1. april 2011

På gensyn

Stilhed og pause

Kære medbloggere og læsere - så er det blevet tid til en pause fra bloggen for mit vedkommende. Jeg har så rygende travlt på klinikken, at jeg er nødt til at skære ned på nogle af mine øvrige aktiviteter.

Jeg slutter af for denne gang med min version af Stilhed - det kan vist næsten ikke være mere passende ;-)


Da jeg stadig skal have tid til at strikke og dermed vedligeholde mit meditative åndehul, er det blogningen, der må stå for tur. Der er ikke timer nok i døgnet.


Jeg håber på at vende tilbage, så snart der er overskud til det. Tak fordi I har læst med her, det har været en fornøjelse at møde mange af jer og få et indblik i jeres kreative univers :-)


Jeg håber, vi ses på Fanø til efteråret :-) Jeg skal afsted for første gang - sammen med strikkesøstrene, som der naturligvis stadig skal være plads til i det fysiske univers :-)

Strikkeheksen - for første gang uden faktaboks nu igen med faktaboks (se nedenfor) - men modellen er i lammeuld og er selvfølgelig Annette Danielsens Stilhed (som egentlig skal strikkes i det tunge Viscolin, så mønsteret trækkes langt og hullet) ;-) Den hæklede muslingekant i den sænkede halsudskæring er min tilføjelse.

Pas godt på jer selv derude og forhåbentlig: PÅ GENSYN


Faktaboks
Design: Annette Danielsen: Stilhed fra Strik en stund
Garn: Filcolana Lammeuld 100% lammeuld
Garn fra lager: Ja, det er i hvert fald længe siden det blev købt ;-)
Anvendt: 231 g
Farve: Lys grå nr. 950 og med mellemgråt mønster nr. 952
Købt hos: 123knit.com
Pinde: 2,5
Str. S
Ny teknik: Ingen
Bemærkninger: Jeg har sænket halsudskæringen og tilføjet en hæklet muslingekant i halsen.
Løbelængde: 100g = 600 m
Forbrug i løbende m (anvendt*m/g): ca. 1386 m
Forbrug i løbende m ialt i år: 7052
Anvendt garn i år: 2181 g

34 kommentarer:

  1. Kommer til å savne deg og dine flotte kreasjoner!..men jeg skjønner deg godt, dette tar tid, og når den er fylt allerede, da må man prioritere;)
    Du avslutter (i denne omgang) med nok en herlig og flott genser!
    Takk for den inspirasjon og glede du har gitt meg, og jeg håper du er tilbake igjen når hverdagen kanskje blir roliger?
    Ønsker deg en riktig god vår, kos deg masse og klemmer fra meg!!

    SvarSlet
  2. Eiiiijjj, hvor jeg håber du er ude i en aprilsnar......det må du være.....
    Stilhed er rigtig fin - jeg kan godt lide at boblerne nærmest popper i uldudgaven.

    SvarSlet
  3. Jeg sidder også tænker hun tager gas på os ;)
    Det er jo 1. april, mon ikke det er gas. Det håber jeg.

    Yt.

    SvarSlet
  4. Jeg kommer til at savne dine indlæg med dit flotte strik. Du har begået endnu en flot trøje. Det kunne være hyggeligt, hvis vi lige kunne nå at hilse på hinanden på Fanø.

    SvarSlet
  5. God pause, håber på du ikke kan undvære os alle sammen her i blogland, og snart kommer tilbage, men rigtig godt at du har travlt ♥

    SvarSlet
  6. Det er da ærgerligt Lene, men man kan ikke nå det hele. Og det er jo skønt at din klinik går så godt. Det er et passende punktum - en fin Stilhed:-)
    Er nu glad for at vi stadigvæk skal ses "live":-)

    SvarSlet
  7. Lykke til med jobben din, tiden strekker ikke alltid til....så man må prioritere.

    Kjempe fin genser du har strikket!

    Takk for nå,
    klem Fredrikke :O)

    SvarSlet
  8. Hvor trist (men naturligvis forståeligt) - du vil blive savnet.Lykke til med klinikken. Jeg vil krydse fingre for, at du igen engang vil få tid til at blogge, og at det kun er en pause.

    SvarSlet
  9. Det er ærgerligt, at der er så få timer i døgnet. God blog-pause.

    SvarSlet
  10. Ville ønske jeg kunne sende nogle flere timer til dig, det har været smadder hyggelig at fælge dig og bloggen. Ønsker dig held og lykke i den tid du holder pause fra bloggen. Håber vi ses på Fanø til sommer ;-)
    Mkh Majbritt

    SvarSlet
  11. Tusind tak for alle dine flotte ting du har strikket,som jeg har kikket på.Held og Lykke med klinikken.

    SvarSlet
  12. Det er underligt sur-sødt.
    Det er bare såååå dejligt, at du har fået så godt gang i klinikken, men det er bare sååå surt, at jeg ikke skal møde dig her i bloguniverset.
    Jeg har nydt dine indlæg og dit strik.
    Jeg håber, vi ses på Fanø, og du ved - jeg er jo lige her ;-)

    SvarSlet
  13. Held og lykke med det du har gang i
    , det er vigtigt at prioritere så man ikke går ned på de vigtige ting.

