31. maj 2015

Gode oplevelser

.... dem samler jeg på i øjeblikket. Jeg bevæger mig en anelse udenfor strikområdet med den første, men bliv ikke urolig - det kommer altsammen til at dreje sig om strik igen, når jeg vender tilbage til forårets sidste strikkecafé i Garnudsalg :-) I går aftes var jeg sammen med min mand, venner og kolleger i Musikkens Hus i Aalborg. Det er første gang, vi har været der siden det blev færdigt og det var en smuk oplevelse.


Bygningen i sig selv er en oplevelse af format - den stråler både udvendig og indvendig og er samtidig en utrolig ingeniørbedrift. Men det var nu kunstnerne til aftenens arrangement, der trak alle stikkene hjem. Søren Huss (tidligere Saybia), Ida Gard og Oh Land havde hver lavet et værk til Aalborg Symfoniorkester og sang hver 4 af deres kompositioner med symfoniorkesteret i ryggen.


Udstyret med balkonpladser fik vi en helt særlig oplevelse med 3 helt unikke kunstnere, der hver især kan synge, så himlen er ved at falde ned. Det eneste jeg savnede var, at de havde sunget et enkelt nummer sammen - jeg ville gerne have hørt de 3 smukke stemmer sammen.


Jeg har igen købt en af Marie Wallins bøger, hun er designer hos Rowan og jeg er jo allerede i gang med flere af hendes projekter fra bogen Filligree, sjove og lækre projekter, hvor strik og hækling går op i en højere enhed. Derfor er der heller intet strik, der bliver færdigt her, for jeg bliver ved at slå op til nye projekter. Jeg går og venter på en meddelelse som kan være god eller dårlig og strik hjælper jo som bekendt på alt! En af de modeller jeg faldt for, er den lille cardigan nedenfor - en af mange søde retro-modeller i bogen. Så gør det heller ikke noget, at pigen på billedet har nøjagtig samme udtryk som Lillefrø, når hun har bestemt sig for noget ;-)


Da jeg kikkede rundt på hylderne i Garnudsalg til den sidste strikkecafe, fik jeg øje på højlandsulden i den chunky udgave og selvom garnet har en anelse længere løbelængde end Rowan Felted Tweed kunne jeg simpelthen ikke stå for farven. Helt perfekt til den smukke trøje. Og så er det en kvalitet, jeg endnu ikke har prøvet. Jeg kunne sagtens vælge at strikke med 2 tråde af den tynde højlandsuld, men det er nu noget ganske særligt indimellem at strikke med bare 1 tyk tråd, så jeg håber, den kraftigere kvalitet stadig vil være på hylderne fremover!


Jeg er vild med garnet og jeg kunne slet ikke lægge projektet fra mig igen, da jeg først gik i gang - den er så sjov og hyggelig at strikke og garnet passer perfekt til. Og jeg, der havde lagt uldprojekterne til side for at gå i gang med bomuldsprojekterne - ha! Nå, men der er som nævnt gang i lidt af det hele og jeg er trods alt kommet til ærmerne på en Kim Hargreaves model i bambus-viscose :-) En anden model fra min nye bog som jeg også er aldeles vild med er denne:


Jeg har virkelig nydt at være med til strikkecafé i Garnudsalg. Det vigtigste er det gode selskab, alle de mange glade og strikkende kvinder med endeløse rækker af projekter på pindene. Kvinder, der altid gerne vil tale om det, de laver og dele erfaringer med andre :-) En anden ting, der gør det til noget særligt er, at man sidder midt mellem alt garnet og kan lade øjnene glide rundt, indtil de falder til ro på det, der uvægerligt SKAL med hjem - meget dyrt i længden, ja - men der er så meget glæde i de investeringer og så får man jo de penge refunderet, man har betalt for at være med - også selvom man drikker både kaffe og spiser kage, det kalder jeg da ualmindeligt god service :-) Og hvis det ikke skulle belønnes at være så myreflittig på pindene, så ved jeg ikke :-)

 
Næsten lige så flittig som Gærdesmutten, der har besluttet sig for at bygge sin fantastiske rede med tag i mine hængende stedmoderblomster. Han bærer troligt sin vægt mange, mange gange og har været i gang fra tidlig morgen til sen aften i mange dage. Og så bygger han endda flere! Hunnen vælger ham nemlig ud fra hvor mange og hvor fine reder han har bygget ;-)

