17. oktober 2008

En tur i Hundredmeterskoven?

... Selvom jeg stort set ikke har haft tid til at strikke, eller blogge for den sags skyld, så er Ellery alias Peter Plys-trøjen blevet færdig og særdeles velegnet til en lang tur i efterårsskoven. Strikket i tyk, gul Kauni tror jeg næppe den kan blive varmere. Jeg tror også den næsten kan virke som camouflage-tøj derude :-)



Min mand forsikrer mig, at han elsker den - også selvom ærmerne er blevet lige lovlig lange. Og jeg vælger at tro ham, for han har nægtet at tage den af siden han fik den på :-) Okay, han går altså også rundt ude i haven lige nu!!!



Ærgrelse skal lægges på hylden, for det kan virkelig ikke betale sig at bruge sin gode energi på det! Derfor er jeg også for længst holdt op med at ærgre mig over, at jeg troede den skulle strikkes på p. 7 i stedet for 4,5 ;-)

Trøjen er blevet meget varm og meget tung at svinge rundt med i vaskebaljen - men prøv lige at se mønsteret, det er faktisk rigtig flot og utraditionelt. Lidt lace kombineret med snoning - på en herresweater - langt fra almindeligt, men i Elsebeth Lavolds kombination ender det faktisk med at blive maskulint. Fra ærmerne fortsætter man snoningen hen over skulderen, hvilket også er en ret sej detalje. Det kræver omhu under monteringen, at sy snoningen på for og bagstykke.

Fakta: Ellery - design - Elsebeth Lavold - The take five collection

Garn. Kauni 100% uld, pinde 7.




11 kommentarer:

  1. Hvor er den blevet flot, og det er en dejlig frisk farve ! Rart at vi ikke alle falder for de samme farver :-)
    God weekend !

    SvarSlet
  2. Hold da op, sikke en flot trøje. Farven er da også kanon. Din mand kan da blive set.
    Merete

    SvarSlet
  3. Det er da blevet til en flot trøje, de lange ærmer er tit en fordel, de varmer om hænderne. Jeg tror det er noget kvindenoget at vi helst vil ha' lidt korte ærmer, vi skal have noget bevægelsesfrihed ;-)

    SvarSlet
  4. Det blev så til en tur i haven ;-) Han/trøjen ser flot ud! Spændende mønster - ret vild med det.

    Tænkte også på dig den anden dag - så denne trøje - Der er også noget Peter Plys over den http://www.yarnballboogie.com/?p=148
    Desværre har jeg ikke en aftager af denne model herhjemme......

    SvarSlet
  5. Ja, han kan da ikke blive væk i skoven....:o)) Og pind 7 uha, det er tungt at sidde med. Men hvor er du hurtig til det, og flot mønster.

    SvarSlet
  6. Tak, skal I have allesammen. Han går stadig rundt i den nu :-) Han sov dog ikke i den!

    Gitte: Jeg har også kikket den trøje ud, men den tror jeg nu heller ikke, jeg kan få afsat :-)

    SvarSlet
  7. hvor er du heldig at have en mand der godt tør noget. Syntes det ser super fedt ud - mønster og farve.

    SvarSlet
  8. Den er virkelig flot! Og du har ret - lace-mønstre til mænd virker umiddelbart tøset, men det her mønster passer fint til en mandesweater. Så det er en skøn Peter Plys du har strikket :-)

    SvarSlet
  9. Super flot resultat!.
    En meget speciel farve, men med det mønster, går det jo op i en højere enhed:-)

    SvarSlet
  10. Den er blevet super sej. Og din man ER altså sej, at han tør hoppe i sådan en farve.

    SvarSlet
  11. Tak skal I da også have :-) Jeg har givet rosen videre, så nu går han rundt og er helt høj og meget gul :-)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.