    Din stilhed er flot!

    SvarSlet
  14. Rigtig god pause, men ærgeligt at vi må undvære dig og dine indlæg. Din "stilhed" er meget flot og jeg kunne ikke forstille mig den strikket i tungere garn.

    SvarSlet
  15. Øv, hvor ærgeligt!!
    Men dejligt at det går så godt med klinikken.
    Og jeg kan jo ikke tillade mig at klage. Jeg er jo så heldig at blive ved med at se dig :-)

    SvarSlet
  16. Ærgerligt for AD og os, som har fulgt din blog, men dejligt for dig, at klinikken går så godt. Ønsker dig en god sommer og håber du finder overskud til at blogge, så vi igen kan glædes over dine flotte kreationer.

    SvarSlet
  17. Øv, tænker jeg lige, men godt at klinikken går så godt.
    Mega flot afslutning med Stilhed, håber du får tiden til at vende tilbage, bare en gang imellem, vil savne alle dine søde kommentarer.
    Kommer desværre ikke til Fanø.

    SvarSlet
  18. Nydelig stillhet du har laga! Håper det er aprilsnarr, viss ikkje seier eg på snarlig gjensyn:))

    SvarSlet
  19. Nej nej og atter NEJ! Du laver så mange flotte ting og du fortryder da hvis du ikke forsætter - håber jeg.

    Eller måske er det aprilsnar?

    SvarSlet
  20. Som vi kommer til å savne deg og din nydelige strikk. Som vanlig har du strikket en nydelig genser. din blogg har vært et deilig sted for inspirasjon. Så hyggelig at det går godt på klinikken, og forstår at du har hendene fulle.

    På snarlig gjensyn (håper jeg)

    SvarSlet
  21. Herligt, at det går så godt med din klinik. Tillykke; det er godt gået. Vil savne at følge med i og blive inspireret af dine smukke strikkerier.

    SvarSlet
  22. Jeg vil bestemt komme til at savne inspirationen fra din blog, håber søreme, du vender tilbage.
    Jeg må da vist hellere se at få bestilt en gang massage hos dig; hvis man ellers kan komme til :)

    SvarSlet
  23. Det er blevet rigtig flot - din stilhed.
    Jeg kommer også til at savne dine indlæg - men syntes det er så fantastisk at du har så rygende tralvt med din praksis. Kæmpe tillykke !

    SvarSlet
  24. Vi ses IRL. Godt at du er i stand til at vælge til og fra. Ellers går man bare med dårlig samvittighed over det, man ikke når.

    SvarSlet
  25. Først vil jeg starte med at ønske dig tillykke med din succes på arbejdsfronten. Dejligt at du så hurtigt har fået gang i din klinik.

    Endnu en gang er et flot stykke strik kommet fra dine hænder.

    Jeg vil komme til at savne dig i dette univers. Du har givet mig så megen inspiration, og det har altid været med stor glæde, jeg klikkede ind på din blog.

    Til sidst vil jeg ønske dig held og lykke i fremtiden, og jeg håber du vil vende tilbage en dag igen.

    SvarSlet
  26. Det var leit å høre, men jeg regner med at du kommer tilbake...
    Og vi sees jo på Fanø til høsten!!
    Kjolen din var lekker! Knus

    SvarSlet
  27. Av for pokker, skal jeg virkelig paa afvaending, mig der er totalt Lene-oholic????????? Den bliver svaer.
    Jeg er rigtig glad for at der er droen paa klinikken, og, tja, man maa jo prioritere en gang imellem. Jeg kommer til at savne dig noget saa meget. Rigtig god pause Lene og lad strikkesoestrene give os lidt nyt en gang imellem.
    Mega krammi fra mig.

    SvarSlet
  28. Held med det hele:-) Fanø er fantastisk, jeg skal afsted for 4. gang. God abejds- og strikkelyst.

    SvarSlet
  29. Godt at du kan vælge, det skal jo ikke give stress at have en blog. Dejligt at vi se Irl. Glæder mig på dine vegne med klinikken.

    Knus
    Helle

    SvarSlet
  30. Den var aldeles ndelig.Den kler navnet veldig godt.
    Jeg har nettopp oppdaget Anette, jeg også....og har bestilt med noen oppskrifter derifra.

    SvarSlet
  31. Dejligt det går godt med klinikken og vi kan desværre ikke nå det hele. Håber du finder tid senere til at blogge igen. Jeg skal også til Fanø for første gang så det glæder jeg mig rigtig meget til, måske ses vi ;o)

    SvarSlet
  32. Hvor er din "stilhed" smuk, flot farve.

    Det er dejligt for dig, at du har så travlt på klinikken, men jeg vil kome til at savne dine søde kommentarer på min blog samt dine blogindlæg, hvor du altid viser nogle flotte strikkede ting.

    Jeg siger også PÅ GENSYN, når du igen kan afse tid til blogning :O)

    SvarSlet
  33. Hvor er den da bare så flot!

    SvarSlet
  34. Så flott genser. Savner dine flotte innlegg og vakre prosjekter.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.