Tak for alle kommentarerne til min sommerkjole :-) Ha en dejlig søndag aften derude :-)

22 kommentarer:

  1. Det lyder som nogle fantastiske oplevelser. Både med musik og strik 😉

    SvarSlet
  2. Musikkens hus er blevet et fantastisk hus - smukt, overraskende i arkitekturen og en ualmindelig skøn lyd herinde...dejligt I havde en skøn oplevelse - den koncert ville jeg gerne have nydt :-) jeg er så enig med dine kommentarer om strikkecafeen...det har været hyggelig, berigende og i det dejligste selskab ;-) jooo du har da gang i et par ting, hi hi - glæder mig til at se Lillefrøs jakke..håber du må få en god uge. Kram ;-)

    SvarSlet
  3. Stilig bygg, Musikkens hus. Godt å være på konsert :-)
    Det blir spennende å se dine nye strikkeprosjekter.

    SvarSlet
  4. Der er da nogle utrolige smukke modeller du har søgt ud. Det lyder til at du har haft mange skønne timer hos Garnudsalg, jeg er glad for at det ligger så langt væk 😔

    SvarSlet
  5. Fine modeler og kan da kun godt forstå du falder for dem.
    Godt garnudsalg er langt fra mig på en hverdags aften, for ellers ville jeg ende som dig med at købe en masse dejligt garn. Hihi

    SvarSlet
  6. Det lyder som en fantastisk aften - Musikkens Hus har jeg endnu til gode at opleve - men nu har jeg da smugkigget gennem dine øjne (og øren ). Jeg giver dig helt ret mht. strikkecafeerne hos Garnudsalg. Det har været nogle rigtig hyggelige aftener - og tak til dig ;o) Jeg vil glæde mig til endnu en sæson til efteråret - for det kan vi da ikke undvære.
    Jeg glæder mig til at se Lillefrøs trøje - det var noget rigtig fint garn du fik købt. Og så håber jeg det bliver en god besked du venter på x

    SvarSlet
  7. Jeg blev så fascineret af Musikkens hus da vi gik forbi... de flotte lysspor i fliserne kunne vi så desværre ikke se. Det er bare endnu en fin detalje.
    Jeg bliver da helt forpustet af alt det du har planer om... du er jo ikke spor bedre end mig ;-)
    Smukke pige ting. Og lækre garner.
    Strikkecafé er bare berigende. Jeg nyder dem hos Tind. Ville rigtig gerne opleve Garnudsalgs også.
    Spændende hvor Hr Gærdesmutte ender med at få adresse. Det er meget sjældent, vi ser vores. Til gengæld har vi åbenbart fået en ny pensionær; Kernebider!

    SvarSlet
  8. Spændende byggeri i Musikhuset - det har jeg tilgode. Jeg har stadig en søn boende i Ålborg, så mon ikke, jeg når det?

    Søde projekter du har gang i. Kan godt forstå, du ikke kunne stå for den lille cardigan - sludder pige ;-))))

    Vi havde en gærdesmutte i vores hæk sidste år - fandt dog aldrig ud af, hvor der faktisk blev ruget.

    SvarSlet
  9. Dejligt indlæg, - også selvom det bevægede sig lidt fra strik.
    Jeg håber, du får en positiv besked.

    SvarSlet
  10. Håber det bliver et godt svar. Super flotte trøjer. Jeg har aldrig været til strikaften i garnudsalg. Men men jeg skal til strikke lørdag den 13 juni. Uha jeg glæder mig og skal tidligt tidligt op ...

