10. maj 2014

Inspiration udefra

Det er ikke ofte, at jeg strikker en sweater, der "bare" er lige op og ned. Men da jeg så Sylvias "Eventyrgenser" måtte jeg bare i gang. Det er garnet, der gør denne enkle raglan-sweater til noget helt, helt særligt. Det er Faerytale fra Du store Alpakka. Den vejer lige godt 200 g og er dermed fnuglet og perfekt til den daglige aftentur i det blandede majvejr - her i det skønne område Poulstrup Sø - et par km fra min bopæl.


Min yndlingspositur lige for tiden - jeg suger solstråler som et andet firben hver gang, jeg kan komme til det. Jeg vil ikke sige, den var skøn at strikke, for jeg bliver aldrig gode venner med tyndt garn på store pinde, men det var nemt at udholde med tanke på det færdige projekt, der voksede blødt og lækkert mellem fingrene for hver omgang.


Garnet fandt jeg hos Louise Harden med Butikken på Landet. Hun har ikke netbutik, men sender gerne, hvis man lige mailer til hende og det går hurtigt og nemt. Jeg har handlet med hende før og der er altid supergod service.


Bemærk den dramatiske himmel i baggrunden, det er et privilegium at kunne gå tur her om aftenen, når jeg har lukket klinikken.

Forude venter en travl weekend. Lige om lidt går turen til Fredericia, hvor vi skal hjælpe min svigerfar med en flytning og i morgen går turen til Saltum Uldfestival sammen med min svigerdatter og Lillefrø. Så jeg får ikke læst med hos jer før søndag aften, men vi ses :-) Måske også i Saltum?

Ha en dejlig weekend derude og tusind tak for inspiration til dig Sylvia. Du fik mig til at vælge en trøje, jeg ikke normalt ville vælge og den er et af de største hit længe :-) Dejligt at blive tvunget lidt ud af comfortzonen, selvom der stadig er lidt blåt i ;-)

Jeg vil også benytte lejligheden til at byde velkommen til nye læsere - dejligt at der er nogle, der gider læse med :-)

Faktaboks:
Design: Merete Kristiansen med bloggen Nøstesjel
Garn: Faerytale, 100 % børstet Alpaca
Garn fra lager: Nej - købt til formålet
Anvendt: - knap 100 g råhvid nr 701 og ca 125 g lys lavendelblå nr. 705
Farve: se ovenfor
Købt hos: Louise Harden - Butikken på Landet
Pinde: 5 og 6
Str. S/M
Ny teknik: Nej.
Bemærkninger:  Tyndt garn på store pinde - ikke godt. Til gengæld meget hurtig at strikke og et færdigt produkt som er helt fantastisk.

20 kommentarer:

  1. Sikke en fed trøje og garnet er også et kapitel for sig selv. Sikke en travl weekend du har i udsigte.

    SvarSlet
  2. Jeg er vild med lette, luftige trøjer. Din er skøn, jeg kan godt lide de brede striber, som jeg dog selv holder mig fra :-)
    Kan du nu ha' en rigtig god weekend, du ved da, hvad du skal lave

    SvarSlet
  3. Den ser helt vildt godt ud på dig, dejlige forårsfarver!

    SvarSlet
  4. lækker!!!! man kan ligefremt se på billederne hvor blöd den er.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  5. Den er godt nok skøn, og de dejlige billeder vækker minder om min barndom. Jeg er vokset op tæt på:-)
    Ja, Louise Harden er en fornøjelse at handle med. Synd du bor så langt væk, for ellers skulle du have været med til strikkecafe i torsdags. Jeg har hjembragt de skønneste nye garner og projekter. Mpske er de at finde på min blog søndag aften. Rigtig god weekend.

