19. september 2011

Tankestreg

Næppe har jeg kundgjort, at jeg ikke har tid til at blogge, før jeg oversvømmer jer med indlæg, men jeg MÅ vise min Tankestreg, for jeg er allerede så glad for den :-) Og fotografen fik jeg lige fat i kraven af, inden han skulle videre mod andre mere spændende gøremål ;-)


Jeg er ret sikker på, den bliver efterårets bedste.


Jeg slog op til den sidste år - lige da Strik en stund var udkommet og fik strikket omkring 20 cm før den blev overhalet af andre projekter. Henover sommeren gad jeg ærlig talt ikke sidde med den, men nu skulle det være, for jeg kan da ikke gå efteråret i møde uden den.


Knapper som sædvanlig fra Birte Sahl og hun kommer selvfølgelig til Fanø, fortalte hun mig i lørdags, så husk penge til knapper ;-)

Jeg håber at hilse på rigtig mange af jer på Fanø, så hvis du ikke har billede på din blog, så jeg ikke genkender dig, hiver du mig så ikke lige i ærmet og siger hej? :-) Det ku´ være så hyggeligt :-)

Ha´ en god regnvejrsaften derude :-)

Faktaboks
Design: Annette Danielsen: Tankestreg, fra Strik en stund
Garn: Isager Tvinni, 100% merino lammeuld, strikket med to tråde forskellige blå
Garn fra lager: Naturligvis ;-) I sin tid indkøbt til Isagers Indigo som jo ikke lige var den model, jeg skulle lave ;-)
Anvendt: 500 g
Farve: 100 og 101
Købt hos: Tøndering Strik i Århus
Pinde: 4
Str. M
Ny teknik:  Nej
Bemærkninger: Ærmerne er efter min mening lige lovligt smalle nede ved håndleddet, så skal jeg strikke den en anden gang, bliver det med et par ekstra masker. Jeg havde lidt vanskeligt ved at finde ind i mønsteret igen efter at have lagt den fra mig, så det er måske et af de projekter, hvor der bare skal strikkes igennem.
Løbelængde: 100g = 510 m
Forbrug i løbende m (anvendt*m/g): 2550 m
Forbrug i løbende m ialt i år: 17936
Anvendt garn i år: 5 kg og 237 g

56 kommentarer:

  1. smuk, smuk og smuk; som alt andet du laver, kunne jeg tilföje. og de knapper sætter altså liiige prikken over i´et.
    og jeg er altså slet ikke misundelig på alle jer der skal til Fanö!!!
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  2. Hvor er den flot og en fantastisk farve, både i sig selv, men den klæder da dig utroligt godt!!

    P.S.: Den er også på min to-do liste...

    SvarSlet
  3. hej den er kanon flot... kan godt forstå du er blevet vild med den. Det bliver rigtig hyggligt for jer der skal til fanø, og det ser ud til i det strikkende blog land at rigtig mange af jer skal afsted.. måske jeg kan finde en makker at tage afsted med næste år. for det lyder til at blive rigtig hyggligt.

    SvarSlet
  4. Utrolig smuk trøje i smuk farve med lækker knap.
    Kan godt forstå du er glad for den.

    God tur til Fanø :)

    SvarSlet
  5. Hvor er den smuk og den klæder dig rigtig godt. Farven er også god til dig.

    SvarSlet
  6. Hvor er den bare smuk og velsiddende. Kan godt forstå du er glad for den.
    Jeg skal desværre ikke med på Fanø, men kan drømme om næste år. Så skal jeg nok hive dig i ærmet.

    SvarSlet
  7. Hvor er den dog bare flot. Kan godt forstå du gerne ville have den færdigt nu :-) Jeg er også begyndt at tage mod til mig, for jeg vil så gerne have sådan nogle flotte kjoler som du også laver ;-) Der er bare lige et par ting på listen der skal være færdig først :-) Heldigvis er det også skønne ting ;-)

    SvarSlet
  8. Hvor er den smuk:-) Glæder mig til live-udgaven på Fanø.

    SvarSlet
  9. Hold op den er bare flot da og så klæder i hinanden fortrineligt :-)

    Tja...bogen er jo på hylden, så måske en dag, altså når Harlequin Swagger som jeg strikker på, er nået lidt længere....

    SvarSlet
  10. Guri malla, jeg blir bare så imponert over hva du får strikket. Nydelig jakke, og detaljen på ryggen var virkelig flott.

    SvarSlet
  11. Du er bare god:)
    Nydelig jakke i herlig blå farge, så den blir nok god å ha nå når høsten er her;)
    Nyt kvelden, her går det i alpakka og babytøy;)
    Knus fra meg;)

    SvarSlet
  12. Den er superflot! og en skøn farve!! rigtig god fornøjelse på Fanø - jeg napper strikkefestivallen i Hobro iår

    SvarSlet
  13. Hvor er den flot til dig Lene (flot strikket).
    Ønsker en dejlig tur til Fanø.