    SvarSlet
  11. Altid dejligt at læse dine skriv. 😉og som gammel Vendelbo - bosiddende i Kbh siden 1981 - er det altid herligt at læse om gode oplevelser fra egnen. Har både Musikhuset og ikke mindst Garnudsalg tilgode. - og skønne ting du er igang med som altid. 💜

    SvarSlet
  12. Ja, strik virker som balsam for sjælen og giver ro men også kreativt nærvær, når man har allermest brug for det. Jeg må vidst bestille en plads til efterårets strikkecafe hos garnudsalg når de kommer på bud. Det lyder som om du også har mange projekter på pindene, så det er super at du lige har udvidet maskinparken ;-) ønsker dig en god uge og grundlovsdag mvh Lotte

    SvarSlet
  13. Det er et meget flot musikhus I har fået, det må vi besøge engang.Lillefrø bliver så fin som nogensinde i de nye kreationer, og nu får du snart en ny at strikke til. Jeg har de to børn fra KBH hjemme i hele 9 dage, og jeg nyder det så meget. Den lille ny er så dejlig og smuk.

    SvarSlet
  14. Hej Lene. Ja jeg har set Vibekes kjole, den er bare så flot. Jeg sidder her og læser opskriften og har brug for din hjælp. Der står den bliver en str mindre i linea hør, og så er det jo bare at vælge en størrelse større, men det er i forvejen den største størrelse jeg skulle bruge, så jeg overvejer at strikke en tynd alpacca 800m/100g med, men jeg er lidt i tvivl om den vil blive for ulden til en sommerkjole. Hvad tror du? Hilsen Bente

    SvarSlet
  15. Sikken udsigt med "lys show" og vandet . Det ser skønt ud, og godt med en dejlig oplevelse.

    Altså nogle dejlige billeder af søde piger. Kan godt forstå at du må producere noget til Lillefrø.

    SvarSlet
  16. Hei Lene
    Å gå på konsert er bare helt fantastisk, særlig hvis det er med aktører man liker og at det blir en bra stemning.
    Så flott konserthus dere har fått. Og jeg har også vært på konsert der det var en lyskunstner med, som satte lys til musikken, så det ble den riktige stemningen. Det var trompetmusikk ( med en kjent norsk trompetist, Hans Petter Molvær) og hele konserten var med en låt, og det var helt nydelig når lyset og fargespillet gjorde det helt perfekt.
    Jeg har nå vært på en fin tur med jobben min, som også innebar kreativitet og garn. Eneste negative var at jeg var syk under hele turen :( , og at været ikke svarte til måneden Juni. Men slik har dere det vel også i DK for tiden?
    I morgen skal jeg finne garn til noe nytt jeg skal starte å strikke på, selv om jeg har prosjekt liggende, og også har kjøpt meg nytt garn. Å være en strikker er ALDRI kjedelig!!!!!!
    Klem

    SvarSlet
  17. Hvor dejligt med alle de nye projekter, og sikke skønne trøjer til Lillefrø, hulmønster og snoninger i skøn forening, kan godt forstå at du ikke kan lade være med at slå op til nye ting. Og ja det må være skønt at sidde midt i garn og strikke, kunne forestille mig at øjnene farer rundt på hylderne og tusind projekter popper op, uha, farligt.....
    Fræk lille gærdesmutte, men hvor sødt.

    SvarSlet
  18. Sikke et flot koncerthus I har faaet. Herligt. Ja det maa have varet lidt af en oplevelse. Det er helt fantastiskt at lytte til en stemme som giver een gaasehud.
    Naa saa frk Selvdisciplin har forladt dig og du lider nu totalt af startitis. Tjaaaaaa, med alle de laekre idéer du fremlaegger lyder det som om det kunne vaere meget smitsomt. En hel epidemi faktiskt (lol).Hernede proever jeg ihaerdigt at foelge Gittes raad om strik med daarlig skulder: Kvalitets-strik fremfor kvantitets-strik, og bilder mig selv ind at det virker haha.
    Knus

    SvarSlet
  19. Et utroligt flot byggeri og med en vikelig god lydoplevelse.
    Startitis er en virus, der rammer os alle i ny og næ. Der findes ingen piller mod den, men heldigvis går den over af sig selv igen.

    SvarSlet
  20. God musikk er så fint og i en så vakkert huset... glede... Takk for herlige bilder :-)))
    Fantastiske strikkebok du har kjøpt... super modeller. Det blir interessant.
    Vi har bestillt reise til Sverige/Skåne - Gotland, Øland og Danmark Bornholm - jeg gleder meg og jeg håper jeg kan finne og kjøpe noen skatter :-))
    Så jeg ønsker deg masse strikkeglede. Stor klem fra Viola

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.