17. maj 2009

Saltum Uldfestival 2009

Advarsel: Dette er et MEGET billedtungt indlæg :-)Og så viser det alligevel kun et ganske lille udpluk af dét, der foregik på Saltum Uldfestival.

Udstyret med egen private fotograf, der havde fået instrukser om at "filme" alt, som jeg udviste interesse for, kunne jeg koncentrere mig om selve indholdet: Stemningen, garnnørderne, designerne og garnet :-) Jeg havde en rigtig hyggelig eftermiddag i Saltum, hvor jeg fik en ordentlig én på opleveren. Først vil jeg præsentere Shaun (opkaldt efter filmhelten "Shaun the sheep"). Han skal fremover bræge højt, hver gang mit garnlager forøges til det pinlige. Jeg er sikker på, han er den rette til opgaven: Ingenting slipper uset forbi de øjne:





Han er "født" af Joan Löhning der også laver høns, se bare her:




Her står Shaun sammen med sin flok, inden jeg onde menneske, skilte ham fra den.

Videre gik det mod Bente Geils stand. Af en eller anden grund får jeg aldrig købt noget hos Bente Geil, det er ikke fordi jeg ikke kan lide hendes ting, men den model, jeg skal strikke, er åbenbart ikke opfundet endnu.






Til gengæld kommer jeg ofte til at købe noget hos Lotte Kjær, hvor jeg i år købte et kit til "In & Out" og en "Luftig trøje". Begge dele og det fantastiske garn skal nok blive behørigt præsenteret, når jeg begynder på projekterne. I kan se den "luftige trøje" lige til venstre for mig, det er den lyslilla sag.






Jeg følger nøje med hos Gitte, der altid har blik for det smarte og velsiddende og i øjeblikket har gang i "Kjole med bobler", så da den hang lige for næsen af mig på ginen, måtte jeg bare ha´ den med også. Den er designet af Bente Rønberg. Det er den lilla kjole med det grønne bånd omkring.





Jeg forelskede mig også i "Nederdel med kiler" dog i knap så farverig udgave som den du ser her



Jeg har valgt en kombination med kiler i to farver.

Jeg rundede af med lige at købe nogle knapper hos Birthe Sahl




Og sluttede med en lang gåtur på Saltum strand, hvor der er så dejligt højt til loftet. Det var en fantastisk eftermiddag :-)




Herefter er det vist på tide med nogle restriktioner for garnbudgettet - hvis der er nogle derude der kender et afvænningscenter for garn-a-holics, må I endelig lade mig det vide!

19 kommentarer:

  1. sikke en dag du har haft...godt du havde fotograf med :-)
    Hvor er den trøje du har på dog flot.
    Nederdelen er den også fra Bente Rønberg?
    Mon ikke dit indkøbte får ender med at blive mundLAM...når den ser dine færdige projekter?

    SvarSlet
  2. Altså Anne, mundLam, her må grines:-) Han har pligt til at blive ved med at bræge ;-) Nederdelen er også fra Bente Rønberg og hedder "Lang og kort nederdel med kiler" :-)

    SvarSlet
  3. På den ene side ærger jeg mig gul og grøn over at jeg ikke kom med (nu hvor jeg først skal flyve imorgen, kunne jg jo godt have været med).
    På den anden side, "mangler" jeg jo ikke og satser på at finde noget spændende i USA.
    Men hvor er det nogle gode billeder! Og hvor er det nogle lækre ting du har fået med hjem.
    Jeg er vild med fåret :-) Sikke øjne!Pas på dem :-D

    SvarSlet
  4. Det får er virkelig skøn - pas på den ikke ser mere end hvad godt er... :-)
    Det ser ud til du har haft en skøn dag.

    SvarSlet
  5. Uha - Lene hvor ser det altså lækkert ud. Og tak for roserne.

    Kan se at min pung er blevet sparet for meget.....