    SvarSlet
  14. Øv jeg sidder og bliver helt misundelig på den lækre trøje. Jeg startede faktisk også på den sidste år, men kunne ikke få strikkefastheden til at passe, så jeg trævlede det hele op igen, måske skulle jeg kigge efter andet garn til den.
    Desværre kommer jeg ikke til Fanø, ville ellers gerne hilse på dig. Rigtig god tur.

    SvarSlet
  15. Hvor er den flot, og endnu engang er du jo super hurtig. Min er desværre gået i stå på de 20 cm, og nu bliver jeg jo helt bekymret, for jeg kan se, du har strikket din i M, og jeg tror kun jeg strikker en small.
    Uanset, den skal da laves færdig, jeg er vildt misundelig på din :-)

    SvarSlet
  16. Den ser bare god ud ;)
    Godt du fik den færdig.

    Yt

    SvarSlet
  17. Den er bare helt perfekt denne jakken. Du kler den også så godt.
    Jammen er den fin til denne høst her skal det også bare regne i en uke fremover, men fremdeles har vi forsåvidt det mildt i været.
    :))

    SvarSlet
  18. Den er flot, god farve, smukke knapper og så sidder den godt på dig.

    I må have en rigtig god tur til Fanø.

    Mvh Maibritt

    SvarSlet
  19. Whau, hvor er den dog utrolig flot!
    Og, hvor den dog klæ'r dig!
    De er meget smukke sammen, de to blå tråde.
    Vi ses til en krammer på Fanø!
    Dejligt at høre, at Birthe Sahl kommer.

    SvarSlet
  20. Hold da op den er blevet flot!!!
    Jeg er imponeret.

    SvarSlet
  21. Hvor er den bare helt igennem perfekt at se på! Den sidder jo som en drøm! Mon ikke vi spotter dig i den på Fanø?

    SvarSlet
  22. Hold da op en lækker trøje. Flot farve og ikke mindst knapperne. Nu kan de kolde aftener bare komme an. Håber du får en rigtig hyggelig tur til Fanø.

    SvarSlet
  23. Den er bare flot !
    hilsen Mona
    dqpage.blogspot.com

    SvarSlet
  24. Wauw hvor er den bare flot,og den klæder dig godt.Du laver mange skønne ting.
    Øv jeg skal desværre ikke til Fanø,men god tur til alle Jer der skal derover.

    SvarSlet
  25. Det er da sådan en sweater du kommer til at bo i hele den kolde tid! Den er virkelig skøn! - og jeg kan høre at jeg skal på knappe-rov på Fanø ;-)

    SvarSlet
  26. Fantastisk flott, og så godt du kler den :)

    SvarSlet
  27. Ihh altså så fik du lige skabt et behov der igen - den er super skøn og sidder perfekt på dig - de to blå nuancer klæder hinanden rigtig godt, klart at den bliver året´s hit.

    kh Jane

    SvarSlet
  28. Den er så flot.
    Måske ses vi på Fanø????

    SvarSlet
  29. Wauu hvor er den flot til dig, den sidder rigtig godt og fremhæver din krop....og så er den jo blå.

    SvarSlet
  30. Hvor dejligt, at du fandt stunder til at vise Tankestreg frem - og den er godt nok blevet lækker. Den bliver god i mange måneder fra nu, og vi ser den måske på Fanø?

    SvarSlet
  31. Lækker jakke i en skøn blå farve. Det forstås at du er glad for den. Og tak for oplysningen om at Birte Sahl kommer med sine knapper; jeg købte for mange år siden en smuk halskæde hos hende, så jeg glæder mig til at se (=købe...) hendes knapper.
    Måske ses vi :-)

    SvarSlet
  32. Hvor er den bare smuk ;o) måske vi ses på Fanø og tak for info om knapperne, det vil jeg holde øje med for de er bare så skønne.

    SvarSlet
  33. Den er da også bare fuldstændig fantastisk! Kan godt forstå at du er glad for den.
    Jeg skal også til Fanø - det ville være stort at kunne hilse på dig sådan helt rigtigt i virkeligheden :-)

    SvarSlet
  34. Hvor er den da smuk, og hvor sidder den godt på dig.

    SvarSlet
  35. Åh, altså, en lækker Tankestreg!!! Synes sørme du har været hurtig til at strikke den færdig efter du genoptog den :-)

    Jeg kommer desværre ikke til Fanø, så indtil videre må jeg nøjes med at nyde dit smukke strik her på bloggen.