    SvarSlet
  6. Den der er en i ferd med at bli en slager her i Norge og den er jo flott også da :) Ha en fin helg, klem fra Beth

    SvarSlet
  7. Nydelig genser! Jeg har en lignende i mine planer som bladet Kamille har lagt ut mønster på..og med samme garn, gleder meg til å sette i gang:)
    Ha en flott weekend ;)

    SvarSlet
  8. Den trøje er bare blevet så fantastisk. Jeg er faktisk noget misundelig ;o) lækker, lækker …
    Saltum Uldfestival kan jeg kun advare imod - de er der alle : Birthe Sahl, Hønsestrik, HOlst garn, Garngaragen, Geilsk, Falkenberg, osv osv osv.. Man kan KUN købe sig fattig. Og jeg er sikker på at Lillefrø hurtigt kan udse sig nogle modeller ;o)

    SvarSlet
  9. Gratulerer med en flott og lett genser, Lene.
    Jeg visste jo at du ville velge disse fargene ;)
    Den kler deg kjempegodt, og jeg ser at du trives med den.
    Noen ganger. Må vi bare prøve noe nytt, og så åpner det seg en ny verden.
    Jeg prøver ut andre farger, og synes det er spennende og gøy. Og kanskje finne meg en ny stil. Hvem vet?
    Jeg har planer om en genser til, men vet ikke helt hvilken farge enda. Men nå strikker jeg i beige og grått. Ja, tenk det!
    Ha en fin tur til Saltum og garnfestivalen. Jeg har kun vært der på ferietur.
    Men vi sees kanskje i Århus i sommer?
    Klem

    SvarSlet
  10. Jeg tager hatten af for at du gang på gang tryller de mest fantastiske ting frem fra dine strikkepinde - det er altid perfekt det du får lavet :)

    God weekend, pga. arbejde når jeg desværre ikke uldfestival i år..

    SvarSlet
  11. Der er ikke noget galt med det som er dejligt at have på. Og opskriften er super nem.

    SvarSlet
  12. Dejligt område du har at gå tur i, dette forår har været fantastisk. Bare sommeren bliver lige så god.
    God dig til jer i Saltum i morgen

    SvarSlet
  13. Jeg tror det er viktig å bevege seg ut av komforttsonen med jevne mellomrom, ellers blir det fort til at man ender opp med å gjøre det samme hele tiden. Så morsomt da at genseren ble en hit.

    Så herlig område å gå tur i etter jobb. Dere har forhåpentligvis hatt litt mindre regn enn det vi har hatt her. Koseligere å gå tur når det ikke "bøtter ned"

    Så flott vertinnegave du hadde strikket. Nydelig farge. :)

    SvarSlet
  14. Smuk, smuk, sweater. Det var et godt valg.

    SvarSlet
  15. Det er en rigtig flot trøje i skønne farver. Men jeg giver dig ret i tyndt garn og store pinde er en skrap kombination :-)
    Louise Harden er utrolig sød at handle med, og skulle du engang komme til Roskilde er hendes butik en oplevelse.

    SvarSlet
  16. Den er rigtig fin, man kan godt se hvor lækker blød der er.
    Nogen gange er det enkle smukkest og mest anvendelig. Men sjældent så sjovt at strikke.

    SvarSlet
  17. Den ser da godt nok lækker og blød ud, og en perfekt trøje her i dette forår, hvor vi åbenbart ikke skal have lidt lunere temperatur. Skønt område du har til at gå tur i, det er så afstressende.

    SvarSlet
  18. Den er da bare for lækker :-) kan godt li det lette og bløde...
    Perfekt til traveture i så smuk en natur

    SvarSlet
  19. Hei igjen Lene
    Jeg skrev at vi kanskje sees i Århus i sommer......pga at jeg skal på Garnstafett med mine Danske venninner. Jeg regner med å treffe på Gitte og noen av de andre strikkesøstrene der. Det var derfor jeg inkluderte deg også. :)

    SvarSlet
  20. Ind i mellem er det enkle bare det skønneste. Den er så flot!

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.