut med over paa den nye. Jeg krydser fingre.

    Jamen din mis er jo ingen killing mere. Har du lavet kattegaard???? Den ser ud til at nyde det.
    Knus

    SvarSlet
  22. Heldig er din svigerdatter :-)
    Det hullmønsteret ser arbeidskrevende ut.

    SvarSlet
  23. Genseren ble flott og delikat! En veldig fin gave!!

    SvarSlet
  24. Lækker genser. Ha en fin fredag😊

    SvarSlet
  25. Hvor er det en smuk farve Lene. Sikke en heldig svigerdatter. Ja, nu er det blevet juletravlt i strikkekurven også. Mine pinde motioneres mere end hvad der er godt for dem, for der var en af de foretrukne pind nr 3, der simpelthen bukkede under i kampens hede. Jeg håber du nyder at have lidt strikke-stress. For hvornår kan man få lov til at strikke i vildskab? sikke en dejlig kat. Den minder mig om min Felix, som blev gammel af dage til sidst. Hav en god dag.

    SvarSlet
  26. For en heldigsvigerdatter. Nydelig genser du har strikket til henne. Syntes også mønsteret gjorde seg godt i den lyse og litt sarte fargen.

    Verdien av et dyrs selskap skal ikke undervurderes. Det er sågar bevist at folk med dyr blir fortere friske etter sykdom, eldre med dyr har bedre helse, på sykehjem hvor de har katter bruker de mindre beroligende medisiner for å nevne noe. Vår lille hund er så absolutt med på å bringe både ro og glede i familien kunne sin tilstedeværelse. 😊

    Har dessverre anstrengt armen litt for mye i det siste og må ha en strikkepause en liten stund for å ikke gjøre vondt verre. - Men det holder hardt når det ligger fristelser "overalt".

    Nyt førjulstiden med både strikketøy og de herlige små farmor skatter.

    SvarSlet
  27. Kære Lene. Hvor er Pæon dog blevet smuk. Det er en skøn gave at give - og at få!!! Og garnet er virkelig lækkert - det har jeg lyst til at prøve...
    Hvor er misser bare smuk - godt du/I fik hende.
    Ha det godt og glædelig jul :-)

    SvarSlet
  28. Jamen se nu bare hvordan tiden dog løber. Jeg har slet ikke været forbi bloggen de seneste dage - men må beundre din pæon. Den kan vist kun blive en succes, for hvor er den dog blevet smuk. Og farven er garanteret velvalgt - den passer til alt.
    Og hvor er din smukke kat dog blevet stor !
    Det med lattermusklerne var vist lige hvad vi havde brug for forleden - rigtig hyggelig aften. Spændende om du kan bruge den sjalsrelaterede gave ;o)
    Nu er der heldigvis masser af jule- og strikketid, så mon ikke der reduceres i bunken inden det går løs med sjaler og sokker?

    SvarSlet
  29. Hvor er det en smuk trøje. En heldig svigerdatter. Jeg synes trøjen er meget enkel med det fine hulmønster. Den model kunne godt komme på min liste. Jeg så /kiggede forøvrigt i bogen, da jeg besøgte Designværkstedet. Det er en smuk kat du har, kunne godt se ud som om den er klar over det. Glæder mig til at følge jeres årsprojekt sjaler og sokker. Jeg ønsker dig alt godt med hensyn til dit helbred samt en glædelig jul.

    SvarSlet
  30. Så søt kat. Fantastisk trøje har du strikkt,
    herlig mønsteret igjen... du har sååååå veldig god :-))) Juleklem veldig hjertelig til deg
    frag Viola.
    Ønsker deg best. Ha en riktig god jul med dine.

    SvarSlet
  31. Super sød lille trøje - den har jeg også haft kig på, men nu hvor du skriver det om ærmerne ved jeg ikke om jeg tør alligevel - montering er ikke min stærke side.
    Det er en flot farve du har valgt - din svigerdatter må blive henrykt. Tænk at have en svigermor der gider strikke til én. Hun er super heldig.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.