    Jeg ønsker dig nogle fantastiske dage i godt selskab - og glæder mig SÅ meget til dine Fanø-indlæg!!!

    SvarSlet
  36. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  37. Det er blevet en rigtig lækker efterårsstrikjakke i en vidunderlig blå farve. Du ta´r den vel med til Fanø? Nu er der kun tre dage....

    SvarSlet
  38. Den er godt nok lækker, mere er der vist ikke at sige om den;-)

    Når engang mine 2 styk "Eng" er afgået ved døden, så kunne "Tankesteg" bestemt godt være en værdig afløser.

    SvarSlet
  39. Hvor ser den bare lækker ud. Varm, både i tråd og den skønne blå farve, samt velsiddende som alt andet fra fra din hånd. Stemmer også for at den skal med til Fanø.
    Jeg er der lørdag og skal nok hilse på dig, hvis jeg finder dig.
    Skal ihverttilfælde finde din knap pusher.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  40. Jeg er helt vildt misundelig, Lene. Sådan én vil jeg også have.

    Nå, men spøg til side. Det må blive et hit her i efteråret.

    Nu er der kun 3 dage til...

    SvarSlet
  41. Kjempefin denne må jeg lave, hilsen Lisbeth fra Bergen, Norge

    SvarSlet
  42. Super flot trøje, kan godt forstå hvis den bliver et hit i vinter. De knapper er skønne, dem må jeg lige kikke på på Fanø :-)Fanø

    Majbritt

    SvarSlet
  43. Den ser lækker ud. Det går mere og mere op for mig, at jeg mangler en striksag i overtøjsfacon.. mon ikke det kommer en dag :)

    SvarSlet
  44. LÆKKER! Hvis du af en eller anden grund ikke gider bruge den alligevel, så er jeg da aftager! Glad aftager, endda (med smalle håndled) :)
    Den er SÅ fin!

    SvarSlet
  45. Wauw... uhhh, du producerer altså de allersmukkeste trøjer! Den tankestreg er endnu en fantastisk smuk trøje, og jeg tror du vil elske den.
    God tur til Fanø, jeg er nemlig heller ikke spor misundelig ;)

    SvarSlet
  46. Meget smukt ! Og de to blå passer så fint sammen.
    Jeg bliver inspireret :-)

    SvarSlet
  47. Smuk, smuk smuk er den. Super fantastisk ;-) Og som den læder dig!

    Åh - hvor jeg glæder mig til at vi skal ses igen, og tilbringe den 2. weekend i september sammen ;-)

    SvarSlet
  48. Naaaaaaaaj, den skal jeg da lige have et ekstra kig paa i bogen. Savle savle, den ser godt nok dejlig ud.
    Rigtig god tur til Fanoe og total-raa-hyg dig.

    SvarSlet
  49. Wauw, den er flooooot og sidder som strikket til dig:-) Totalt perfekt. Strikker du en til mig også? Hmmm, måske jeg selv skulle gøre den - den har stået på listen længe, længe.

    SvarSlet
  50. WOW!!! Den var nydeleg!! Lurer på kor eg kan kjøpe mønster til denne her i Norge. Denne vil eg ha på mi to-do liste.

    SvarSlet
  51. Det er godt nok en smuk farve du har valgt til din Tankestreg, hvor er den blevet flot, og din krave sidder bare meget bedre end min gør.
    Og du er nok allerede landet på Fanø, håber en god weekend til jer alle.

    SvarSlet
  52. hej Lene
    Det er bare nogle vildt flotte trøjer du har strikket - og ikke mindst Tankestreg.
    Og du ligner jo dig selv :o)
    hyggeligt at gense dig herinde.
    God tur til Fanø
    mvh Mona
    dqpage.blogspot.com

    SvarSlet
  53. Nøj hvor er den skøn til dig, Flot som altid og hvor i klær hinanden, skøn farve til dig.

    SvarSlet
  54. Den er som alt annet du lager helt utsøkt. Fargen var veldig deg, og aner meg at du også egentlig er glad i litt lange jakker. Mener bestemt at jeg har sett en del av dem her?

    Modellen var nydelig, og jeg må si at jeg skulle gjerne hatt "kloa i" et par av de knappene til Birthe... Jeg har planlagt en weekend i København før jul og må sjekke opp om det finnes steder der som fører hennes knapper.

    Strikkefestivalen i Fanø høres bare så spennende ut. Må seriøst vurdere om det kan bli noe jeg kan sette av tid til neste år..

    SvarSlet
  55. Det er en rigtig dejlig trøje, og du får den til at fremstå meget mere interessant end den gør i bogen, så den ender på min ønskeliste alligevel.

    SvarSlet
  56. Dejligt når UFOer bliver færdige - og når resultatet som her, bliver utroligt smukt, ja, så er det det hele værd!

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.