    Lammet er skønt, om han evner at holde dig i skak vil vise sig ;-)

    Jeg viste at jeg ville ærge mig over at jeg ikke hoppede på toget til Aalborg, men på den anden side så blev jeg overhalet så meget af virkeligheden i den forgangne uge - både privat og arbejdsmæssigt, at jeg virkelig trængte til at slappe af lørdag.

    MEN - næste år, så!!!!!

    SvarSlet
  6. Det forstår jeg godt, Tine, men du vil se mere positivt på det, når du står i en eller anden overfed garnbutik i USA ;-)

    Jo, Pia, jeg synes allerede, han dominerer temmelig meget, dét der intense blik ;-)

    Jeg tror, det var godt for dig at slappe af, Gitte, vi tager kæmpe revanche næste år :-)

    SvarSlet
  7. Ja jeg er mundlam ;-)) hold da op hvor nogle skønne ting der er faldt ned i dine net. Dejligt at læse at du har haft en skøn dag. Det lam er bare så sød !!! Hvis du skulle få ballade med ham, kan han græsse hos mig :-)

    SvarSlet
  8. rigtig dejlige indkøb du har gjort. Man skulle jo være taget med ! Er bare så træt oven på en anstrengende uge.

    SvarSlet
  9. Så gøy å ha en slik messe å gå på. Noe slikt err ikke i Norge. vi må nok nøye oss å gå i strikkebutikker. Du fikk også gjort noen fine kjøp. Det er så kjekt å se det du lager. Det var forresten fint å se på bildene du har lagt ut. Knappene var lekre. :-)

    SvarSlet
  10. Spændende indkøb du har gjort - ærger mig ligesom Tine lidt over ikke at have været med, men jeg mangler sådan set ikke garn:-) Nuttet får:-)

    SvarSlet
  11. Faldet og faldet, Helle, jeg er bange for, jeg rev det ned af hylderne ;-)

    Måske næste år, Nynne?

    Tusind tak for de fine kommentarer, Snakkemunn - en skam i ikke har uldfestivaller i Bergen, måske du skulle på en ferie i Danmark? :-)

    SvarSlet
  12. Jeg savnede jer også, Irene, men det er jo ikke altid nemt at få tingene til at hænge sammen - der kommer helt sikkert flere "strikkebegivenheder" vi kan deltage i :-)

    Nu har du jo også lige købt en del garn, så vidt jeg husker ;-)

    SvarSlet
  13. Dejligt at få set lidt, når man nu ikke kunne väre til stede, de kunne da have holdt det sidste weekend, da jeg var i landet :)
    Den röde slå om er så superläkker, den skulle passe mig perfekt, så den er gemt.

    SvarSlet
  14. Det ser ud som om du har haft en dejlig dag med indkøbskurven :-))
    Skønt får.
    Her er desværer ikke noget der minder om sådan et market.

    SvarSlet
  15. Uf hvor er jeg misundelig. Havde egentligt bestemt, at jeg ville afsted i år, men sådan blev det ikke :-(

    Rigtig god fornøjelse med de lækre indkøb :-)

    SvarSlet
  16. Godt at du kan se lidt billeder så, SFMT, det kunne ellers ha´været hyggeligt at hilse på dig :-)

    Lea: Den indkøbskurv er AL for let at fylde :-)

    Måske næste år, Mette? Det kunne være hyggeligt at hilse på dig :-)

    SvarSlet
  17. Det kunne være rigtigt hyggeligt :-)

    Og hvem ved, måske kommer der en undskyldning for et møde i det nordjyske inden da.

    SvarSlet
  18. Sikke fine køb du har gjort dig, og det er farligt at komme sådan et sted, uha, de lokker med så meget. Og det kan jo være vi kan få et statstilskud til at komme på en eller anden afvænning i at købe for meget garn...:o))

    SvarSlet
  19. Hej og tak for hilsenen på min blog. Du har ret, dit får er da den perfekte partner til mit lille pyntefår:-))
    Sikken en skøn dag du må ha' haft på uldmarkedet...

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.